Miten estää S-Pankin debit tilillä tilinylitykst?
Pankki ottaa vielä tilinylitysmaksun. Jos saldo näyttää vaan plussaa ensin, eikä maksu olekaan mennyt aiemmasta kaupasta. On ollut vaikka katevarauksia tai varaus, joita et ole nähnyt. Pitääkö laskea aina paperille tilin sisältö ja varmistella. Menee typeräksi koko homma. Vai käteisnostoa. Eikö pankin käytön pitänyt olla helppoa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko, että pystyy edes vetämään miinukselle, kun maksutapahtumasta syntyy katevaraus niin kauan kunnes raha lähtee tililtä. Ei ole kokemusta, mutta pelkäänpä, että maksupääte ei huoli korttia, jos saldo ei riitä ostoksen maksamiseen.
Juurikin näin. Jos ei tilillä ole katetta ei kortilla maksu onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on debit. Ei luottokortti. Saldo näyttää plussaa usein, vaikka olisi maksun tehnyt verkkokauppaan. Kaikissa verkkokaupoissa ei ole tätä ongelmaa. En ole selvänäkijä että tietäisin, ettei plussa olekaan plussalla. Maksun pitäisi mennä heti eikä myöhemmin! Mitä tiliä ja pankkia yrittäjät käyttävät itse kun on näin hankalaa maksuliikenne. Mikä on vikana pankeilla.
Älä viitsi. Debit on nimenomaan heti tehtävä veloitus ja se voi näkyä tilillä myös katevarauksena, eikö sitä summaa ole silloin tilillä käytössä. Tilin saldon ja veloitukset voi tarkistaa hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on outo tili, näen saldon ja katevaraukset ja itse pitää kyetä tekemään laskutoimituksia siitä, riittääkö rahat vai ei. Tähän asti on aina riittänyt.
Älä höpise. Ei sinulla ole tiliä, ei rahaa eikä laskutaitoa ja ainoa outo olet sinä itse.
Kyllä tyhmästä päästä kärsii lompakko
Miten nuo katevaraukset saisi automaattisesti pois tilin saldosta?
Eihän tuossa ole mitään järkeä näyttää väärinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on debit. Ei luottokortti. Saldo näyttää plussaa usein, vaikka olisi maksun tehnyt verkkokauppaan. Kaikissa verkkokaupoissa ei ole tätä ongelmaa. En ole selvänäkijä että tietäisin, ettei plussa olekaan plussalla. Maksun pitäisi mennä heti eikä myöhemmin! Mitä tiliä ja pankkia yrittäjät käyttävät itse kun on näin hankalaa maksuliikenne. Mikä on vikana pankeilla.
Älä viitsi. Debit on nimenomaan heti tehtävä veloitus ja se voi näkyä tilillä myös katevarauksena, eikö sitä summaa ole silloin tilillä käytössä. Tilin saldon ja veloitukset voi tarkistaa hetkessä.
Se pitäisi näkyä saldossa. Ei eri otsikon alla varauksia, joista ei tiedä onko mennyt vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo katevaraukset saisi automaattisesti pois tilin saldosta?
Eihän tuossa ole mitään järkeä näyttää väärinpäin.
Sitä pitäisi selkeyttää. Ei kaikki näe että maksua ei vieläkään mene!
Sinä voit ap asettaa sinne s-mobiliin hälytyksen ,kun esim saldo on 100e.
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit ap asettaa sinne s-mobiliin hälytyksen ,kun esim saldo on 100e.
Siellä on ollut se eikä toiminut, mutta en halua mitään ylitystä, vaan tietää oikean saldon aina.
Eläkeläisellä kun on tuota aikaa, niin pidän manuaalista kirjanpitoa tuloista ja menoista ja tiedän aina käyttötilini saldon. E-laskuista tulee ilmoitus tekstiviestinä ja poimin ne eräpäivänä sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsot tilin tiedot, näyt kyllä katevarauksen. Juuri katsoin.
Olisi hyvä kuitenkin että se näkyy saldossa suoraan. Ettei tule monimutkaisia laskelmia eikä sittenkään ole varma. Siellä ei näy selkeästi päivämääriä koska veloituksen pitäisi mennä ja onko mennyt. Tai ehkei osaa katsoa.
Toki näkyy saldoissa suoraan, kun vaan osaat katsoa. Ainakin Nordean mobiili- tai verkkopankissa on tilin saldoa katsoessa kaksi lukua. Toinen kertoo paljonko rahaa tilillä on ja paljonko siitä summasta on käytettävissä. Tilitapahtumissa näkee kaikki reaaliaikaisesti, eli että kävin cittarissa, sisustuskaupassa, alkossa jne, mutta kun nämä ei vielä lauantaina mene tililtä, ne on vähentäneet käytettävissä olevaa saldoa, vaikka tilillä on oikeasti enemmän rahaa.
Minulla on outo tili, näen saldon ja katevaraukset ja itse pitää kyetä tekemään laskutoimituksia siitä, riittääkö rahat vai ei. Tähän asti on aina riittänyt.