Nahkasohvan uudelleen verhoilu. Riittääköhän alle 4000€?
Olisi ihana nahkasova mutta on tosi kulunut. Kenelläkään käsitystä missä hintaluokassa tuo pyörii? Sellainen vähän chesterfield-tyyppinen sohva, eli paljon nappeja, kaarevat käsinojat yms. Sivut ja taus kangasta, istuinosa nahkaa. Kolmen hengen
Kommentit (18)
Sen voi kunnostaa ilman vaihtoakin. uin jostain miten hieno tulee ,Hae asiantuntija .
Mietoihin puhdistusaineisiin, hellävaraisiin liinoihin ja nahkabalsamiin perustuva säännöllinen hoito auttaa suojaamaan nahkasohvaasi kulumiselta ja pidentää sen käyttöikää.
Nahkasohvan puhdistus: Näin pidät sen puhtaana ja raikkaana
husmorstipset.se/puhdista-nahkasohva/
Vierailija kirjoitti:
Eikö halvemmalla saisi kokonaan uuden?
Voi olla mutta tykkään tuosta. Toi neljä tonnia on muitenkin ehkä se kipuraja.
Vierailija kirjoitti:
Sen voi kunnostaa ilman vaihtoakin. uin jostain miten hieno tulee ,Hae asiantuntija .
Mietoihin puhdistusaineisiin, hellävaraisiin liinoihin ja nahkabalsamiin perustuva säännöllinen hoito auttaa suojaamaan nahkasohvaasi kulumiselta ja pidentää sen käyttöikää.
Nahkasohvan puhdistus: Näin pidät sen puhtaana ja raikkaana
Siinä on jo reikiä.
No ei maksa noin paljoa. Itse sain sohvan uudelleenverhoiltua 700 eurolla ja materiaali oli noin 400.
Auton rispaantuneen verhoilun sain uusittua alle tonnilla sisältäen materiaalit (ja vaihdoin kankaan nahaksi).
Riippuu minkä kokoinen sohva. Keskikokoisen sohvan uudelleenverhoiluun menee 6-10 tuntia. Tuntitaksa on ammattilaisella vuonna 2025 noin 70-80 euroa.
Ellei ole joku aivan jättimäinen sohva tai verhoile sitä jollain lehtikullalla niin ei siinä paljoa tonnia enempää mene.
Eiköhän tuo 500 eurolla tule, jos pistetään keinonahkaa. Kysy jostakin pienestä verhoomosta tarjous. Raahessa on hyvä verhoilija.
Kokeilisin ensin itse puhdistaa ja rasvata. Joku verhoomo varmaan tekee jopa kotikäyntejä. Jos ei itse halua sitä tehdä. Uusi cerhoilunahka on kallista . Sohvaan menee isoja nahkapaljoja ja ne maksaa paljon. Ja pehmusteet voi olla huonossa jamassa. En lähde atvailemaan hintaa, mutta kalliiksi tulee. Ellei vaihda caikka tekonahkaan.
Mutta mikä siis sohvassa on ongelma? Kulunut pinta?
Riittää ihan hyvin, jos vain ne istuinosat uusitaan ja takaosa on keinonahkaa tai kangasta.
Materiaaliksi alcantara tai sitten keinonahka, niin materiaalikustannukset alle puoli tonnia ja työ ehkä 700-800 euron pintaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei maksa noin paljoa. Itse sain sohvan uudelleenverhoiltua 700 eurolla ja materiaali oli noin 400.
Auton rispaantuneen verhoilun sain uusittua alle tonnilla sisältäen materiaalit (ja vaihdoin kankaan nahaksi).
Missä maassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa?
Suomessa. Työtunteja sohvaan meni 9 ja auton osalta 7 tuntia.
Onlo vinkkiä hyvästä verhoilijasta pääkaupunkiseudulla?Itselläkin olisi koiran rikkoma nahkasohva.Tosin budjetti ei ole kyllä lähelläkään 4 tonnia...
meillä ekornesin nahkainen, sillä pehmeimmällä nahalla, maksoi 1200e tukkuhintana, eli naapurin verhoilija teki ilmaiseksi työstä ei ottanut mitään, nahkan hinnalla
Olisihan tuo maksanut likemmäs 4000 tai enemmänkin vieraalle asiakkaalle.
Aika halvalla saa jos muka alle tonnilla meinaatte että selviän. Löysin artikkelin jossa sanotaan nahkaisen klubisohvan verhoilun maksavan useita tonneja https://www.meillakotona.fi/artikkelit/milloin-huonekalu-kannattaa-verh…
Joskus 10v sitten kahden nojatuolin verhoilu maksoi muistaakseni noin 800€.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kokeilisin ensin itse puhdistaa ja rasvata. Joku verhoomo varmaan tekee jopa kotikäyntejä. Jos ei itse halua sitä tehdä. Uusi cerhoilunahka on kallista . Sohvaan menee isoja nahkapaljoja ja ne maksaa paljon. Ja pehmusteet voi olla huonossa jamassa. En lähde atvailemaan hintaa, mutta kalliiksi tulee. Ellei vaihda caikka tekonahkaan.
Mutta mikä siis sohvassa on ongelma? Kulunut pinta?
Istuinosassa on useita reikiä. Nahkassa on ikään kuin viiltoja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Materiaaliksi alcantara tai sitten keinonahka, niin materiaalikustannukset alle puoli tonnia ja työ ehkä 700-800 euron pintaan.
Muu ei kelpaa kuin nahka siihen istuinosaan.
Eikö halvemmalla saisi kokonaan uuden?