Saariselkä, Ylläs, Levi täynnä kiinalaisia ym, suomalaisilla ei enää varaa lomailla
Melkoinen monikulttuurinen kehitysmaa Suomesta tehty. Hotellit koko ajan täynnä ja yö maksaa 200 eur.
Kommentit (76)
Mökkimajoitus on puolet edullisempaa. Itse mielummin majoitun muutenkin mökissä. Saa tulet takkaan, saunan voi lämmittää kun haluaa, saa syödä aamupalan kun haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mökkimajoitus on puolet edullisempaa. Itse mielummin majoitun muutenkin mökissä. Saa tulet takkaan, saunan voi lämmittää kun haluaa, saa syödä aamupalan kun haluaa.
Kiinalaiset ei osaa lämmittää takkaa, ei saunoa eikä lomalla tehdä aamupaloja, poikkeus oma kesämökki. Kyllä ainakin minä ehdin hotellissa kello 11 mennessä aamupalalle.
Näin suomalaisena, Suomen hiitokeskukset on niiiin nähty.
Kiinassa on lunta, -30 toisessa päässä Kiinaa.
Kiina on maapallonsyöpä.
Mietin just että ollaanko tämäkin tulonlähde kieltämässä kiilusilmäisen vihvas ideologian saastuttamilla aivoilla. Lisää rahaa pitäisi löytyä vassareile mutta rahan tekeminen on kiellettyä. Mahdoton yhtälö.
Joku tässä yhtälössä mättää jos täältä pääsee Kanarialle viikoksi lentoineen ja majoituksineen parhaimmillaan 500e hintaan. Lappiin hädintuskin pääset edes tuolla summalla.
Tuo on alkutalven juttu, kun suomalaisilla ei vielä ole syytä mennä Lappiin silloin. Olen itse ollut yli 10 kertaa Saariselällä helmi-huhtikuussa, kun olosuhteet ovat jo paremmat hiihtoon ja lasketteluun. Kyllä silloin suuri enemmistö matkailijoista on suomalaisia, vaikka muitakin näkyy.
Ja majoituksen saa selvästi hotellihuonetta halvemmalla, kun varaa rivi/kerrostalohuoneiston tai mökin. Niitä on Saariselällä runsaasti valittavana.
Vierailija kirjoitti:
Reissasin lapsena ihan stressiin asti ettei näin aikuisena juurikaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ne käyvät Lapissa kerran elämässään nähdäkseen revontulet.
Ei ne välttämättä ole rikkaita.
Ei revontulien takia tarvitse Lappiin mennä; olen nähnyt revontulia kolmesti mm. Espanjassa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt jumalauta valittako siitäkin että tänne tulee maksavia turisteja ulkomailta!
Ei ole työtä, ei ole rahaa, hallitus on paska, yhyyyy! Raha ei kasva edelleenkään puussa, eikä tätäkään opeteta enää koulussa?
Tuodaanhan meille ydinjätteitä säilöön ja sinakin yksi EU maa roudaa myös muut jätteensä tänne? Eikö se ketään huolestuta, rakkaasta isänmaastani tehdään saastan säilytyspaikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rankka lapsuus sulla
Vaikka kaikilla suomalaisilla ei mene hyvin se ei ole koko todellisuus. Tämä on yhä yksi maailman hyvinvoivimmista ja vakaimmista maista, jonka kansalaisista iso osa saa elää maailman mittakaavassa suorastaan yltäkylläistä elämää ja iso osa suomalaisista elää aivan kelpoa elämää, ja heillä on varaa matkustaa, yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt jumalauta valittako siitäkin että tänne tulee maksavia turisteja ulkomailta!
Ei ole työtä, ei ole rahaa, hallitus on paska, yhyyyy! Raha ei kasva edelleenkään puussa, eikä tätäkään opeteta enää koulussa?
Tuodaanhan meille ydinjätteitä säilöön ja sinakin yksi EU maa roudaa myös muut jätteensä tänne? Eikö se ketään huolestuta, rakkaasta isänmaastani tehdään saastan säilytyspaikka?
Jos on huolestunut kaikesta, voi itse alkaa yrittäjäksi joka tekee puhtaampaa huomista samalla työllistäen ja veroja maksaen. Yliopiston kahvilassa muiden elinkeinojen puolesta huolestuminen ja muiden kustannuksella ei lopulta johda taloudessa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Joku tässä yhtälössä mättää jos täältä pääsee Kanarialle viikoksi lentoineen ja majoituksineen parhaimmillaan 500e hintaan. Lappiin hädintuskin pääset edes tuolla summalla.
Tässä ihan oikeat matkakulut jo varaamallemme matkalle Saariselälle ensi kevääksi pääsiäisen jälkeiselle viikolle: meno-paluuliput Helsinki-Rovaniemi makuuvaunussa 2 hengen hytissä, jossa oma wc/suihku 84 euroa/henki. Bussiliput Rovaniemi-Saariselkä meno-paluu 100 euroa / henki. Majoituksen viikoksi saa helposti 300 eurolla / henki, jos esim. 4 hengen porukka ottaa yhteisen huoneiston. Omamme maksaa vähän ennemmän, mutta se on selvästi alueen keskitasoa kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne käyvät Lapissa kerran elämässään nähdäkseen revontulet.
Ei ne välttämättä ole rikkaita.
Köyhän mielen lohdutusta, "Ei ne välttämättä ole rikkaita."..
Sori nyt vaan, on ne rikkaita. Palkat on paremmat kuin suomessa, verotus pienempää ja menivät meistä kehityksessä ohi jo 15v sitten. Mäkkärin kassakin tienaa tuolla n. 2 kertaa sen mitä suomessa.
Jaaha. Siitä sitten vaan mäkkärin kassaksi kiinaan. Uskokoon kuka uskoo.
Enää ei ulkkarit vie naisia. Nyt ne vie lomapaikat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ihan oikeat matkakulut jo varaamallemme matkalle Saariselälle ensi kevääksi pääsiäisen jälkeiselle viikolle: meno-paluuliput Helsinki-Rovaniemi makuuvaunussa 2 hengen hytissä, jossa oma wc/suihku 84 euroa/henki. Bussiliput Rovaniemi-Saariselkä meno-paluu 100 euroa / henki. Majoituksen viikoksi saa helposti 300 eurolla / henki, jos esim. 4 hengen porukka ottaa yhteisen huoneiston. Omamme maksaa vähän ennemmän, mutta se on selvästi alueen keskitasoa kalliimpi.
hissilippu 250e/vko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rankka lapsuus sulla
Ivaile siinä vaan, mutta ei ainakaan mun vanhemmat ymmärtäneet, että elin sitä samaa arkea kuin hekin, eikä minulla juurikaan ollut sitää omaa ja joutoaikaa. Lomat, vapaa-ajat, yms täyttyi "elämyksistä" jne kun vanhemmat halusi näyttää oman erinomaisuutensa ympäristölleen. On ihanaa, että voi jälkikäteen katsoa täydellisiä mainostoimistotason kuvia lapsuudestaan ja uskotella itselleen, että se kurkkuun nouseva pala täytyy vain huuhtoa alas yhtä matkaa Xanaxin kanssa, eikä sillä ole mitään tekemistä loppuun palamiseni kanssa ennen kuin olin edes itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä.
Me suomen köyhät voidaan vielä mennä Rovaniemen bestparkkiin yöksi omalla asuntovaunulla tai -autolla 36,9€/yö