Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus näännyttää Suomen kansan hengiltä?

Vierailija
19.11.2025 |

Kaikenlaiset leikkaus- ja säästötoimet meneillään ja työttömyys se vaan kasvaa kohisten, kun kukaan ei enää kuluta. 

Tänään julkaistiin IS:ssa mielekiintoinen laskelma siitä, mikä riittää kohtuulliseen elämiseen:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011634296.html

Mitä Orpon hallitus on tehnyt tai aikoo tehdä, jotta jutun mukaiset laskelmat toteutuisivat esim. työttömien kohdalla? Pitääkö meidän valittaa EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen ja ajaa vihdoinkin läpi perustulo? Miten kaikille voidaan taata ihmisarvoinen elintaso, kun töitäkään ei ole tarjolla? Vai onko tarkoitus tosiaan näännyttää kansa nälkään?

Niin kauan kuin vastaukset roikkuvat ilmassa, ei ole mikään ihme, että ihmiset (varsinkin nuoret) turvautuvat päihteisiin, kun tilanne ja tulevaisuus vaikuttavat täysin mustilta. 

Maailman onnellisin maa, my ass!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukiloiset ja sossupummit valittaa, muttei ole vieläkään nääntyneet, metelistä päätellen. Harmi 

Palkansaajalla menee ihan kuten ennenkin

Kyllä, itsellä ei ole hallitus siihen vaikuttanut eikä edellinenkään

Vierailija
22/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ne leikkaukset näkyy tai tuntuu. Käyn töissä, en saa tukia, enkö ole huomannut mitään leikatun. Siis en yhtään mitään.

Sama itsellä. Kun tekee töitä niin ei näitä leikkauksia huomaa edes ja jos tarkkoja ollaan niin omalle kohdalle verotkin on hieman laskenut.

Itsekin olin pari vuotta työttömänä mutta sain työpaikan täältä alle 1000 asukkaan pikkukunnasta ja muutin tänne työnperässä niin ei tarvi enää tukia noskella.

Tämän yhteiskunnan yksi suurimmista ongelmista on se että työttömät kasaantuu suurimpiin kaupunkeihin eikä yksikään työtön ole valmis muuttamaan minnekään pikkupaikkakunnalle edes töiden perässä vaikka hyvin tietää että sieltä saisi töitä.

Työttömien pahin virhe on juuri tuo asenne että jos minulle ei järjestetä töitä tänne minun kodin lähialueelle niin minun ei tarvi töitä tehdä ja yhteiskunta on velvollinen maksamaan minulle mukava elämä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tosin näännyttäminen ei kosketa poliittista,-kirkollista, tai yhteiskunnallista eliittiä eikä muukalaisia.

Näännyttäminen kohdistetaan ainoastaan heikompiosaisiin valkoihoisiin suomalaisiin.

Reilu peli. Torille.

p.s "kiitos" persut "loistavasta" työstänne suomalaisten eteen. Pthyi!

Petosjytky ja saksikäsipetturi tuhosivat Suomen.

Persuista tuli valtaan päästyään kokoomuslaisempi kuin kokoomuksesta ja EK:sta yhteensä. Siinä unohtuivat suomalaiset hillotolppaa nuoltaessa. Edes perkele rajoja eivät saaneet kiinni vaan muukalista lappaa ennätystahtia Suomeen.

Vierailija
24/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa, jaksaa, kohta hallitus vaihtuu. Odotan jo innolla kun Suomen ykkös ministerit ovat Antti-boyT, Tytti ja Nazima.<3

Vierailija
25/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan jo kuollut ellen tekisi pimeitä töitä. Onneksi tässä 7-8 vuoden aikana ollut pimeitä töitä joten olen saanut rahaa säästöön. Myös kalastan 200 päivää vuodessa kalaa itselle ruuaksi eli keväästä syksyyn. Talvellakin kalastan pilkillä.

Vierailija
26/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen akateeminen nuori sanoi että poliitikkoja ja hallitusta ei kiinnosta tavallisen ihmisen elämä. Tajusin että juuri niin se on. Hyvin sanottu 

Vierailija
27/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy katsokaas saada tilaa niille miljoonalle muukalaiselle, Suomen uudelle kansalle. Eivät tänne kaikki mahdu, joten suomalaiset saavat mennä.

Tähän miljoonan saapumiseen on suomalaisia alettu valmistelemaan mediassa viimeaikoina varsin aktiivisesti.

Taivas varjele mitä sieltä tulee.

Se on nykymuotoisen Suomen loppu, ja suomalaisten.

Vierailija
28/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan sitä niin oikeistolaista, vaikka jälki on kuin Stalinilla konsanaan.

Kun köyhän kansan tähänastinen toivo SDP luopui hyvinvointivaltiosta, se samalla ohitti kokoomuksen oikealta ja silti köyhät äänestää vaahtopallot pöksyissä. 

Vierailija
29/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa tässä itseään näännyttää elämällä kaikilla tasoilla velalla ja valitsemalla valtaan sosialisteja, jotka eivät ymmärrä millaisessa ympäristössä yrityksiä syntyy ja kehittyy työpaikkoja luoden.

Vierailija
30/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ne leikkaukset näkyy tai tuntuu. Käyn töissä, en saa tukia, enkö ole huomannut mitään leikatun. Siis en yhtään mitään.

Työttömien pahin virhe on juuri tuo asenne että jos minulle ei järjestetä töitä tänne minun kodin lähialueelle niin minun ei tarvi töitä tehdä.

Helvetistäkös sinä tiedät työttömien asenteesta hevon paskaa. Se voi kuule nalli napsahtaa työttömyyden muodossa sinunkin kohdallesi. Katsotaan sitten uudestaan.

Vierailija
31/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu..sain vielä palkankorotuksenkin.Sain asuntolainan maksettua ja rahaa on enemmän kuin koskaan.

taitaa nämä itkijät makoilla sohvalla ja itkeä tukien pienuutta.

Vierailija
32/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On leikattu bensan hintaa alaspäin ei enää ala sillä kakkosella, työssäkäynti halvempaa. 

Vierailija
33/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin varmaan jo kuollut ellen tekisi pimeitä töitä. Onneksi tässä 7-8 vuoden aikana ollut pimeitä töitä joten olen saanut rahaa säästöön. Myös kalastan 200 päivää vuodessa kalaa itselle ruuaksi eli keväästä syksyyn. Talvellakin kalastan pilkillä.

Joo minä kerään sieniä 700 päivää vuodessa. vittuuu ööööööööööööööööööööööö.

Vierailija
34/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien pahin virhe on juuri tuo asenne että jos minulle ei järjestetä töitä tänne minun kodin lähialueelle niin minun ei tarvi töitä tehdä.

Helvetistäkös sinä tiedät työttömien asenteesta hevon paskaa. Se voi kuule nalli napsahtaa työttömyyden muodossa sinunkin kohdallesi. Katsotaan sitten uudestaan.

Siinähän sitä asennetta oli.

lisää vaa leikkauksia tukiin.

Vierailija
35/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jäät töistä pois, huomaat kyllä.

Vierailija
36/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu..sain vielä palkankorotuksenkin.Sain asuntolainan maksettua ja rahaa on enemmän kuin koskaan.

taitaa nämä itkijät makoilla sohvalla ja itkeä tukien pienuutta.

Kokoomuslainen puhuu: Minäminäminä. Kun minulla on hyvin, mitäpä muista. Ja jos niillä on asiat huonosti, sen täytyy johtua siitä, että ne ovat laiskoja ja saamattomia.

Vierailija
37/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn mm. Kävelyllä kaupungissa, terveydenhuollossa, kaupoilla, nuorilla kavereilla, ja kyllä se näkyy ja osin tuntuukin. Sen havaitsee ympäristössä. 

Vierailija
38/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama itsellä. Kun tekee töitä niin ei näitä leikkauksia huomaa edes ja jos tarkkoja ollaan niin omalle kohdalle verotkin on hieman laskenut.

Itsekin olin pari vuotta työttömänä mutta sain työpaikan täältä alle 1000 asukkaan pikkukunnasta ja muutin tänne työnperässä niin ei tarvi enää tukia noskella.

Tämän yhteiskunnan yksi suurimmista ongelmista on se että työttömät kasaantuu suurimpiin kaupunkeihin eikä yksikään työtön ole valmis muuttamaan minnekään pikkupaikkakunnalle edes töiden perässä vaikka hyvin tietää että sieltä saisi töitä.

Työttömien pahin virhe on juuri tuo asenne että jos minulle ei järjestetä töitä tänne minun kodin lähialueelle niin minun ei tarvi töitä tehdä ja yhteiskunta o

Sen pituinen se iltasatu.

Vierailija
39/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sitä asennetta oli.

lisää vaa leikkauksia tukiin.

Kaikkea ei kannata uskoa mitä joku anonyymi palstailee - päästäkseen syyllistämään ja moittimaan työttömiä.

Vierailija
40/55 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jäät töistä pois, huomaat kyllä.

Sitten etsin uuden työn enkä itke täällä  vuodesta toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi