Minkä hintaisia itsetehdyt villasukat yleensä on?
Sanokaa joku hintahaitari millä hinnalla niitä myydään esim kirppareilla, toreilla jne?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, onpa laaja haitari. Millaset sukat maksaa 70e?
Hinta on ihan kohdillaan, jos ne ovat kuviolliset ja ne villasukat eivät valmistu yhdessä päivässä. Kutomiseen kuluu lisäksi monia tunteja, ei niitä nyt ilmaiseksi tai halvalla myydä.
Juu, mutta yltääkö noin kalliit villasukat nivusiin asti?? Ei kukaan tavallisen kokoisista villasukista noin hurjaa hintaa maksa. Villapaidasta voisi maksaa.
Et näköjään arvosta käsitöiden laatua ja siihen laitettua työmäärää lainkaan. Ja mikään villapaita itsetehtynä ei todellakaan maksa vain 70€. Mutta sinun kannattaa itse kutoa ne sukat sinne nivusiin saakka. 😂
Kyllä todellakin arvostan suuresti, mutta yleensä villasukkia kudotaan siksi että siitä puuhasta tykätään, ja halutaan tehdä läheisille tai muille villa
kaveri tykkää ikkunanpesusta ja tarjoaakin apua kavereilleen, etenkin kiireperheille, iäkkäille. no hienoa,mutta kyllä jotain vaivanpalkkaa tai ruuat runsaasti pöytään joku kerta järjestää. varantojensa mukaan toki, mutta saa halvemmalla kuin firmasta.
ja onhan noita jotka teetättää hääkakunkin osaavalla harrastaleipurilla joka tasoa -koko suomi leipoo- niin tee pliis, ei makseta mitään. sähän pääset meidän häihin sitten.
Minun hyvä ystävä kysyi, teenkö tyttärelleen sukat, jos tuo langat. Tein kahdet sukat. Toiset prinsessasukat, toiset tavallisemmat, kuitenkin kuviolla varsi.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kympin kieppeillä, allekin, meidän kierrätyskeskuksessa.
Tuossa on yksi olennainen ero tähän keskusteluun. Nuo kierttärien sukat ovat käytettyjä ja sen takia niissä on hinta kohdallaan. Jos uusista sukista pyytää kymppiä, se on lähinnä lahjoitushinta, tokko tuolla saa edes kunnollisia lankojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neulon jonkin verran villasukkia. Yhden parin neulomiseen kuluu aika paljon aikaa. Vaivannäköön verrattuna villasukkia myydään todella halvalla. En ole koskaan mitannut käyttämääni aikaa, mutta heitän tähän 10 tuntia neulomista per pari. Vaikkapa 15 euron tuntitaksalla parin hinnaksi tulisi näin 150 e + tarvikekulut.
Ihan ohiksena kysyisin, että miksi harrastuksesta pitää yrittää saada tuntipalkkaa. Jos minä olen soittanut pianoa vaikka kaksi vuotta, eikä kukaan suostu maksamaan esityksistäni edes soittotuntien kuluja, kuka on väärässä?
Voihan neulominen olla jollekulle tärkeä sivutulon lähde tai voisi olla. Mutta neulojalla on tietty valta myydä tai olla myymättä jollakin hinnalla. Myös soittaja voi soittaa tai jättää soittamatta jollakin hinnalla. Jokainen puntaroi mielessään tekem
villasukista jää pitkäaikainen hyödyke saajalle, toisin kun kuuntelee sun musisoinnin puolituntia. lahjat aina eri.paketoitu pakettikortilla. mutta jos menet kaverille ja sillä kaikenlaista kudinta ja valmiita tai keskeneräistä ja niin tykkäät,mielit saada jonkun, maksa sitten. voihan kaveri sanoo,,en ota rahaa, en myy, mutta jos näkee toisen pettymyksen,että ai, vai et myy, hmmm. no kaveri voi sujauttaa sukkaset joskus lahjapariin ja se on kiva yllätys. ja ihan eri jutu jos pyydät tekemään- just mulle-, sitten suht käypä hinta. tai vaihdantatalous edes.
Näin Porin uimahallissa myynnissä itse tehtyjä tonttuja 50€ kappale. Kyllä nauratti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen villasukkia myyntiin ja hintahaitari 10-15€ riippuen sukkien koosta. Eihän siinä juurikaan palkoille pääse, mutta tykkään kutoa sukkia eikä oma perhe ehdi kuluttamaan sukkia niin paljon kuin niitä valmistuu.
Minkälainen kone tai kapistus sinulla on noiden tekemiseen? Se kone, millä saa sukkiin yms tarvittavaa materiaalia on nimeltään neuloma- tai neulekone. Kutomalla oikeanlaisella laitteella saat aivan erilaista aikaiseksi, eli esim. mattoja, pöytäliinoja yms.
kangaspuut ,niillä kuultokuvaa,mattoja. nelekoneella neuleita. ja nyt akkabäk olkee ihmisiksi. kaikki lähti laukalle kun yks ei tiedä sanaa- itsetehty- jonka kiroten kysyy. olkee hissukseen ja kutokaaaaaaaaaa.
Ostin kirpparilta viime viikolla ihanat kuviolliset villasukat 17e:lla. Violettia ja vaaleanpunaista väreinä. Ihailen niitä päivittäin ja nautin niistä jaloissani kokoajan. Paras oatos aikoihin.
Pystyykö villasukat tehdä virkkaamalla?
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö villasukat tehdä virkkaamalla?
Kukaanhan sitä ei kiellä kokeilemasta. Itselläni on muutamat virkatut kotitossut, suvun käsityömestari teki noita aikoinaan joululahjoiksi suvun nuorisolle.
Mulla jää verojen jälkeen tuo tuntipalkka käteen. Työ mitä teen, on raskasta. Tasapainotan arkeani neulomalla sukkia sekä omaksi että perheeni ja sukulaisteni iloksi. En myy!