Joulupuu-keräys 2025
Joko keräykset ovat alkaneet? Onko tänä vuonna taas överitoiveita ja meinaat teko osallistua?
Kommentit (61)
En ikinä ostaisi enää. Lahjat menee tyypillisesti näille 20-30v useamman lapsen elämänkoulu yh mammoille, jotka haluavat kaiken ilmaiseksi ja mahdollisimman paljon. Varaa on omiin humputuksiin, mutta röyhkeydellä ei ole rajoja kun pitäisi panostaa lapsiin. Facessa kerjätään kaikki ilmaiseksi. Kaiken lisäksi käärivät suurimmat tuet ja kaiken muunkin saavat ilmaiseksi, koska ovat jo valmiiksi lastensuojelun ym.piirissä
Edelliseen lisäys: mielummin veisin suoraan vähävaraiseksi tuntemalleni perheelle, vaikka anonyymisti, koska usein he eivät ole niitä röyhkeimpiä pummeja etujonossa.
Joulupuu on käsittääkseni sosiaalitoimiston asiakkaille tai jostain rekisteristä katsotaan yh perheitä ja hope perustuu siihen, että kuka tahansa voi laittaa sinne viestiä kuinka surkea elämäntilanne on ja saisko sitä ja tätä
Vierailija kirjoitti:
Joulupuu on käsittääkseni sosiaalitoimiston asiakkaille tai jostain rekisteristä katsotaan yh perheitä ja hope perustuu siihen, että kuka tahansa voi laittaa sinne viestiä kuinka surkea elämäntilanne on ja saisko sitä ja tätä
Ok, kiitos tiedosta
Itse en kyllä lahjoittaisi 20 euroa enempää, jollen näkisi omin silmin, kuinka raha tai lahjakortti menee oikeasti saajalle. Tavaroita en taas osta, kun ei ole varaa kuin maks. 30 euroa heittää, ja 30 euron kuulokkeet, pelikuulokkeet, näppäimistöt ovat yleensä heikkolaatuisia ja menevät heti rikki. Toiveetkin ovat ainakin Tampereen seudulla kovin vaativia.
Kirjoitin myös asiasta
https://www.jumissatanssilattialla.fi/2025/12/vuosi-2025-paketissa.html
PlayStation 5, PlayStation 4, AirPods, iPhone-puhelin jne. Poistuin joulupuulta saman tien.
Pitäisi ensin voittaa lotosta tai Haluatko miljonääriksi? -ohjelmassa, että voi osallistua keräykseen...
Meidän paikkakunnalla ei kerätä toiveita, puussa on vaan lappu tyttö 5-7v tms.
Tosi monenlaisia lahjoja sinne toimitetaan.
Ois kiva kuulla, mitä ootte saaneet Joulupuu-keräyksestä
Me saatiin ihan yllärinä lahjoja. Me on tarvittu lapsiperheiden palveluita kun meillä oli perheessä eräs kriisi. Muuten ollaan pärjätty itse, ei olla mikään ketjussa polttava pummiperhe...
Paketoin paketoimattomat lahjat ja irrotin tyttö 3v jne laput niin samalla näin, mitä siellä on. Saatiin kaikille lapsille ainakin kaksi lahjaa. 2 väritys/tehtäväkirjaa, 2 korua, askartelusetti, palapeli, kirja, leikkiauto, sukat ja pari karkkipussia. Oikein kivoja.
Mun lapset sai todennäköisesti kirjan ja toinen palapelin tai lautapelin, ainakin siltä paketti tuntui ja kuulosti. Saatiin paketit kotiin lasten nimillä varustettuna.
Ostin 2 lapselle lahjan. Oli toivottu vauvanukkea (ostin Lidlistä) ja Tokmannin lahjakortin.
Vierailija kirjoitti:
Uppis puppis
🧓🧺🐼
Vierailija kirjoitti:
mä ostan jalkapallon tai kunnollisia värikyniä, en mitään muovileluja enkä pehmoleluja
Muovileluissa on yksi hyvä puoli: laadukkaat lelut eivät mene helposti rikki ja ne voidaan pestä saippuavedellä. Pehmolelut eivät ainakaan parane lukuisissa pesuissa.
Vierailija kirjoitti:
Toi kulunut neuvo että säästetään joka kuukausi vähän joulua varten on oikein hyvä jos on jotain mistä säästää. On hyvä huomioida että on paljon perheitä jossa rahat menee elämiseen eikä riitäkään, silloin ei säästetä yhtään mitään. Eikä tarvitse olla päihdeongelmaa tms. ihan työttömyys riittää siihen. Tai kuten itselläni, osa-aikatyö ja yksinhuoltajuus.
Näin on. Ihan viime päivinä on taas kerran ollut surullisia jouluyllätyksiä monille, kun ihmisiä sanotaan irti juuri ennen joulua. Viimeksi tänään näin yhden uutisen. Kauhean sydämetöntä. Samaa tapahtuu myös muualla länsimaissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen köyhästä perheestä ja en osallistu noihin keräyksiin. Meillä se köyhyys oli vanhempien itse aiheuttamaa, kun rahat hassattiin kaikkeen turhuuteen heti, kun ne kilahti tilille. Kaikki lahjoitukset syynättiin tarkkaan, että saisiko niistä rahaa ennen joulua tai ne myytiin heti joulun jälkeen kirpputorilla.
Vaikuttaa siltä, että haluat aktiivisesti lobata ketjun lukijoita olemaan antamatta. Mitä hyötyä saat siitä? Varmasti suurin osa lahjoista menee lasten käyttöön. On parempi antaa vieraalle lapselle jotakin mukavaa tai hyödyllistä eikä liian kallita juttuja, joita vanhempi voisi myydä eteenpäin. Uskon, että niitäkin vanhempia on, mutta pienituloisessa perheessä ollaan iloisia, kun lapsi saa lahjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kulunut neuvo että säästetään joka kuukausi vähän joulua varten on oikein hyvä jos on jotain mistä säästää. On hyvä huomioida että on paljon perheitä jossa rahat menee elämiseen eikä riitäkään, silloin ei säästetä yhtään mitään. Eikä tarvitse olla päihdeongelmaa tms. ihan työttömyys riittää siihen. Tai kuten itselläni, osa-aikatyö ja yksinhuoltajuus.
Hyvin harvoin on niin, ettei mistään pystyisi vuoden aikana säästämään. Mutta niinhän ne vanhemmat väittää, jotta saadaan joulupuulahja myytäväksi tai säästyvä raha omiin menoihin. Tämä nyt vain on totuus. Älkää hyvät ihmiset olko liian sinisilmäisiä, kyllä Suomessa kaikilla on varaa ostaa omalle lapselleen lahja.
Tiedän, ettei ole, sillä olen joskus ollut vaikeassa tilanteessa. Me emme saaneet avustuksia, kun perheen huoltajalla oli työpaikka. Siitä maksettu palkka ei vain riittänyt elättämään perhettä. Ei oltu myöskään sossun asiakkaita paitsi yhden kerran anottin apua turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten tää joulupuu eroaa hopen puusta?
Onks heillä samat asiakkaat vai eri?
Voiko kummastakin puusta saada yksi lapsi lahjan?
Hopen keräämät lahjat menevät ihmisille, jotka ovat pyytäneet Hopelta apua. Alkuperäinen, virallinen Joulupuu-nimellä oleva keräys menee sossun ja lasun valitsemille lapsille kotiin tai esim. lastenkotiin. Siis lahjat menevät tarvitseville. Jonain vuonna oli tullut niin paljon lahjoja, että niitä jäi yli, niin on jossain kerrottu. Mutta saatiinkohan nyt joulukuussa 2025 tarpeeksi lahjoja, kun myös entisillä lahjoittajilla voi olla vaikeaa taloudellisesti?
Voisin lahjoittaa joulupuuhun, jos saan sitten pistää itse lahjatoiveen, koska en muuten saa omaisille lahjoja jaettua. Ja jos siellä nyt toivotaan niitä pleikkareita, niin voisin toivoa 100 000 euron salkkua.
Sillä saisi vähän lahjoja ostettua ja jäisi vielä tuleville vuosille.
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva kuulla, mitä ootte saaneet Joulupuu-keräyksestä
Olisi kyllä kivaa, jos yleisölle kerrottaisiin jälkeenpäin edes vähän siitä, miten lahjoja on otettu vastaan. Oliko joku lapsi iloinen lahjasta? Tai lapsen vanhempi, jolla on vaikea tilanne? Niitä haukkumisia huonoista lahjoista on nähty paljon tällä palstalla, mutta kaikki lahjan saajat eivät voi olla pettyneitä.
Miten tää joulupuu eroaa hopen puusta?
Onks heillä samat asiakkaat vai eri?
Voiko kummastakin puusta saada yksi lapsi lahjan?