Olen asunnoton ja luottotiedoton, muttra silti nykyhallitus on paras hallitus minun aikanani
ja parasta mitä on sattunut. samoin trumppi
pistää löysät pois ja oppii
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ajoi minut ja lapseni toimeentulotuen asiakkaiksi. Mutta kaipa siitä on hyötyäkin, kun saa kaikki mahdolliset kelataksit ja henkilöllisyystodistukset maksatettua valtiolla. Eikä haittaa, jos turhaan ostaa reseptilääkkeen, joka ei sitten sovikaan.
Nimenomaan. Haluttiin keskituloiset pois asumistuista. Nyt tuet kohdentuvat oikeasti vähävaraisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työtön ja kannatan hallituksen politiikkaa, suurin piirtein. Kokoomuksella loppui sisu kesken, mutta muuten suunta oikea.
Minulta työttömältä, jolla on hiukan omaisuutta, hallitus leikkasi satasen ruokarahoista. Eli ennen jäi vähän yli 200 e ruokaan, nyt noin satanen.
En ole siis oikeutettu toimeentulotukeen. Onkin mielenkiintoista, että kokkarihallitus leikkasi juuri niiltä, joilla on yhtään säästöjä ja omaisuutta, omistusasunto tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan tämä sittenkin provo..
Ei välttämättä. Ap on ehkä suomalainen porvari.
https://x.com/mikko__makela/status/1751742713089679731?t=FeJtvz_2Dqy9uL…
Miksi vasemmiston on niin vaikea uskoa, ettei kaikkein heikoimmassa asemassa olevilta ole heikennetty mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työtön ja kannatan hallituksen politiikkaa, suurin piirtein. Kokoomuksella loppui sisu kesken, mutta muuten suunta oikea.
Minulta työttömältä, jolla on hiukan omaisuutta, hallitus leikkasi satasen ruokarahoista. Eli ennen jäi vähän yli 200 e ruokaan, nyt noin satanen.
En ole siis oikeutettu toimeentulotukeen. Onkin mielenkiintoista, että kokkarihallitus leikkasi juuri niiltä, joilla on yhtään säästöjä ja omaisuutta, omistusasunto tms.
Koska se on reilua. Sinulla on omaisuutta, et ole pulassa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mukava tietää miksi jotkut ottaa tästäkin kierroksia. Jos joku kannattaa oikeisto/ konservatiivista politiikkaa, niin mitä sitten. Ei se ole yhtään huonompi näkemys kuin omasikaan. Etkö kestä erilaisia näkemyksiä, vai miksi alkaa nimittely. Luuletko että näkemys muuttuu solvaamalla. Olet väärässä, se vahvistuu.
Totta. Eli turhaan te täällä solvaatte vihervassareita päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vasemmiston on niin vaikea uskoa, ettei kaikkein heikoimmassa asemassa olevilta ole heikennetty mitään?
Ei ole leikattu. Suomeen tulee lisää porukkaa rajojen yli ja saavat tuet kaikilla mausteilla. Mut hei, äänestäkää vassuja tai demuja, niin saadaan jatkossakin maksaa heidän elämä.
Suomalaisille tuon suon, olemmehan sama kansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ajoi minut ja lapseni toimeentulotuen asiakkaiksi. Mutta kaipa siitä on hyötyäkin, kun saa kaikki mahdolliset kelataksit ja henkilöllisyystodistukset maksatettua valtiolla. Eikä haittaa, jos turhaan ostaa reseptilääkkeen, joka ei sitten sovikaan.
Nimenomaan. Haluttiin keskituloiset pois asumistuista. Nyt tuet kohdentuvat oikeasti vähävaraisiin.
Mistä lähtien 1 200 euroa kuukaudessa tienaava yksinhuoltaja on ollut keskituloinen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mukava tietää miksi jotkut ottaa tästäkin kierroksia. Jos joku kannattaa oikeisto/ konservatiivista politiikkaa, niin mitä sitten. Ei se ole yhtään huonompi näkemys kuin omasikaan. Etkö kestä erilaisia näkemyksiä, vai miksi alkaa nimittely. Luuletko että näkemys muuttuu solvaamalla. Olet väärässä, se vahvistuu.
Niin.Eli turhaan te täällä solvaatte persuja päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti aivotkin lähteneet kävelemään poispäin jos muille toivot pahaa? Moni on kokenut ja oppinut jo vaikka mitä. Ei kai huonoja asioita kannata toistaa yhteiskunnassa yhä uudelleen. Jos itse pidät jostain, toinen kärsii.
Olen eri ja olen pitkäaikaistyötön. Olen samaa mieltä AP:n kanssa koska minäkään en koe menettäneeni mitään vaikka olen muka haavoittuvassa asemassa. En osta valtamedian toistolla pakottamia lauluja alkuunkaan.
Eli olet persu.
On aivan sama onko persu vai ei. Jokainen kannattaa sitä mitä haluaa, ei siihen keneltäkään mitään lupia kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on reilua. Sinulla on omaisuutta, et ole pulassa.
Olen pulassa, koska en pysty omaisuuttani realisoimaan. Se on kiinteistöomaisuutta, johon mulla ei ole hallintaoikeutta.
Joku muu joutuu myymään omistusasuntonsa ja muuttamaan paljon kalliimpaan vuokra-asuntoon. Kyseessä voi olla vaikka pieni suht arvoton mökki maaseudulla.
Ylipäätään ei tueta yhtään omaa yritteliäisyyttä tai säästäväisyyttä näillä hallituksen päätöksillä.
Puiston penkiltäkö kirjoittelet Av.lle. Huoletonta tuo asunnottoman elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole idi oo tte ja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Da, Igor...
Mikäs järkijättöinen oman elämänsä foliohattuilija siinä sössöttää? Osallistu keskusteluun, niin kuin muutkin. Ai et osaa, no sitten voit mennä jonnekin teidän omalle palstalle, missä "paljastatte" Venäjän trolleja toisillenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hallitus tämän käytännössä teki? Voiko hallitus ajaa minutkin siis toimeentulotuen asiakkaaksi noin vain?
Kyllä
-eri
Voitko kertoa, miten tämä käytännössä tapahtuu, alkoi pelottamaan...
No juu. Entinen nuorisorikollinen ja päihdeongelmainen tässä terve. Ei luottotietoja 20 vuoteen. Mutta aina katto pään päällä. Ja puolet 20 vuodesta töissä. Näinä vuosina puolet vuodesta.
Mut hei. Olen ollut sitä mieltä. Että köyhät hävisivät tämän hallituksen sekoiluissa vähiten. Heillä mattoa leikattiin toisesta päästä ja siirrettiin toiseen päähän toimeentulotukena.
Suurin häviäjä on työtä tekevät ihmiset, joilla ei siihen toimeentulotukeen ole oikeutta.
Katsos kun köyhät asuivat jo halvoissa asunnoissa. Niissä 600 euron kolmioissa.
Ne jotka joutuivat muuttamaan. Kävivät töissä, joko matalapalkka alalla tai osan vuodesta.
Keskituloisia peloteltiin potkulailla. Ja se kertynyt ansiosidonnainen ei maksa asuntolainoja tai omakotitalon kuluja kahta vuotta.
Jatkuvat it ja muutosneuvottelut.
Että Hei, miksi kansa ei kuluta.
Suurin häviäjä oli suomalainen työntekijä.
Ei asunnoton ja köyhä 500 euron kolmiossaan.
Ääliömäistä hallitukselta tiputtaa ihmisiä toimeentulotuelle, sehän on se tuki, jolta vaikeimmin noustaan. Mikään oma toimeliaisuus tai aktiivisuus ei ole sallittua. Ei saa edes säästää.
Asumistukea saa sentään myös köyhä työssäkäyvä tai yksinyrittäjäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on siis säästöjä, omaisuutta ja omistusasunto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin.Eli turhaan te täällä solvaatte persuja päivät pitkät.
En ole nähnyt persujen haukkumista. Hallituksen typeristä päätöksistä on valitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on siis säästöjä, omaisuutta ja omistusasunto?
Ei ole.
Ja hyvä sellainen, täällä toinen mutta päiväkotipersu! Olen kuitenkin töissä ja hoidan muiden lapsia, ehkäpä juuri sinun lastasi.