Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkon tulevaisuus

Vierailija
18.11.2025 |

Millaiseksi arvelette Suomen kansankirkon kehittyvän, kun pian alle puolet väestöstä on jäseniä? Eikä lasku siihen jää, vaan pikemminkin kiihtyy.

Mikä on siis kansankirkon kohtalo? Kuolee sukupuuttoon koko Suomen ev.lut. haara? 

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin koin uskonnollisen heräämisen vuonna 2020.

Siitä asti olen palvonut palavasti Saatanaa.

Nautin hautaismaiden romanttisesta maisemasta ja haaveilen palavan puukirkon tuottamasta infernaalisesta lämmöstä.

Odotan, kun Hän saapuu ja rais kaa Kristuksenssa sodomaattisesti palavalla terästangolla. Samalla kun me muut hänen lapsensa kieriskelemme lihan himoissa, mässäillen kristittyjen lampaiden verellä ja lihalla.

Ihmisen kirjoitettu historia on todiste, jos olisi Jumala ja Saatana, niin Saatana vie 6-0. Koko tämän ajan pahuus on ollut voitolla. Oli jo ennen Raamatun kirjoituksen nollahetkeä, kun luolamiehet teurastivat naapuriheimolaisiaan ja kannibaaliheimot kokkasivat toisiaan tulella ja joivat verta uhriensa ruumiista. 

Kyllä siinä melkoinen lapanen saa Jumala olla, jos tuotakaan - hänen ydintehtäväänsä - ei ole saanut paikatuksi tässä parin tuhannen vuoden aikana. Ehdottomasti irtisanominen paikallaan alisuoriutumisen perusteella. 

Vierailija
142/153 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautin hautaismaiden romanttisesta maisemasta ja haaveilen palavan puukirkon tuottamasta infernaalisesta lämmöstä.

Odotan, kun Hän saapuu ja rais kaa Kristuksenssa sodomaattisesti palavalla terästangolla. Samalla kun me muut hänen lapsensa kieriskelemme lihan himoissa, mässäillen kristittyjen lampaiden verellä ja lihalla.

Ihmisen kirjoitettu historia on todiste, jos olisi Jumala ja Saatana, niin Saatana vie 6-0. Koko tämän ajan pahuus on ollut voitolla. Oli jo ennen Raamatun kirjoituksen nollahetkeä, kun luolamiehet teurastivat naapuriheimolaisiaan ja kannibaaliheimot kokkasivat toisiaan tulella ja joivat verta uhriensa ruumiista. 

Kyllä siinä melkoinen lapanen saa Jumala olla, jos tuotakaan - hänen ydintehtäväänsä - ei ole saanu

Eri

Olennaista onkin se, mitä ihminen elämänsä aikana ajattelee ja tekee. Ihminen on siinä tilanteessa kuin on, eikä voi paljonkaan vaikuttaa muuhun kuin siihen, miten suhtautuu asioihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole eksynyt, mutta sinä olet provo, enkä jatka keskustelua kanssasi.

Kaikkea Hyvää!

Voit tietysti milloin tahansa lopettaa keskustelun. Haluaisin kuitenkin kiinnittää huomion siihen, että olen huomannut keskustelun päättämisen olevan tavallinen toimintatapa uudestisyntyneiksi itseään väittävillä siinä tilanteessa, kun väitän heidän olevan väärässä (eli että he ovat käsittäneet väärin, mitä uudestisyntyminen tarkoittaa). 

Olen ennenkin pyytänyt sinulta vastausta: mikä on Raamatullinen uudestisyntyminen? Jos väität että minä olen väärässä, niin sinun pitää perustella se. Ole hyvä, jään odottamaan! 

Jeesus opetti itse että herjaajien kanssa ei jäädä loputtomasti jankkaamaan, vaan jatketaan eteenpäin!

Vierailija
144/153 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole eksynyt, mutta sinä olet provo, enkä jatka keskustelua kanssasi.

Kaikkea Hyvää!

Voit tietysti milloin tahansa lopettaa keskustelun. Haluaisin kuitenkin kiinnittää huomion siihen, että olen huomannut keskustelun päättämisen olevan tavallinen toimintatapa uudestisyntyneiksi itseään väittävillä siinä tilanteessa, kun väitän heidän olevan väärässä (eli että he ovat käsittäneet väärin, mitä uudestisyntyminen tarkoittaa). 

Olen ennenkin pyytänyt sinulta vastausta: mikä on Raamatullinen uudestisyntyminen? Jos väität että minä olen väärässä, niin sinun pitää perustella se. Ole hyvä, jään odottamaan! 

Jeesus opetti itse että herjaajien kanssa ei jäädä loputtomasti jankkaamaan, vaan jatketaan eteenpäin!

En voi selittää sitä sellaisella tavalla, että voisit ymmärtää. Sinun pitäisi ymmärtää paljon muuta ennen sitä. Ei minun tarvitse perustella mitään. Minä en ole herjaaja, mutta voit tietysti itse valita, kenen kanssa haluat keskustella. 

Vierailija
145/153 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen pahoillani mutta olet käsittänyt väärin" tyyppi taitaa olla itse ateisti, mutta tekeytyy jonkun sortin muka kristityksi!

Vierailija
146/153 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen pahoillani mutta olet käsittänyt väärin" tyyppi taitaa olla itse ateisti, mutta tekeytyy jonkun sortin muka kristityksi!

Olin ennen agnostikko, mutta en ole koskaan ollut ateisti. 

Vierailija
147/153 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä melkoinen lapanen saa Jumala olla, jos tuotakaan - hänen ydintehtäväänsä - ei ole saanu

Enemmistö nykylänsimaisista ihmisistä ei halua edes ajatella ikäviä, raakoja tmv. asioita, vaikka ne ovat todellisuutta. Suuret ihmisjoukot tuntuvat kääntävän katsettaan pois, tietoisesti tai ei, elämän pimeistä totuuksista.

Tämä voi olla osaksi ideologista. Porvareilla taide oli iloisemman sävyistä kuin aiemmin aatelilla ja kuninkaallisilla. Iloisemmat ajatukset ja taiteet alkoivat yleistyä 1700-luvulla. Lumetodellisuudet alkoivat lisääntyä. 

Vierailija
148/153 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö nykylänsimaisista ihmisistä ei halua edes ajatella ikäviä, raakoja tmv. asioita, vaikka ne ovat todellisuutta. Suuret ihmisjoukot tuntuvat kääntävän katsettaan pois, tietoisesti tai ei, elämän pimeistä totuuksista.

Tämä voi olla osaksi ideologista. Porvareilla taide oli iloisemman sävyistä kuin aiemmin aatelilla ja kuninkaallisilla. Iloisemmat ajatukset ja taiteet alkoivat yleistyä 1700-luvulla. Lumetodellisuudet alkoivat lisääntyä. 

Eri

Ei olekaan suositeltavaa ajatella niitä. Ei myöskään ole suositeltavaa paeta omaan mielikuvitukseensa. Kestävä vaihtoehto on katseen kiinnittäminen Jeesukseen Kristukseen. 

Vierailija
149/153 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ortodoksinen kirkko on kansankirkko. Liity siihen. 

Vierailija
150/153 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on, joten ei se hengellisyyden kaipuu mihinkään katoa. Ev.lut kirkko jatkaa pienemmällä määrällä ja todennäköisesti vapaat suunnat saavat enemmän kannattajia kuten muuallakin maailmassa. Materialismin tyhjyys johtaa ihmisiä kirkkojen pariin kuten ennenkin. Uskosta tulee paljon henkilökohtaisempaa ja maallikkoaktiivisuus tulee onneksi lisääntymään ev-lut.kirkossa, kun pappisjohtoisuus kevenee ja pyritään löytämään uusia Pyhän Hengen innoittamia palvelusmuotoja (vrt. Lutherin yleinen pappeus). Kirkon edustama toivo on tärkeätä, kun kansalle on luvassa koettelemusten vuosia monessakin mielessä. 

Vierailija
151/153 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on, joten ei se hengellisyyden kaipuu mihinkään katoa. Ev.lut kirkko jatkaa pienemmällä määrällä ja todennäköisesti vapaat suunnat saavat enemmän kannattajia kuten muuallakin maailmassa. Materialismin tyhjyys johtaa ihmisiä kirkkojen pariin kuten ennenkin. Uskosta tulee paljon henkilökohtaisempaa ja maallikkoaktiivisuus tulee onneksi lisääntymään ev-lut.kirkossa, kun pappisjohtoisuus kevenee ja pyritään löytämään uusia Pyhän Hengen innoittamia palvelusmuotoja (vrt. Lutherin yleinen pappeus). Kirkon edustama toivo on tärkeätä, kun kansalle on luvassa koettelemusten vuosia monessakin mielessä. 

Evlutin ongelma on se, että se rahanahneuksissaan ja typeryyksissään hyväksyy kaiken ja hylkää opin. Ihmiset eivät halua luopua synnistä, ja syntiä jopa vaaditaan siunattavaksi. Me olemme kaikki syntisiä, jokaisen on yritettävä tehdä parannusta. Ellei tämä oppi kelpaa, ei voi olla kristitty. 

Vierailija
152/153 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki lopunajan ennusteet täällä. 

Vierailija
153/153 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Raamatussa sanota juurikin että tämä maailma on langennut ja että paholainen on tämän maailman ruhtinas? Kaikki on siis juuri niin kuin on kirjoitettu.

On kirjoitettu myös että paholaisen päivät on luetut. Vielä ei kuitenkaan ole sen aika, vaan joudumme olemaan kärsivällisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi