Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saariselkä, Ylläs, Levi täynnä kiinalaisia ym, suomalaisilla ei enää varaa lomailla

Vierailija
18.11.2025 |

Melkoinen monikulttuurinen kehitysmaa Suomesta tehty. Hotellit koko ajan täynnä ja yö maksaa 200 eur.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käynyt lapin kohteet läpi, sitten niihin kohteisiin, missä en ole käynyt. Poikeuksena oon käynyt esim new yorkissa, lontoossa, roomassa monta krt, mutta jos ei laskettelu kiinnosta, kyllä, lappi on nähty

Vierailija
82/108 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä pääsiäisen jälkeen kannattaa mennä, niin pääsee kustannustehokkaasti. Sesonki kun loppuu pääsiäiseen kuin seinään, sillä enemmistö alkaa jo odottelemaan kevättä/kesää pääsiäisen jälkeen. Hotelleissa pääsee majoittumaan reilusti alle 100e/yö, sisältäen aamiaisen, mitä ei voi pitää pahana.

Mutta jos on pakko mennä aina silloin kun muutkin, niin eihän se auta kuin maksella..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkimajoitus on puolet edullisempaa. Itse mielummin majoitun muutenkin mökissä. Saa tulet takkaan, saunan voi lämmittää kun haluaa, saa syödä aamupalan kun haluaa. 

Kiinalaiset ei osaa lämmittää takkaa, ei saunoa eikä lomalla tehdä aamupaloja, poikkeus oma kesämökki. Kyllä ainakin minä ehdin hotellissa kello 11 mennessä aamupalalle.

Hotellin aamupalassa itsellä "ongelma" on pikemmin se, että kun kuudelta herää, kahvihammasta jo kolottaa. Mukava heti keittää kahvit eikä tarvi hiuksia ensin kiharrella ja pukea päällensä. Saa nautiskella hiljaisuudesta. Ilman kiinalaisia.

Kalliiksi ihan varmaan reissu tulee, jos koko perhe syö kaikki ateriat ravintoloissa ja kaikilla viikon hissiliput.

Vierailija
84/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapin matkailu kiihdyttää luontokatoa ja ilmastonmuutosta kun Britit tulevat sinne päiväretkelle! Aamulla lentävät sinne ja illalla takaisin kotiin! Eikö vihreitä kiinnosta? 

Sitten britit haukkuvat että lapland on crapland kun siellä ei ole lunta. Kun ovat ensin itse aiheuttaneet ilmastonmuutoksen. 

Vierailija
85/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sv*ttu ne kantaa rahaa tänne, että sulla on mahdollisuus käyttää Kelan tukia 

Vierailija
86/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä suomalaisiakin, terveiset täältä Helsingistä.

Matka varattu Joulun yli Leville. Riittävän iso mökki piti varata jo yli vuosi sitten, jotta koko porukka mahtuu mukavasti.

Joo, maksaahan se, mutta ei kuitenkaan mitenkään yhtä paljon kuin vaikka lomamatka lämpöön. Toki kotona olisi "ilmaista", mutta nyt haluttiin nähdä lunta, ja sitä ei täällä Helsingissä juuri muuten ole kuin Paloheinän tykkiladut.

Vierailija
87/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turismi on banaanivaltio hommaa. 

Kuten sellun keitto.

Ja turkistarhaus ei ole edes sitä.

Suomen voisi lakkauttaa.

Vierailija
88/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on jos lapin majoituspaikoissa on ulkomaalaisia  vk 48 - 7 (14)  ? Suomalaisia joulunaikaa lukuunottamatta hyvin vähän.  

Pitäisi olla suomalaiselle ostovoimalle sopivaaa

Matkustaminen ei ole ihmisoikeus.

Täsmälleen näin. Matkustaminen ei ole ihmisoikeus. Tässä maailman- ja ympäristön tilassa täysin tarpeeton huvimatkailu kertoo yksilön yksinkertaisuudesta ja itsekkyydestä. 

Nöyrä toive kaikille kommentistani närkästyneille: perustelisitko miksi juuri _sinulla_ on _oikeus_ ja "pakko" saada matkustaa huviksesi?

(Ja kyllä: vaikka en itse matkustele, niin teen varmasti muita huonoja valintoja arjessani. Yritän kuitenkin ajatella kriittisesti omia tekojani ja karsia turhuuksia elämästäni. Tässä oli nyt kuitenkin kyse nimenomaan turhanpäiväisestä matkustelusta)

Vierailija
89/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaisten pitäisi lomailla? Menkää töihin siitä. 

terv. EK ja hallitus

Vierailija
90/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkimajoitus on puolet edullisempaa. Itse mielummin majoitun muutenkin mökissä. Saa tulet takkaan, saunan voi lämmittää kun haluaa, saa syödä aamupalan kun haluaa. 

Kiinalaiset ei osaa lämmittää takkaa, ei saunoa eikä lomalla tehdä aamupaloja, poikkeus oma kesämökki. Kyllä ainakin minä ehdin hotellissa kello 11 mennessä aamupalalle.

Hotellin aamupalassa itsellä "ongelma" on pikemmin se, että kun kuudelta herää, kahvihammasta jo kolottaa. Mukava heti keittää kahvit eikä tarvi hiuksia ensin kiharrella ja pukea päällensä. Saa nautiskella hiljaisuudesta. Ilman kiinalaisia.

Kalliiksi ihan varmaan reissu tulee, jos koko perhe syö kaikki ateriat ravintoloissa ja kaikilla viikon hissiliput.

Ollaan aina huoneistohotellissa, jos on viikko ta pidempi matka. Ei tarvii tuhlata aikaa ravintoloihin. 

Vierailija
91/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saariselällä käy sporttista turistia Keski-Euroopasta.  Hyvätuloista, mutta ei turhan kranttua. Lumi ja ulkoilu kohokohtina 

Olen ollut kolmena talvena sveitsiläisen ryhmän mukana. Enemmän siellä käyvät matkailijat Alankomaista, Ranskasta ja Italiasta.

Vierailija
92/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapin matkailu kiihdyttää luontokatoa ja ilmastonmuutosta kun Britit tulevat sinne päiväretkelle! Aamulla lentävät sinne ja illalla takaisin kotiin! Eikö vihreitä kiinnosta? 

Vihreät ovat tyytyväisiä, jos lentämisen tuottamat hiilidioksidipäästöt kompensoidaan lisämaksulla ja jos paikan päällä tapahtuvan lomailun vaatima energia on tuotettu Suomen metsiin raivatuilla tuulivoimaloilla. Kaikki on silloin hyvin.

Vierailija
93/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
94/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinalaiset tekee ja yrittää toisin kuin Suomen tukiloiset. Tässä tulos

Vierailija
95/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on jos lapin majoituspaikoissa on ulkomaalaisia  vk 48 - 7 (14)  ? Suomalaisia joulunaikaa lukuunottamatta hyvin vähän.  

Pitäisi olla suomalaiselle ostovoimalle sopivaaa

Matkustaminen ei ole ihmisoikeus.

Täsmälleen näin. Matkustaminen ei ole ihmisoikeus. Tässä maailman- ja ympäristön tilassa täysin tarpeeton huvimatkailu kertoo yksilön yksinkertaisuudesta ja itsekkyydestä. 

Nöyrä toive kaikille kommentistani närkästyneille: perustelisitko miksi juuri _sinulla_ on _oikeus_ ja "pakko" saada matkustaa huviksesi?

(Ja kyllä: vaikka en itse matkustele, niin teen varmasti muita huonoja valintoja arjessani. Yritän kuitenkin ajatella kriittisesti omia tekojani ja ka

Koska mä voin

Vierailija
96/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti suomalaiset menee Tenerihvalle. Miten ei vihreät puutu tähän, kun ne puuttu lakupekkapaperiin, ja pekkakortteihin, afrikantähteen, Sultan logoon.

Vierailija
97/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nuolevat stubidon persettä ja lähettävät kaikki rahat Ukrainan korruptoituneille oligarkeille, jotka lomailevat luxus-kohteissa. 

Vierailija
98/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa suojella ilmastoa ulkomaalaisilta turisteilta, niin kannattaa opetella kiristämään sitä vegaanista nälkävyötä jatkossakin. Pelkillä hyvillä aikomuksilla ei tienata mitään.

Ja jos tänne ei turisteja haluta niin kyllä ne turistit osaa mennä muualle ja samat ilmastovaikutukset siitä on lentävätkö Ruotsiin, Norjaan vai Suomeen? Suomi jää vaan ilman  turistien rahoja, mutta ehkä me sit ollaan niin rikkaita ettei tarvita?

Vierailija
99/108 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs temuttelette.

Siellä ne tehtaanjohtajat nyt leveästi lomailee.

Ei turistikohteen ylläpitäjälle ole merkitystä kuka tulee, kunhan tulee.

Pitäisikö antaa stadilaiselle johtajalle alennusta. Se maksaa jolla on hilloa.

Vierailija
100/108 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko ängetä Leville ja Ylläkselle? Siellä taitaa olla after ski tärkeintä.

Menkää Pyhälle, jos haluatte lasketella ilman valtaisia hissijonoja. Luostolle, jos hiihdätte murtsikkaa. Ei ole ruuhkaa liiaksi laduilla. Itse ollaan kaksi joulua vietetty Pyhällä rivitalokolmiossa ihan hotellin vieressä, pääsee laskemaan lähes suoraan ovelta.