Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jokaisessa perikunnassa aina se yksi, jonka mielestä kaikki kuuluu hänelle?

Vierailija
19.11.2025 |

On tällaista tullut seurattua. Perinnönjako on kyseessä. Vainajan tahto on kirjattu hyvin selvästi testamenttiin. Silti taas pitää löytyä se yksi joukosta, joka on sitä mieltä, että hänelle kuuluu kaikki ja muille ei mitään.

Nyt on kyse irtaimistosta, joka tällä kertaa ei ole täysin arvoton. Niin johan yksi on viemässä sieltä kaiken rahanarvoisen ja muiden pitäisi ilmeisesti hänen mukaansa tyytyä rojuun. Hassua tässä on se, että irtaimistokin on testamentissa, mutta tämän yhden mielestä ilmeisesti testamenttia ei juuri tuossa kohdassa pidäkään noudattaa. Vaan kyllähän hän saa sieltä hakea mitä haluaa!

Onko se näin, että jokaisessa perikunnassa pitää aina olla se yksi, jonka mielestä juuri hän on se, jolle kaikki oikeasti kuuluu. Ja muiden perintö on vain vahingossa tms. mennyt niille muille.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina, mutta usein. Toisaalta se perinnönjättäjäkin voi tehdä omat epämääräiset vetonsa siihen testamenttiin. 

Vierailija
22/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän,kun aika isästäni jättää, niin serkku tulee minä minä minä minä minä minä minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän,kun aika isästäni jättää, niin serkku tulee minä minä minä minä minä minä minä.

Jos on kyse sinun isästäsi, niin mitä jakoa serkullasi tuossa on? Onko edellisessä polvessa jäänyt jotakin sopimatta?

Vierailija
24/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni jakoi paljon irtaimistoa pois jo ennen kuolemaansa. Fiksu ajatus itse asiassa, hän päätti että antaa jokaisen vuoden sisään kylässä käyvän lapsen, lapsenlapsen ja lapsenlapsenlapsen valita itse muistoesineen. Hän ei kertonut siitä kenellekään etukäteen, ettei kukaan tullut pelkästään hakemaan tavaraa. Yksi lapsista ja kolme lapsenlapsista ei käynyt kertaakaan koko vuotena ja jäivät ilman. Perintöä jakaessa ei voinut enää vaatia mitään kun loput oli myyty.

Vierailija
25/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on useimmissa perikunnissa. Meilläkin nyt jo vaikka vanhus elää vielä vahvasti ja ei mitään vakavia sairauksiaksan ole. Tämä ahne isoon ääneen kuuluttaa että hän ei halua yhtään mitään tavaraa eikä rahaa mutta jännästi oli käynyt vanhuksen luona juonimassa että saa kaikkein kalleimmat design tavarat itselleen. Minulle ja lapsilleni on kuulemma luvattu ne halvimmat jotka muuten menisi kaatopaikalle. Ja lomaosake jota ei saa myytyä millään hinnalla. En halua niitä itselleni enkä kaatopaikalle mutta lapsistakaan ei kukaan halua niitä homeelle haisevia tavaroita kotiinsa. Tulee jännä näytelmä jonain päivänä. Ehkä en ole paikan päällä katsomassa, tai sitten olen nauramassa. 

Vierailija
26/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoisäni jakoi paljon irtaimistoa pois jo ennen kuolemaansa. Fiksu ajatus itse asiassa, hän päätti että antaa jokaisen vuoden sisään kylässä käyvän lapsen, lapsenlapsen ja lapsenlapsenlapsen valita itse muistoesineen. Hän ei kertonut siitä kenellekään etukäteen, ettei kukaan tullut pelkästään hakemaan tavaraa. Yksi lapsista ja kolme lapsenlapsista ei käynyt kertaakaan koko vuotena ja jäivät ilman. Perintöä jakaessa ei voinut enää vaatia mitään kun loput oli myyty.

Tosi kätevää esim. sille lapsenlapselle joka soittelee viikottain mutta asuu eri puolella maailmaa.

Vierailija
27/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa perintöriidoista varmaan johtuu epäoikeudenmukaisesta testamentistä. Kun kaikki menee tasapuolisesti ilman testamenttia, ei ole kenelläkään mitään riideltävää tai ainakaan siihen edellytyksiä.

No sepä se. Kun tämä testamentti kohtelee hyvinkin tasapuolisesti kaikkia. Ja tälle muidenkin osuutta kärkkyvälle on kyllä osoitettu testamentissa hyvinkin reilun oma osuutensa. Minusta vainaja on ollut testamentin teossa hyvinkin viisas ja tasapuolinen. Mistään epäoikeudenmukaisuudesta ei voi kyllä kukaan syyttää. Mutta tämä kärkkyjä on nyt osoittautunut sellaiseksi ihmiseksi, jolle tasapuolisuus ei riitä, vaan hänen pitää saada enemmän. Ja kun ei saa enemmän, niin ainakin jotenkin pitää hyötyä enemmän kuin muut. Outo ihmistyyppi.

Ap

Vierailija
28/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi kätevää esim. sille lapsenlapselle joka soittelee viikottain mutta asuu eri puolella maailmaa.

Ehkä siinä tapauksessa valinnan olisi voinut tehdä etänä. Kaikki ilman jääneet asuivat Suomessa eikä edes niin pitkän matkanpäässä etteikö olisi voinut käydä edes kerran vuodessa.

Vierailija
29/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
30/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kyse sinun isästäsi, niin mitä jakoa serkullasi tuossa on? Onko edellisessä polvessa jäänyt jotakin sopimatta?

Ei mutta persoonasta tietää,hän on aina minä minä minä minä minä. Niin hän tulee vaikka postiluukusta minä minä minä minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi