Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosta sairaanhoiajien palkkakestelusta: Miten isompi palkka auttaa kestamaan vastuullista ja raskasta tyota. Itse teen vastuullista tyota pienella palkalla ja suunnittelen alan vai

Vierailija
18.04.2007 |

htoa koska ei minua auta vaikka saisin tonnin palkankorotuksen, työ on silti yhtä vastuullista, vaativaa ja stressaavaa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seudulla

Vierailija
22/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pienipalkkainen ja helevetin raskasta työtä teen, silti olen tiennyt alusta asti ammatin varjopuolet ja hyväksynyt ne mutisematta.

Älkää ihmiset aina valittako, jokainen tekee oman elämänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi moni hoitsu vaihtaakin alaa.

Onko se sinun mielestäsi ihan ok? Onko ok, että yhteiskunta maksaa kalliin koulutuksen ja ammattitaito menee täysin hukkaan muissa töissä? Kenen ajattelit hoitavan vanhempasi, lapsesi tai sinut kun sen aika tulee?

Hyväksytkö mukisematta sen faktan, että kohta hoitotyöntekijöitä aletaan houkutella Puolasta ja muista köyhistä maissa, missä hoitokulttuuri on täysin poikkeava meistä? Suomi ei enää houkuta edes virolaisiakaan, joten työntekijöitä on tuotava jostain paljon pidemmältä.

Vierailija:

Itse olen pienipalkkainen ja helevetin raskasta työtä teen, silti olen tiennyt alusta asti ammatin varjopuolet ja hyväksynyt ne mutisematta.

Älkää ihmiset aina valittako, jokainen tekee oman elämänsä.

Vierailija
24/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taan palkka ja sillä selvä, indeksikorotukset vuosittain. ihan älytön tämmönen systeemi että lakkoillaan ja vaaditaan rahaa alalla kuin alalla. eli palkat tarkastukseen alalla kuin alalla ja niitä sitten maksetaan

Vierailija
25/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole vai palkalla väliä suhteessa työmäärään ja vastuuseen.... Kuinka moni esim. sähköinssi tekisi töitä 1800¿ kuukausipalkalla? Usein vielä 2 vuoroa peräkkäin, kun sijaisia ei saa vaikkapa sairastuneen tilalle. Ja palaute on enimmäkseen paskaa niskaan asiakkailta / potilailta ja omaisilta. Hyvästä työstä harvoin saa kiitosta, rahallista nyt ei ainakaan!

Kysyn vaan!

Vierailija
26/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tulee ottaa huomioon kuitenkin se, että tässä maassa on muitakin TODELLA alhaisesti palkattuja ammatteja, hoitsuilla on näihin ammatteihin katsottuna loistavat tulot. Pohjaton kaivo kuten joku kirjoittikin jo.

Se, että hoitsut vaihtavat alaa on sääli, ei siis ollutkaan kutsumusammatti? Minä olen kutsumusammatissani enkä anna periksi, saan extraa siittä, että nautin työstäni. Ei se rahallinen etu aina ole tärkein.

Rutinaan alkaa kyllästymään jo moni, alkaa nousemaan esille muidenkin alojen palkat ja jäätte takuulla jalkoihin jos ette toimi. Itkemällä ette paranna asioita, tehkää jotain sen eteen. Teidän kuuluisi nousta joukolla barrikaadeille mutta kuten jokainen tietää, naiset eivät yleensä pysty isolla joukolla etenemään, asioita ei vaan saa hoidettua koska joku asia aina nurinpäin jollekkin.

Niin..tästähän voisi jatkaa ja jatkaa vaan. Edelleenkin painotan sitä ammatinvalintaa.

Kuka muuten siivoaa sinun jätteesi?

Vierailija
27/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiedän, että moni tienaa hoitsuja vähemmän. Eipä se naisten keskiansio kai paljoa yli 2000¿ ole, joten johan sen sanoo ihan maalaisjärkikin.

Senkö vuoksi me emme saisi vaatia parempaa palkkaa?

Oletko ajatellut, että ehkä jos hoitsut saisivat palkankorotuksen, voisi niitä tulla joskus muillekkin aloille? Se, että muut naiset halveksuvat työtämme ja haukkuvat meitä ahneiksi, tekee hallaa meille kaikille naisille!

Ja jos muuten muihin aloihin lähdetään vertaamaan, niin aika monella matalapalkka-alalla koulutus ja työn vastuu ei ole verrattavissa sairaanhoitajien työhön...

t. 31

Vierailija:

Sinun tulee ottaa huomioon kuitenkin se, että tässä maassa on muitakin TODELLA alhaisesti palkattuja ammatteja, hoitsuilla on näihin ammatteihin katsottuna loistavat tulot. Pohjaton kaivo kuten joku kirjoittikin jo.

Se, että hoitsut vaihtavat alaa on sääli, ei siis ollutkaan kutsumusammatti? Minä olen kutsumusammatissani enkä anna periksi, saan extraa siittä, että nautin työstäni. Ei se rahallinen etu aina ole tärkein.

Rutinaan alkaa kyllästymään jo moni, alkaa nousemaan esille muidenkin alojen palkat ja jäätte takuulla jalkoihin jos ette toimi. Itkemällä ette paranna asioita, tehkää jotain sen eteen. Teidän kuuluisi nousta joukolla barrikaadeille mutta kuten jokainen tietää, naiset eivät yleensä pysty isolla joukolla etenemään, asioita ei vaan saa hoidettua koska joku asia aina nurinpäin jollekkin.

Niin..tästähän voisi jatkaa ja jatkaa vaan. Edelleenkin painotan sitä ammatinvalintaa.

Kuka muuten siivoaa sinun jätteesi?

Vierailija
28/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha ruikuttaa jos olette itse itsenne suohon ajanut. onkohan teidän edustajat (ammattiliitto) ihan ajan tasalla....

Vierailija
29/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole siivooja mutta tiedän monta jotka ovat. Ja sillä palkalla?! He tarvitsevat nyt sen korotuksen, sama perhepäivähoitajilla. Vastuu on heilläkin korkealla, ei siivoja vaan lakaise lattiaa tai pph kurkista välillä ovenraosta missä lapset luuhaavat.

Eli, jos siivoojille palkankorotus niin sitten voisivat hoitajatkin saada, tadaa ;) Ystäväni on sh todella vaativalla osastolla ja tienaa ilman lisiä 2900¿/kk, hän on erittäin tyytyväinen palkkaukseen!

En vastusta hoitajien palkankorotusta, täytyy vaan laittaa tärkeysjärjestykseen kenelle kuuluu ja paljonko.

Vierailija
30/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun tuntuvaa korotusta sillä ei kuitenkaa saa ja sillä välin potilasjonot vaan kasvaisivat ja vanhukset kuolisivat sänkyihinsä ja koko suomi olisi totaalisen kaaoksen vallassa. Lakon jälkeen kaaos olisi vieläkin suurempi, vyyhti purettavaksi. Ei sellaista kukaan jaksa, kun ei sitä väkeä kuitenkaan riitä niitä jonoja purkamaan.

Kun lääkärit lakkoili, hoitust tekivät pitkää päivää ja lääkäreiden hommia- me purettiin jonot ja ruuhkat, tehtiin ylitöitä ja puskettiin duunia. Jos hoitajat menisivät lakkoon, lääkärit ei sormeakaan liikuttaisi meidän puolesta.

Siksi.

Vierailija
31/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, terveydenhoitaja-sairaanhoitaja olen opiskellut ensin 9 vuotta peruskoulussa, 3 vuotta lukiossa ja vielä 4 vuotta ammattikorkeakoulussa. Suurin osa siivoojista on peruskoulun käyneitä ja kouluttautumattomia. Siksi palkkakin on huono.

meidän koulutukseen+työn vaativuuteen nähden palkkamme ON erittäin huono.

Vierailija
32/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka korkeaksi arvostaisit heidän työtään palkka-asteikolla?

sairaanhoitajan peruspalkka on alle 2000¿, maksaisitko saman siivoojille ja pph:lle?

Luuletko, että sen jälkeen enää yksikään suostuisi tekemään sh:n työtä?

Se on kumma, että miesvaltaisilla aloilla uskalletaan lakkoilla ja muutkin liitot tukevat tukilakoilla. Naiset eivät osaa kuin puukottaa selkään. Tyypillinen mielipide on juuri tuo mitä sinäkin edustat...

t. 31

Vierailija:

Itse en ole siivooja mutta tiedän monta jotka ovat. Ja sillä palkalla?! He tarvitsevat nyt sen korotuksen, sama perhepäivähoitajilla. Vastuu on heilläkin korkealla, ei siivoja vaan lakaise lattiaa tai pph kurkista välillä ovenraosta missä lapset luuhaavat.

Eli, jos siivoojille palkankorotus niin sitten voisivat hoitajatkin saada, tadaa ;) Ystäväni on sh todella vaativalla osastolla ja tienaa ilman lisiä 2900¿/kk, hän on erittäin tyytyväinen palkkaukseen!

En vastusta hoitajien palkankorotusta, täytyy vaan laittaa tärkeysjärjestykseen kenelle kuuluu ja paljonko.

Vierailija
33/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysasemalla, sairaalassa? Jokaisen teidän suvussa on vanhuksia hoidettu jossakin hoitolaitoksessa? Kuka ne duunit siellä tekee?

Putkimiehen hommia en menisi ihan vertaamaan hoitajan duuniin, jossa kyse on ihmishengistä.

Vierailija
34/37 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sairaanhoitaja? Ammatinvalintakysymys rakkaani. Monet muutkin opiskelevat lukiossa/ammattikoulussa 3 vuotta, sitten AMKssa 3½-4vuotta ja on huonot palkat, esim. restonomi, katsokaapa heidän palkkalistojaansa ja työnmäärää/vastuuta, ei ole helppoa ei.

Lopettakaa hoitsut itkeminen, ehkä ette ole oikealla alalla.

Vierailija
35/37 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi sairaanhoitajan tietävän mikä on hygienian merkitys ennen kuin väittää että siivoojan työssä ei ole vastuuta. Eläköön sairaalabakteerit, norovirukset ja muut. Siivoojan koulutus muuten kestää 3 vuotta, perhepäivähoitajan koulutuksen pituutta en muista, mutta heistä parhaat ovat lastentarhanopettajia, akateeminen koulutus, itse olen lähihoitaja koulutus 3vuotta. Ja joka hemmetin pikkumustelmasta olen vastuussa vanhemmille kun he kullannuppuaan hakevat. Varmasti tulee syyte jos joku karkaa puistoreissulla auton alle jne.

Vierailija
36/37 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

htoa koska ei minua auta vaikka saisin tonnin palkankorotuksen, työ on silti yhtä vastuullista, vaativaa ja stressaavaa.

Työ ei ole yhtä raskasta ja stressaavaa, jos henkilökuntaa on enemmän.

On tunnettu tosiasia, että palkka on huono motivointikeino. Eihän kukaan ilmaiseksi töissä ole, mutta motivaatioon auttaa muut keinot paremmin kuin palkannosto. Itse ainakin tiedän monta hommaa, joita en tekisi mistään hinnasta, oli palkka mikä tahansa.

Vierailija
37/37 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hoitajat sitä tekevät, koska se on heille enemmänkin kutsumustyö, kuin palkkatyö.

Mutta, kun korvaus on huono ja työ vie kaikki voimat, niin se kummasti syö ihmistä. Jos saisi arvostusta ja palkkaa reilusti, niin se kummasti nostaisi motivaatiota. Ja ehkä alalle tulisi myös enemmän tekijöitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi