Onko muiden lapset tosi nirsoja kenkien suhteen?
Mun lapsi ei suostu käyttämään kuin mukavaksi totemiaan lenkkareita, kumisaappaita ja Kuoman talvisaappaita. Mitkään Vikingin tai Reiman välikausikengät ei oo kelvanneet enää vauva-ajan jälkeen. Ilmeisesti liian tiukkoja, jäykkiä tms.
Näin syksyllä ei löydy sopivia kenkiä, joten huutelee kumisaappaissa useamman kuukauden.
Ja ei, emme tarvitse nyt mitään lääketieteellisiä tutkimuksia lapselle, kyse on vain kengistä.
Kommentit (21)
Miksi et sitten osta niitä, joita lapsi haluaa? Vai onko ne paljon kalliimpia?
Kannattaisi kuitenkin tutkia ettei ole aistiyliherkkyyttä
Mä sekaannun keskusteluun ja kysyn, että mitä kenkiä teidän teinit käyttää nyt? Onko Airforcit enää muotia?
Vierailija kirjoitti:
Hahah, piti tulla sanomaan kuitenkin jotain! Mitä väliä tuollaisilla? -ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten osta niitä, joita lapsi haluaa? Vai onko ne paljon kalliimpia?
Ostanhan minä. Ei vaan pidä kuin muutamia harvoja. Pointti olikin, etten löydä mitään kenkiä syksyn säälle kuin kumisaappaat.
Maailma on täynnä kenkiä. Kylläsieltä sunkinlapselle mieluisat löytyy.... löytynyt muillekin.... 🤭🤭🤭
Vie Lasten kenkiin erikoistuneen lääkärin vastaanotolle.
Meillä sama, poika käyttää mukavia lenkkareita sään salliessa ja loppusyksystä kevätpakkasille viikkarin vuorattuja kumppareita. Ihan sama mulle, eipähän mene kenkäostoksilla kauan :D
Mulle ostettiin aina liian pienet kengät, koska äiti ei uskonut että nuoremmalla tytöllä voi olla isompi jalka kuin vanhemmalla tytöllä. Ja itseä kyllä ärsyttää vaihtaa talvikenkiin lenkkareiden jälkeen, kun ovat jäykät ja isot klohmot. Elän asian kanssa kyllä, kenkäkaupoilla saa vaan olla tarkkana ja hintaa en voi tuijottaa. Ostan ne, mitkä parhaalta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Niin onko minullakin joku s***nan aistyliherkkyys kun pidän mieluiten tiettyjä kenkiä ja vaatteita ? Voin sanoa ettei ole, ihmisillä on kaikilla tiettyjä kenkiä mitä haluaa pitää, jotka on omalle jalalle hyvät.
Jalkaherkkä täällä. Auttaisiko jos ostaisit käytettynä? Ne on valmiiksi sisäänajetut ja pehmenneet mukaviksi ja kimmoisammiksi.
Ostakaa paljasjalkakenkiä. Ne on suositusten mukaisia kenkiä lapsille ja tuntuu lapsen jalassa mukavammalta muutenkin. Facesta löydät ryhmiä.
Kengät eivät tuottaneet pulmaa, mutta usea vaate teki. Olivat aina karheita, vaikka silitin pesun jälkeen. Jälkikäteen olen monesta asiasta epäillyt, että jokin oireyhtymä on.
Kaikilla on yksilölliset jalat. Eikä niissä tarvi mitään rakenteellista vikaa olla tai mitään vikaa muaallakaan. Minäkin olin "nirso" jo lapsena kenkien suhteen (käyttömukavuus ja rajoittamattomuus liikkeille). Inhoan edelleen ostaa kenkiä itselleni. Olen 50+. Joten minäkin menen "välikauden" kesän tennareilla ja pihahommissa kumisaappailla. Vikka kaapissa on "hutiostoksia" käyttämättömänä monta paria core-jalkineita ja muita. Joissa kokokin ok.
Miksei saisi mennä kumppareissa sitten? Kunhan nyt on jotkin kengät
Kengät ovat nykyisin usein huonoja ja halpuutettuja. Kova muovinen pohjan läpykkä jalalle luonnottoman muotoisessa paketissa. Nyt on tullut vielä muotiin keinupohjakengät. Kova jäykkä keinupohja. Oujee.
Kohta on kansantautina lättäjalat ja jalkaterävaivat. Bonuksena nilkat ja polvet rikki kun liikutaan ihmisen ergonomiaan sopimattomissa kengissä.
Harmi kun temusta yms. tilaaminen hankaloituu. Kiinasta saa nimittäin nykyisin parhaat lenkkarit ja tennarit. Joustava jalan muotoinen, kevyesti vaimennettu pohja. Siinäpä se yksinkertaisuudessaan on.
Pitäisin kenkänirsoutta vain positiivisena asiana :)
Kokeilkaa väännellä kengän pohjaa ostaessa- jos se taipuu hyvin, niin on usein parempi kuin jäykkäpohjainen kenkä.
En ole koskaan ymmärtänyt ihme tuputtamista jalkojen ns "tukemisesta" - tervettä jalkaa ei tarvitse tukea.
Omille lapsilleni en ostanut esim kuoman kenkiä, koska ne oli liian leveää mallia, reiman ja vikingin kengät on jäykkäpohjaisia ja esim talvikengät myös varresta niin jäykkiä että pienen lapsen liikkuminen sellaisilla olisi näyttänyt kuukävelyltä.
Ostimme mm adidaksen terrexejä heille. Meillä kaikilla on terveet jalat ja olen tyytyväinen ettemme valinneet niitä "tukevia vikingejä" niinkuin monet
Vierailija kirjoitti:
Jalkaherkkä täällä. Auttaisiko jos ostaisit käytettynä? Ne on valmiiksi sisäänajetut ja pehmenneet mukaviksi ja kimmoisammiksi.
Ostankin enimmäkseen, koska ei käytä mitään kenkiä kuitenkaan. :D Käytetyt tosiaan ihan ok jalkaan, mut riippuu myös mallista. -ap
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaa väännellä kengän pohjaa ostaessa- jos se taipuu hyvin, niin on usein parempi kuin jäykkäpohjainen kenkä.
En ole koskaan ymmärtänyt ihme tuputtamista jalkojen ns "tukemisesta" - tervettä jalkaa ei tarvitse tukea.
Omille lapsilleni en ostanut esim kuoman kenkiä, koska ne oli liian leveää mallia, reiman ja vikingin kengät on jäykkäpohjaisia ja esim talvikengät myös varresta niin jäykkiä että pienen lapsen liikkuminen sellaisilla olisi näyttänyt kuukävelyltä.
Ostimme mm adidaksen terrexejä heille. Meillä kaikilla on terveet jalat ja olen tyytyväinen ettemme valinneet niitä "tukevia vikingejä" niinkuin monet
Kiitos kommentista. Tosiaan nuo Vikingit ja Reimat on kamalan jäykkiä ja lapsi vihaa niitä. Lähinnä siis suht vedenpitävät syyskengät, jotka ei aina oo kumpparit, ois hyvät. Kokeillaan adidaksia! -ap
Siis huitelee*