Jos joku kysyy vaatteesta, että oletko itse tehnyt sen, niin tarkoittaako se että vaate näyttää rumalta?
Kommentit (16)
Ei tarkoita vaan päin vastoin. Minun itse tekemäni vaatteet ovat hienoja uniikkeja neuleita. Jos ei olisi itse tekemäni, kysyjä jatkaisi kysymällä, kuka on tehnyt, jotta voi tilata sellaisen itselleenkin.
Ei. Minä saattaisin kysyä noin jos olisin etsinyt tietynlaista vaatetta enkä olisi löytänyt sellaista mistään ja sitten näkisin jollain tutulla sellaisen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei. Päinvastoin. - kommentoija varmasti erottaa ja ymmärtää, että päälläni on jotain muuta kuin joku hikipajassa valmistettu massatuote. - Joudun kyllä rehellisesti kertomaan, että itse en ollut niin taitava, että olisin osannut vaatteeni mutta olisi hienoa, jos osaisin mutta tsain tämän lahjaksi. Tai ostin sen. Arvostan käsityötä ja käytän käsontehtyjä uniikkeja vaatteitani mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
No minä ainakin sanon sen siinä merkityksessä.
No kaikki ei ole yhtä törppöjä.
Yleensä se tarkoittaa että näyttää ihan itsetehdyltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Oletpa sinä herttainen.
Riippuu, miten asiaa kysytään. Ilmeet, äänensävyt, sanooko jotain ennen tai jälkeen kysymyksen.
Jotkut arvostavat sitä, että vaate on tehty itse, tai yleensäkin käsityönä tehty. Toisille taas ainoastaan kaupasta ostettu vaate on ns. oikea vaate. useimmat suhtautuvat asiaan jotenkin siltä väliltä.
No vaikka joku kuvioitu villapaita, esimerkkinä vaikka suosittu Strömsö-villapaita, on sellainen ainakin omasta mielestä että pakkohan sen on olla jonkun itse tekemä, jos ei käyttäjän itsensä niin sitten vaikka sen jonkun sukulaisen. Tai kai niitäkin voi vaikka torista ostaa jos joku tekee myytäväksi. Ehkä joissain kaupoissa voi kuvioituja neuleitakin olla myynnissä mutta niistä näkee sitten että on jollain koneella tehtaalla tehty ja usein näkee myös jo päältä että on akryyliä.
Paljon pahempi olisi kysymys että onko vaate Temusta tai Sheinistä tms, se ei ainakaan voi olla muuta kuin kettuilua.
Kyllähän sen usein erottaa.
Ei siitä, että olisi ruma, vaan persoonallisesta mallista, eikä jälki ole aina tehdasmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Oletpa sinä herttainen.
En olekaan mikään kamalia tekeleitä kehuskeleva mummo.
Mä kysyisin noin persoonallisesta vaatteesta etsiessäni toista käsityöharrastajaa. En ole skandinaavisen yksinkertaisuuden ystävä, kaikki siitä poikkeava kiinnittää huomion.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Päinvastoin. - kommentoija varmasti erottaa ja ymmärtää, että päälläni on jotain muuta kuin joku hikipajassa valmistettu massatuote. - Joudun kyllä rehellisesti kertomaan, että itse en ollut niin taitava, että olisin osannut vaatteeni mutta olisi hienoa, jos osaisin mutta tsain tämän lahjaksi. Tai ostin sen. Arvostan käsityötä ja käytän käsontehtyjä uniikkeja vaatteitani mielelläni.
Uniikki on myös yksi sana jota kukaan ei käytä tosissaan muuta kuin juuri siinä merkityksessä että joku on tosi kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se tarkoittaa että näyttää ihan itsetehdyltä.
Yleensä se tarkoittaa myös, että vatetta ei ole nähty prismassa, cittarissa tai tokmannilla.
Mun tuntemat itseompelijat ovat taitavia ja tyylitietoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka joku kuvioitu villapaita, esimerkkinä vaikka suosittu Strömsö-villapaita, on sellainen ainakin omasta mielestä että pakkohan sen on olla jonkun itse tekemä, jos ei käyttäjän itsensä niin sitten vaikka sen jonkun sukulaisen. Tai kai niitäkin voi vaikka torista ostaa jos joku tekee myytäväksi. Ehkä joissain kaupoissa voi kuvioituja neuleitakin olla myynnissä mutta niistä näkee sitten että on jollain koneella tehtaalla tehty ja usein näkee myös jo päältä että on akryyliä.
Paljon pahempi olisi kysymys että onko vaate Temusta tai Sheinistä tms, se ei ainakaan voi olla muuta kuin kettuilua.
Teepä itse tällaisia!
En todellakaan laittaisi ylleni noin halvan näköisiä riepuja mitä tuossa temu-esimerkissäsi kehut,huhhuh..
Oman kokemuksen mukaan tarkoittaa juuri sitä, että tuotteesta näkee ettei se ole kaupasta/koneella valmistettu. Laatu on jotenkin epätasaista tai poikkeavaa. Kukaan ei kudo kuin kone esimerkiksi. Itselläni oli kerran taulu seinällä ja eräs kysyi olenko maalannut sen itse. Siitä jäin miettimään mistä kysyjälle tuli mieleen moinen. Ilmeisesti taulu ei ollut teknisesti niin taidokas kuin oikean maalarin teos.
Ei.