Miten valmistat kahvisi?
Mitä konetta/valmistustapaa käytät sekä mitä kahvia juot?
Kommentit (61)
Mocca masterilla keitän tummapaahtoista kahvia. Nyt taitaa olla Pauligin kahvi menossa.
Vierailija kirjoitti:
Mocca masterilla keitän tummapaahtoista kahvia. Nyt taitaa olla Pauligin kahvi menossa.
Jatkan vielä että mitallinen per kuppi ja puolimitallista vielä siihen päälle. Aamulla keitän 5 kupillista kahdelle.
Vain juntit juovat jotain en ymmärrä niitä kansanjoukkoja jotka juovat jotain,? persuja?
Vierailija kirjoitti:
Laitan muovisen suodattimen mukin päälle, siihen kahvia ja sitten lorotan kuumaa vettä vedenkeittimestä päälle. Toimii hyvin jo toista kymmentä vuotta.
Sama konsepti, mutta posliininen suodatin ja siinä metallinen kestosuodatin. Vedenkeittimessä lämpötilan säätömahdollisuus, joten en kiehauta vettä.
Ihan tavallinen kahvinkeitin ja juon vaaleapaahtoisia kahveja. Kaadan suoraan pussista suodattimeen. En mittaa kahvipuruja kahvilusikalla.
Philipsin kahvinkeitin. Lataan sen illalla, joten voin vaan napsauttaa aamulla päälle kun olen matkalla pissalle. Jotain ruotsalaista tummapaahtoa (Zoegas, Löfbergs, Arvid Nordquist)
Xtra-kahvia. Keitän veden kattilassa ja kaadan sen mukin päällä olevaan suppiloon, jossa on suodatinpussissa Xtra-kahvia, tuota tummempipaahtoisten turhaan hyljeksittyä mutta edullista kahvinautintoa.
Pikakahvia vajaa teelusikka tai erilliseen suodattimeen vähän kahvinpurua ja vedenkeittimellä vesi. Keittiööni ei mahdu kahvinkeitintä, enkä sellaista tarvitse muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä niitä valmista. Puussa ne kasvaa.
Kahvipavut kasvavat pensaassa.
Maassa kasvaa kuten perunat.
Kuumennan veden keittimellä, asetan metallisen suppilon kupin päälle, suppiloon paperisuodatinpussi, pussiin tlk vaaleapaahtoista Kulta Katriinaa. Kupin pohjalla valmiiksi hieman kaakaota, inkivääriä, kardemummaa, neilikkaa ja oikeaa ceylonin kanelia. Kaadan 2 desimitallista vettä suppiloon ja odotan joitakin minuutteja. Lisään kahviin tlk kookosöljyä ja toisen teelusikallisen kollageenia. Vaaleapaahto koska tummaksi paahetussa ei ole polyfenoleja jäljellä. Sangen terapeuttinen kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Kuumennan veden keittimellä, asetan metallisen suppilon kupin päälle, suppiloon paperisuodatinpussi, pussiin tlk vaaleapaahtoista Kulta Katriinaa. Kupin pohjalla valmiiksi hieman kaakaota, inkivääriä, kardemummaa, neilikkaa ja oikeaa ceylonin kanelia. Kaadan 2 desimitallista vettä suppiloon ja odotan joitakin minuutteja. Lisään kahviin tlk kookosöljyä ja toisen teelusikallisen kollageenia. Vaaleapaahto koska tummaksi paahetussa ei ole polyfenoleja jäljellä. Sangen terapeuttinen kahvi.
Lähtistikö treffeille mun kanssa?
Laiskana vedenkeittimestä kuuma vesi ja LIDLin pikakahvijauhetta pari lusikallista mukiin. Thats it. Ja olen oikeasti sitä mieltä että on paljon parempaa kuin joku kitkerä suodatinhässäkällä lutrattu Juhla-Moska.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen kahvinkeitin ja juon vaaleapaahtoisia kahveja. Kaadan suoraan pussista suodattimeen. En mittaa kahvipuruja kahvilusikalla.
Mulla ei maha / suolisto kestä vaaleapaahtoista. Tulee ilmavaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei maha / suolisto kestä vaaleapaahtoista. Tulee ilmavaivoja.
Ei mullakaan, mutta hain reseptillä apteekista pierulääkkeitä. Kahta erilaista pilleriä, ja nyt menee kahvit ongelmitta.
Mulla on tällä hetkellä halpa Myhome-merkin keitin kun edellinen kalliimpi lakkasi toimimasta yks kaks. Tällä hetkellä juon Löfbergin Kharismaa. Alkuun maku tökki (sellainen tuhkakuppimainen sivumaku) mutta nyt olen tottunut ja tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Mutteripannulla Lavazzan kahvia, sitä punaisessa pakkauksessa. Aamulla maitokahvia, muutoin espressona. Tietty ilman sokeria kaikki kahvit.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Philipsin kahvinkeitin. Lataan sen illalla, joten voin vaan napsauttaa aamulla päälle kun olen matkalla pissalle. Jotain ruotsalaista tummapaahtoa (Zoegas, Löfbergs, Arvid Nordquist)
Tiputat kahvisi monta tuntia seisseeseen veteen, yäk. Kokeilepa joskus hoitaa koko kahvintiputus aamulla juuri hanasta otettuun veteen, ei siinä monta ylimääräistä minuuttia mene. Huomaat sen jälkeen, että kahveillasi on eroa kuin yöllä ja päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Herrajestas, mitä myrkkyä sinä oikein keität ja miten iso sinun kuppisi on? Tölkillinen kahvia ja tölkillinen kookosöljyä, huh olkoon.
Se on kauraJUOMA, ei ole maitoa.