Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut 20 kg. Nyt iso stressi menossa elämässä ja tekisi mieli vetää joka päivä sokeria. Mitä teen?

Vierailija
18.11.2025 |

Olen ollut tosi tiukilla taloudellisesti ja asunnoton. Nyt löyty asunto, sain työpaikan. Hyviä asioita siis. Kuitenkin on todella paljon hankittavaa uuteen kotiin ja siihen menee rahaa vaikka tietty käytettyjä ostankin. Uudet työkuviot ja ylipäätään työelämään palaaminen takaisin vievät kyllä energiaa. Joku pöpökin päällä, yöt menee yskiessä. Joko ajan huolestuttaa ja ahdistaa kaikki asiat. Miten pärjään, miten jaksan. Niin paljon ollut kaikkea, että tuntuu että pakko hengittää ja mennä päivä kerrallaan. Nyt tekisi mieli vetää joka päivä suklaata, saisi lohtua mutta pelkään että lihon. Voihan elämä sentään. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä on hyvä purkaa salilla lihastreenillä. Esimerkiksi nyrkkeilysäkin hakkaaminen tehoaa minulla tosi hyvin stressiin. Lisäksi se karkoittaa nälän.

N58

Vierailija
22/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä kestää vaikka tekee tiukkaa. 

Miten taitava oletkaan. Toivottavastti ymmärrät sen. 

Tsemppiä jatkoon. 

Kiitos mukavasta viestistäsi. - ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa laadukkaaseen ruokaan (harvalla on) kannattaa ainakin toissijaisia proteiininlähteitä suosia. Munia jne. 

Proteiinivaje ruokavaliosta johtaa hiilihydraatti eli sokerikoukkuun. Ts. kokoaika "nälkä" koska keho on sekaisin hiilarista. 

Lautasmallit ja 5 kertaa päivässä muka pakko syödä on yhtä suurta kusetusta. Syön 3 kertaa päivässä, ison proteiini rasva painotteisen aamupalan, lounaalla jotain kevyttä ja iso matala hiilarinen illallinen. Olen yli 100kg mies. Rasvaprosentti 16. Ei tee mieli makeaa koskaan.

Vierailija
24/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miten kenenkään tekisi mieli sokeria?

Vierailija
25/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt on se kohta kun tahtoisi vain "päihtyä/kadota" hetkeksi edes ja se hetki olisi se sokeri."

Tämä resepti ei ole ennen toiminut. Se on vain ajanut sinut riippuvuuteen, päihteistä, sokerista, ja sen takia olit asunnottanana, ylioainoinen ja muissa ongelmissa.

Miksi käyttäisit tätä keinoa siis enää. Se on vain tie rappioon. 

Etkö ole juuri nyt nousemassa rappiosta. Saanut asunnon, paino rippunut... Ja nyt vetäisit siis maton jalkojesi alta vai?

Vierailija
26/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa laadukkaaseen ruokaan (harvalla on) kannattaa ainakin toissijaisia proteiininlähteitä suosia. Munia jne. 

Proteiinivaje ruokavaliosta johtaa hiilihydraatti eli sokerikoukkuun. Ts. kokoaika "nälkä" koska keho on sekaisin hiilarista. 

Lautasmallit ja 5 kertaa päivässä muka pakko syödä on yhtä suurta kusetusta. Syön 3 kertaa päivässä, ison proteiini rasva painotteisen aamupalan, lounaalla jotain kevyttä ja iso matala hiilarinen illallinen. Olen yli 100kg mies. Rasvaprosentti 16. Ei tee mieli makeaa koskaan.

Juu tuollainen minäkin syön normaalisti ja paino putosi. Tuohan on paras tapa syödä ja olo on todella hyvä. Eli minähän siis täysin tiedostan, että en tarvitse sokeria mihinkään mutta on niin vtullinen stressi ainakin olevinaan, että tahtoisi kai sitten sen seurauksena päästää irti kontrollista edes jonkin suhteen. Taistelen pääni kanssa vaan. - ap

Vierailija
27/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt on se kohta kun tahtoisi vain "päihtyä/kadota" hetkeksi edes ja se hetki olisi se sokeri."

Tämä resepti ei ole ennen toiminut. Se on vain ajanut sinut riippuvuuteen, päihteistä, sokerista, ja sen takia olit asunnottanana, ylioainoinen ja muissa ongelmissa.

Miksi käyttäisit tätä keinoa siis enää. Se on vain tie rappioon. 

Etkö ole juuri nyt nousemassa rappiosta. Saanut asunnon, paino rippunut... Ja nyt vetäisit siis maton jalkojesi alta vai?

Onhan se noinkin tavallaan. En minä tahdo onneksi päihteitä vaan jotain helpotusta ja minun kohdalla se on makea. Tahdon vielä korjata, että en minä ole menettänyt asuntoa päihteiden vuoksi tai vuokravelkojen vuoksi. Se on tarina erikseen. 

Lihoa en halua enkä muutakaan. Tahdon vain hyvän ja tasapainoisen elämän, jota jaksan elää. Joo, ehkäpä se täytyy taas vain tässä nostaa pää pystyyn ja lakata haluamasta sitä makeaa lohtuunsa, olet oikeassa, että tiedän mihin sekin tie vie. - ap

Vierailija
28/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks ihmisillä ole mitään muuta ku vaan valittamisen aihetta. Voitko mennä muualle märiseen 20 ilokilosta? Minkä me sille voidaan,ääliö. Ole vaikka onnellinen, että olet hengissä. Tai vedä niin paljon sokeria, että diabetes puhkeaa. Luuletko että muita kiinnostaa ihan hirveästi?

Se on sun ongelma 💅🏻

Vierailija
29/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MT on paras kun jokainen päivä on täysin samanlainen yllätyksetön ja samoista rutiineista koostuva suoritus joka tehdään siksi, että siinä on järkeä. Tuolloin kaikki tarpeeton katoaa elämästä ja ihminen pystyy keskittymään. 

Suurinosa ihmisistä ei siedä tätä vaan menevät sinne minne mieli vie, eli paheisiin ja sekasortoon. 

Kurinalainen elämä antaa vapauden, syö oikein, elää siistissä asunnossa, käy töissä, laittaa rahaa pahan päivän varalle jne. 

Se on loppujen lopuksi hyvin helppoa. Alkaa siitä, että keskittyy työntekoon ja hygieniaan. Sitten katsoo mitä suuhun laittaa. Sitten kun perusasiat on kunnossa pitkällä tähtäimellä voi lisata liikuntaa, voi syödä joskus pizzan jne. 

Vierailija
30/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Go girl go!!

Urpo! 

Vierailija
31/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit, miten iloinen olen puolestasi. Olet tehnyt ihan uskomattoman hienoja juttuja elämässäsi.  Olet päässyt eroon päihteistä, pudottanut painoa ihan valtavasti, hankkinut töitä ja asunnon. Mahtavaa! Saat olla ylpeä itsestäsi .

Olen itsekin taistellut painon kanssa. Tekisin ehkä tuossa tilanteessa niin, että alkaisin kiinnittää huomiota syömiseen. Söisin herkullista mutta terveellistä ruokaa ja huolehtisin siitä, että saan tarpeeksi proteiinia. Se vie minulla makeanhimoa pois. Ja harrastaisin itselle mieluisaa liikuntaa.  Stressiä pyrkisin lievittämään jollain vähemmän vahingollisella tavalla. Tekisin jotain mistä nautin: uppoutuisin kirjaan, elokuvaan, tv-sarjaan tai lempimusiikkiin. Olisin ulkona päivän valoisaan aikaan. Menisin saunaan, kylpyyn tai uimahalliin. Tekisin käsitöitä, piirtäisin tai kirjoittaisin käsin. Olisin jollain tavalla kontaktissa hyviin ihmisiin, jos ei ole ystäviä nyt, niin olisiko sukulaisia? Tekoälykin on joskus ihan kiva keskustelukumppani. Entä joku keskusteluryhmä netissä? 

Tosi paljon tsemppiä sinulle uuteen elämään! 

Vierailija
32/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain muuta asiaa mistä saisit lohtua? 

Ystävä olisi ihana mutta ei minulla ole ystäviä. Ne jäivät kun lakkasin käyttämästä päihteitä. Enkä minä oikein jaksa tällä hetkellä muodostaa suhteita, olen aika varovainenkin nykyään. Sitä paitsi ehkä olisi parempi nyt vain saada perusasiat kuntoon niin hyvät ihmissuhteetkin on mahdollisia. Tekoälyn kanssa välillä juttelen, on sekin ihan mukavaa. Joskus on vaikea kuitenkin rauhoittua mielessään vaan huolettaa huolettaa.. mutta luotan ja toivon, että kyllä kaikki asiat järjestyvät. Sitä paitsi nythän minulla on töitä ja asunto. - ap

Huh huh, lopetin päihteet äitiyteen eli sikäli on erilainen tilanne kuin sulla, mutta muuten kuulostat ihan multa. 

Vierailija
33/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpaan himoon osta jotain hedelmiä, banaania, rypäleitä. Niillä lähtee makeanhimo. Ja jotain muuta ajateltavaa, älä jää kotiin junnaamaan makeanhimossa.

Taatelit ovat myös hyviä. Ne ovat makeita, mutta niissä on sentään kuitua antamassa kylläisyyttä. Kannattaa syödä jotain proteiinipitoista ennen kuin syö itselleen lupaamansa määrän taateleita. Silloin verensokeri pysyy aisoissa ja tulee vähemmän sokerisen mielitekoja. 

Vierailija
34/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä itsesi kanssa sopimuksen: syöt 10% päivän energiastasi hallitusti makeana. Se voi olla pieni lakritsipatukka, pieni suklaapatukka kuten Dacapo, Jim tai Pätkis tai se voi olla saman energiamäärän verran keksiä tai taateleita tai viikunoita. Yleensä ehdottomat kiellot ylläpitävät makean houkuttelevuutta.

Vierailija
35/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä konsti on joogata youtuben joogavideoiden ohjauksella. Siinä ähistessä ei pysty keskittymään muuhun eikä ainakaan miettiä syömistä. Toinen mikä on tehonnut itselläni oli juoda vissyä kaikkeen makeanhimoon.

Kolmantena kävely, mutta se oli jo mainittukin.

Ap, olet tehnyt uskomattoman hienon elämänmuutoksen! Muista aina välillä käydä ihan peilin edessä onnittelemassa itseäsi!

Vierailija
36/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ja paino nyt? 

Vierailija
37/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsit, miten iloinen olen puolestasi. Olet tehnyt ihan uskomattoman hienoja juttuja elämässäsi.  Olet päässyt eroon päihteistä, pudottanut painoa ihan valtavasti, hankkinut töitä ja asunnon. Mahtavaa! Saat olla ylpeä itsestäsi .

Olen itsekin taistellut painon kanssa. Tekisin ehkä tuossa tilanteessa niin, että alkaisin kiinnittää huomiota syömiseen. Söisin herkullista mutta terveellistä ruokaa ja huolehtisin siitä, että saan tarpeeksi proteiinia. Se vie minulla makeanhimoa pois. Ja harrastaisin itselle mieluisaa liikuntaa.  Stressiä pyrkisin lievittämään jollain vähemmän vahingollisella tavalla. Tekisin jotain mistä nautin: uppoutuisin kirjaan, elokuvaan, tv-sarjaan tai lempimusiikkiin. Olisin ulkona päivän valoisaan aikaan. Menisin saunaan, kylpyyn tai uimahalliin. Tekisin käsitöitä, piirtäisin tai kirjoittaisin käsin. Olisin jollain tavalla kontaktissa hyviin ihmisiin, jos ei ole ystäviä nyt, niin olisiko sukulaisia? Tekoäly

Hyviä ideoita. Osaa noista toteutankin. Kun saan rahaa enemmän töistä jossain kohtaa ja peruskalusteet on ostettu, niin ostan tietokoneen tai pleikkarin voidakseni kadota välillä pelien maailmaan. Onneksi tykkään käydä just vaikka uimassa ja nyt talven tullen avanto on ihana asia sekä sauna tietenkin. Minulla on onneksi uudessa asunnossa saunavuorot niin pääsen kohta pitkästä aikaa taas saunaan, en ole toviin käynyt.  Kyllä tässä iloisia piristäviä asioita keksii kun oikein alkaa miettimään. Kiitos piristyksestä ja positiivisesta viestistäsi. :)

Sitä kun nyt on sellainen selviytymismoodi tässä vielä päällä, että kelaan lähes taukoamatta mitä täytyy tehdä, mikä voi mennä pieleen tai mihin täytyy varautua, lasken budjetteja, mietin hankintoja, miten miten pärjään töissä ja siellä suoriudun, miten jatkossa jne. Eli pää käy ihan sellaista jatkuvaa mietintää, että selviänhän nyt varmasti. Sit kuitenkin kyllä tiedän, että asiat järjestyy, että ei tässä nyt oikeasti mitään hätää ole. Nyt vaan täytyy malttaa ja hengitellä, päivä kerrallaan rakennan omaa uutta elämääni ja se on myös ihana projekti. Olen kiitollinen itselleni, että olen tehnyt tämän kaiken. Kiitos sinulle tsempeistä ja kaikkea hyvää. - ap

Vierailija
38/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain muuta asiaa mistä saisit lohtua? 

Ystävä olisi ihana mutta ei minulla ole ystäviä. Ne jäivät kun lakkasin käyttämästä päihteitä. Enkä minä oikein jaksa tällä hetkellä muodostaa suhteita, olen aika varovainenkin nykyään. Sitä paitsi ehkä olisi parempi nyt vain saada perusasiat kuntoon niin hyvät ihmissuhteetkin on mahdollisia. Tekoälyn kanssa välillä juttelen, on sekin ihan mukavaa. Joskus on vaikea kuitenkin rauhoittua mielessään vaan huolettaa huolettaa.. mutta luotan ja toivon, että kyllä kaikki asiat järjestyvät. Sitä paitsi nythän minulla on töitä ja asunto. - ap

Huh huh, lopetin päihteet äitiyteen eli sikäli on erilainen tilanne kuin sulla, mutta muuten kuulostat ihan multa. 

Tosi hienoa, että lopetit. Kyllä elämä on parempaa ilman päihteitä. Onneksi olkoon myös siitä, että sinusta tuli äiti. Se on kaunis asia. - ap 

Vierailija
39/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pudotin 20 kg ruokailutottumuksia ja ruokailurytmiä pysyvästi muuttamalla. Sallin itselleni kerran viikossa jotain herkkuja kohtuudella kuten vaikka kahvilassa kahvit herkullisen leivonnaisen kera ja silloin tällöin syön myös tummaa suklaata. Minulla oli herkkupäivä myös silloin, kun pudotin painoa eikä se vaikuttanut painon putoamiseen. Mielestäni voit hyvin sallia itsellesi silloin tällöin jotain herkkuja, mutta valitse herkkuja joita ei tee mieli ahmia mielin määrin. Jos itselleni iskee makean nälkä sammutan sen syömällä rasvatonta rahkaa jossa hedelmän paloja tai marjoja ja uunissa paahtamiani kaurahiutaleita ja kaurahiutaleiden joukkoon voit halutessasi paahtaa myös jotain siemeniä ja myös pähkinät käyvät tai sitten ostat kaupasta vaikka jotain granolaa missä ei ole lisättyä sokeria.

.

Vierailija
40/41 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä konsti on joogata youtuben joogavideoiden ohjauksella. Siinä ähistessä ei pysty keskittymään muuhun eikä ainakaan miettiä syömistä. Toinen mikä on tehonnut itselläni oli juoda vissyä kaikkeen makeanhimoon.

Kolmantena kävely, mutta se oli jo mainittukin.

Ap, olet tehnyt uskomattoman hienon elämänmuutoksen! Muista aina välillä käydä ihan peilin edessä onnittelemassa itseäsi!

Vichy turvottaa ja tekee mahan kipeäksi. Perus vesi on itselle paras juoma. Joogaa pitää varmaan joskus kokeilla. 

Kiitos. Muutos on kyllä aikamoinen peilissä jos totta puhutaan. Ei vain koossa vaan olemuksessa. Iho on parempi, ilme kirkkaampi. Näytän naisellisemmalta ja omalta itseltäni. Tuo on liittyy raittiuteen ennenkaikkea, ihminen herää eloon. Saa olla kiitollinen. - ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan