Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten valmistat kahvisi?

Vierailija
19.11.2025 |

Mitä konetta/valmistustapaa käytät sekä mitä kahvia juot?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittailen Moccamasteriin jotain Juhla-Mokka -suodatinkahvia. Lisämausteeksi toisinaan porojen sekaan kardemummaa. Jos vakio kuusi kupillista, niin neljä mitallista poroja. 

Nautitaan muumimukista, sekaan pieni loraus maitoa tai kauramaitoa.

Se on kauraJUOMA, ei ole maitoa.

Vierailija
42/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mocca masterilla keitän tummapaahtoista kahvia. Nyt taitaa olla Pauligin kahvi menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mocca masterilla keitän tummapaahtoista kahvia. Nyt taitaa olla Pauligin kahvi menossa.

Jatkan vielä että mitallinen per kuppi ja puolimitallista vielä siihen päälle. Aamulla keitän 5 kupillista kahdelle. 

Vierailija
44/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain juntit juovat jotain en ymmärrä niitä kansanjoukkoja jotka juovat jotain,? persuja?

Vierailija
45/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan muovisen suodattimen mukin päälle, siihen kahvia ja sitten lorotan kuumaa vettä vedenkeittimestä päälle. Toimii hyvin jo toista kymmentä vuotta. 

Sama konsepti, mutta posliininen suodatin ja siinä metallinen kestosuodatin. Vedenkeittimessä lämpötilan säätömahdollisuus, joten en kiehauta vettä.

Vierailija
46/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

painan nappulaa

Vierailija
47/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen kahvinkeitin ja juon vaaleapaahtoisia kahveja. Kaadan suoraan pussista suodattimeen. En mittaa kahvipuruja kahvilusikalla.

Vierailija
48/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Philipsin kahvinkeitin. Lataan sen illalla, joten voin vaan napsauttaa aamulla päälle kun olen matkalla pissalle. Jotain ruotsalaista tummapaahtoa (Zoegas, Löfbergs, Arvid Nordquist)

Vierailija
49/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xtra-kahvia. Keitän veden kattilassa ja kaadan sen mukin päällä olevaan suppiloon, jossa on suodatinpussissa Xtra-kahvia, tuota tummempipaahtoisten turhaan hyljeksittyä mutta edullista kahvinautintoa. 

Vierailija
50/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvia vajaa teelusikka tai erilliseen suodattimeen vähän kahvinpurua ja vedenkeittimellä vesi. Keittiööni ei mahdu kahvinkeitintä, enkä sellaista tarvitse muutenkaan. 

Vierailija
51/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä niitä valmista. Puussa ne kasvaa. 

Kahvipavut kasvavat pensaassa. 

Maassa kasvaa kuten perunat.

Vierailija
52/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumennan veden keittimellä, asetan metallisen suppilon kupin päälle, suppiloon paperisuodatinpussi,  pussiin tlk vaaleapaahtoista Kulta Katriinaa. Kupin pohjalla valmiiksi hieman kaakaota, inkivääriä, kardemummaa, neilikkaa ja oikeaa ceylonin kanelia. Kaadan 2 desimitallista vettä suppiloon ja odotan joitakin minuutteja. Lisään kahviin tlk kookosöljyä ja toisen teelusikallisen kollageenia. Vaaleapaahto koska tummaksi paahetussa ei ole polyfenoleja jäljellä. Sangen terapeuttinen kahvi.

Vierailija
53/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumennan veden keittimellä, asetan metallisen suppilon kupin päälle, suppiloon paperisuodatinpussi,  pussiin tlk vaaleapaahtoista Kulta Katriinaa. Kupin pohjalla valmiiksi hieman kaakaota, inkivääriä, kardemummaa, neilikkaa ja oikeaa ceylonin kanelia. Kaadan 2 desimitallista vettä suppiloon ja odotan joitakin minuutteja. Lisään kahviin tlk kookosöljyä ja toisen teelusikallisen kollageenia. Vaaleapaahto koska tummaksi paahetussa ei ole polyfenoleja jäljellä. Sangen terapeuttinen kahvi.

Lähtistikö treffeille mun kanssa?

Vierailija
54/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskana vedenkeittimestä kuuma vesi ja LIDLin pikakahvijauhetta pari lusikallista mukiin. Thats it. Ja olen oikeasti sitä mieltä että on paljon parempaa kuin joku kitkerä suodatinhässäkällä lutrattu Juhla-Moska.

Vierailija
55/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen kahvinkeitin ja juon vaaleapaahtoisia kahveja. Kaadan suoraan pussista suodattimeen. En mittaa kahvipuruja kahvilusikalla.

Mulla ei maha / suolisto kestä vaaleapaahtoista. Tulee ilmavaivoja.

Vierailija
56/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei maha / suolisto kestä vaaleapaahtoista. Tulee ilmavaivoja.

Ei mullakaan, mutta hain reseptillä apteekista pierulääkkeitä. Kahta erilaista pilleriä, ja nyt menee kahvit ongelmitta.

Vierailija
57/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä halpa Myhome-merkin keitin kun edellinen kalliimpi lakkasi toimimasta yks kaks. Tällä hetkellä juon Löfbergin Kharismaa. Alkuun maku tökki (sellainen tuhkakuppimainen sivumaku) mutta nyt olen tottunut ja tykkään.

Vierailija
58/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutteripannulla Lavazzan kahvia, sitä punaisessa pakkauksessa. Aamulla maitokahvia, muutoin espressona. Tietty ilman sokeria kaikki kahvit. 

Sama

Vierailija
59/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Philipsin kahvinkeitin. Lataan sen illalla, joten voin vaan napsauttaa aamulla päälle kun olen matkalla pissalle. Jotain ruotsalaista tummapaahtoa (Zoegas, Löfbergs, Arvid Nordquist)

Tiputat kahvisi monta tuntia seisseeseen veteen, yäk. Kokeilepa joskus hoitaa koko kahvintiputus aamulla juuri hanasta otettuun veteen, ei siinä monta ylimääräistä minuuttia mene. Huomaat sen jälkeen, että kahveillasi on eroa kuin yöllä ja päivällä.

Vierailija
60/61 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrajestas, mitä myrkkyä sinä oikein keität ja miten iso sinun kuppisi on? Tölkillinen kahvia ja tölkillinen kookosöljyä, huh olkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi