Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen projekti on opiskella työn ohella amk tutkinto?

Vierailija
17.11.2025 |

Olen nyt siis duunarina ja palkkaa saan 3600e/kk+mahdolliset lisät ja bonarit. Olen harkinnut että opiskelisin työn ohella itselleni samalta alalta amk tutkinnon, teen nyt tällä hetkellä amk tason töitä työpaikalla kun on pieni firma mutta amk papereita ei ole. 

Miten siis opiskelu työn ohella onnistuu? Kuinka rankkaa se on? 

M34

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta harjottelua tradenomin opinnoissa on yhteensä?

Vierailija
22/30 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutkia tarkkaan miten eri koulut järjestävät opetuksen. Toisissa on iltaisin luentoja, toisissa läsnäolopakko viikonloppuisin, joissakin päivällä jne. 

Sitten esim. sun oma amk voi tarjota englannin kurssin niin että luennoilla on pakko kuunnella mutta joku toinen amk voi tarjota saman kurssin verkko-opintona (teet tehtävät itsenäisesti omaan tahtiin). Campus Online taisi olla se paikka. Sieltä voi valita myös vapaasti valittavia kursseja jne. Niitä saa helpommin läpi kun ne eivät ole ryhmätyö/luentomuodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutkia tarkkaan miten eri koulut järjestävät opetuksen. Toisissa on iltaisin luentoja, toisissa läsnäolopakko viikonloppuisin, joissakin päivällä jne. 

Sitten esim. sun oma amk voi tarjota englannin kurssin niin että luennoilla on pakko kuunnella mutta joku toinen amk voi tarjota saman kurssin verkko-opintona (teet tehtävät itsenäisesti omaan tahtiin). Campus Online taisi olla se paikka. Sieltä voi valita myös vapaasti valittavia kursseja jne. Niitä saa helpommin läpi kun ne eivät ole ryhmätyö/luentomuodossa.

Campusonlinea ei ole enää. En nyt muista miten, mutta saa silti opiskella ristiin eli muista ammattikorkeista voi suorittaa verkkokursseja kuten mä suoritin englannin ja ekan ruotsin kurssin. Kaikki vain pitää hyväksyttää omalla koululla eikä ominpäin valita kursseja. 

Vierailija
24/30 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkko-opinnot vie keskimäärin 4 tuntia joka päivä. Ryhmätyöt vie aikaa koska niiden sumpliminen aikataulullisesti on todella raskasta. Itse en olisi jaksanut työn ohessa. 

Nämä työn ohessa opiskelevat ovat todellinen rasite päätoimisesti opiskeleville.

Vierailija
25/30 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkko-opinnot vie keskimäärin 4 tuntia joka päivä. Ryhmätyöt vie aikaa koska niiden sumpliminen aikataulullisesti on todella raskasta. Itse en olisi jaksanut työn ohessa. 

Nämä työn ohessa opiskelevat ovat todellinen rasite päätoimisesti opiskeleville.

Syystä, että? Yleensä monimuotoryhmissä kaikki tekee opiskelut töiden ohessa.

Vierailija
26/30 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllähän se itse koulu varmasti onnistuu etenkin, jos monimuotona tekee, mutta harjoitteluthan se tekee tuosta yhtälöstä vaikean.

Vierailija
27/30 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin vaativaa, opiskelijat tekevät nykyisin lähes aina kaiken tekoälyllä ja jos osaat käyttää sitä näppärästi ei etätehtäviin mene juuri aikaa ja ryhmätöissä vielä vähemmän, niitä on myös paljon mutta helppoja. Haittapuolena on tietty se, että ei oikeastaan opi paljoakaan varsinaisesti uutta, mutta tutkinnon kyllä saa ja se on tärkeintä työmahdollisuuksien kannalta. Työn kuin työn oppii sitten tehdessä.

Vierailija
28/30 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella monesta asiasta. Tässä muutama seikka, joka vaikuttaa:

1. Millaiset pohjatiedot sinulla on

2. Miten joustava työaika sinulla on

3. Millaiset opiskeluvalmiudet sinulla on

4. Millainen perhetilanne ja elämäntilanne sinulla on

5. Minkä tutkinnon aiot suorittaa ja millä tavoin (etä vai lähi vai monimuoto) 

Vierailija
29/30 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta harjottelua tradenomin opinnoissa on yhteensä?

Kolme, joista ainakin meillä ensimmäisen sai hyväksiluettua millä tahanasa työllä. 

Vierailija
30/30 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomin tutkinnon suorittaminen oli minusta todella helppoa Ei tarvinut lukea juuri lainkaan ja tehtävät olivat luokkaa "Kirjoita millainen on hyvä myyjä". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän