Itkettää niin paljon kasvojen iho
Mulla oli vakava akne 21-vuotiaasta terolut-kuurista. Nyt mulla on ollut alkuvuodesta asti kasvoissa kutisevaa näppylät ja punoitusta, märkäpäitä Max. 30 samanaikaisesti, kasvot kutisee, kirvelee ja punoittaa. Näytön ihan eri ihmiseltä ja tämä on todella kiusallista ja noloa. Olen käynyt iholääkäreillä, he sanoo akne. Mutta naamani on todella kutisevaa, ja aknelääke ei ole tehnyt tälle mitään kesäkuusta. Paukamia ihan pinnassa ja kutina ja pistely ja polttelu kovaa.
Mulle on alkanut tulla jo itsetuhoisia ajatuksia tämän takia. Naama ihan pilalla ja olin tosi nätti ja huolehdin itsestäni. Mietin onko tämä streptokokki tai herpes.
Kommentit (35)
Kasvoistasi pitäisi ihotautipoliklinikalla ottaa koepala että saisit selvyyden asiaan ja oikeat lääkkeet ja voiteen. Ota myös kuvia kasvoistasi joita voit näyttää samalla tapaamisella, sekin auttaa heitä näkemään mikä sairaus kyseessä.
Varaa uusi aika ihotautipoliklinikalle.
😁
- Ihotautipoliklinikalle mennään vain lähetteellä. Hölömö.
- Yksityisille ihotautilääkäreillle heti saa ajan huomenna. Samoja lekureita, mutta yksityisvastaanotolla yksityisillä lääkäriasemilla.
Vierailija kirjoitti:
Kasvoistasi pitäisi ihotautipoliklinikalla ottaa koepala että saisit selvyyden asiaan ja oikeat lääkkeet ja voiteen. Ota myös kuvia kasvoistasi joita voit näyttää samalla tapaamisella, sekin auttaa heitä näkemään mikä sairaus kyseessä.
Varaa uusi aika ihotautipoliklinikalle.
😁
- Ihotautipoliklinikalle mennään vain lähetteellä. Hölömö.
- Yksityisille ihotautilääkäreillle heti saa ajan huomenna. Samoja lekureita, mutta yksityisvastaanotolla yksityisillä lääkäriasemilla.
Minulla on onneksi lähete, kävin yksityisellä kitisemässä sen ei hän osannut auttaa minua eikä yrittänyt, mutta teki mitä jaksoi eli laittoi lähetteen
Kokeile risiiniöljyä.
Myydään jokapaikassa. Hajutonta ja turvallista. Tehoaa tulehduksiin ym.
Satoja vuosia käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä auttoi vain e-pillerit. Silloin oli Diane Nova merkkinen, jota suositeltiin akneen, en tiedä onko enää samalla nimellä. Sillä lähti. Ja aiemmin olin kokeillut jo Roacuttanin, joka ei auttanut.
Diane novaa ei enää määrätä, itselläkin lähti hormonaalinen akne tällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä auttoi vain e-pillerit. Silloin oli Diane Nova merkkinen, jota suositeltiin akneen, en tiedä onko enää samalla nimellä. Sillä lähti. Ja aiemmin olin kokeillut jo Roacuttanin, joka ei auttanut.
Mutta kun lopettaa ne, tuleeko takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Diane novaa enää määrätä?
Vierailija kirjoitti:
Ala ainakin pitämään päiväkirjaa kaikesta mitä panet suuhusi ja mitä käytät ihollesi. Se voi johtua ravinnosta, olla jotain allergiaa tai infektiota. Päiväkirja voi auttaa löytämään syyllisen vaikkakaan ei takaa sitä. Tsempiä.
Näin minäkin tein, ja lopulta selvisi että maitotuotteet ja kananmuna aiheutti itselleni finniarmeijan puskemista kun vetivät huokosia tukkoon.
Käytätkö siemenöljyjä ja statiineja?
Täällä toinen, jolle ainoastaan diane nova e-pillerit auttaneet akneen. Jossain kohtaa joku lääkäri tajusi, että en saisi syödä sitä aurallisen migreenin vuoksi ja akne palasi. 8 finnitöntä vuotta tuolla lääkkeellä. Tänä vuonna olen syönyt parit antibioottikuurit ja ties mitö mömmöjä levitellyt iholle. Akne + ruusufinni on ja pysyy. Niin ja ikää on 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
En.
Vierailija kirjoitti:
Ylihoidatko ihoasi? Vain illalla puhdistusgeeli ja kasvovesi ja kosteutus, aamulla vain kylmä vesi ja kasvovesi ja kosteutus. Täysin hajusteettomat tuotteet. Minimalismi.
Tämä sen LISÄKSI, että käyt ihotautilääkärillä.
Mihin tarvitsee puhdistusgeeliä ja kasvovettä? -Kyseleepi 50-v. kellä teininä muutama mustapää nenässä 😕 Ihan on tuo suihku riittänyt tänne saakka. Toki geenit vaikuttaa.
Käytätkö muita lääkkeitä?
Itselläni nenäsuihkeen kortisoni räjäytti ihon. Meni vuosi ennen kuin ymmärsin yhteyden, ja toipumiseen on mennyt nyt kohta vuosi - yhä on vähän oireilua mutta pikkuhiljaa parantunut siitä mitä se oli (muistutti paljon apn kuvailua).
Oletko kokeillut antihistamiinia kuurina ainakin pari viikkoa? Siitä näkisi voiko olla jotain allergista reaktiota.
Ja tiedän että ehdotuksia on yhtä paljon kuin ehdottajia, mutta itselläni myös maitotuotteet tekee aknea. Jos et ole kokeillut jo, niin jättäisin nekin pois pariksi kuukaudeksi että onko mitään apua.
Kyllä ihon saa kuntoon vielä. Ota rauhallisesti. Ihotautilääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Spermaa käytössä ajoittain, mutta säännöllisesti
Alapeukutin koska et käytä suomea. Toinen mielipide.