Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupuu-keräys 2025

Vierailija
17.11.2025 |

Joko keräykset ovat alkaneet? Onko tänä vuonna taas överitoiveita ja meinaat teko osallistua?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lapsena keräyksistä lahjoja, ne olivat ainoat. Äidillä säästyi rahaa matkusteluun, meikkeihin ja kampaajakäynteihin. Kerran hän käytti säästyneet rahat siihen että jätti minut yksin ja matkusti toiselle puolelle maata tapaamaan juoppoa miesystäväänsä.

Älkää pliis ostako näitä, mahdollistatte sen ettei vanhempien tarvitse hoitaa lapsiaan. Vanhemmat pääsevät tyylikkäästi pälkähästä näiden avustusten takia, siksi niitä haetaan. Itsellä säästyy rahaa, ja lapsetkin saa lahjat, win win.

Voi vttu mikä paskamainen tarina.

Ai että kn lapselle ei anneta mitään lahjoja ulkopuoliset, niin se muuttaisi mukamas narsistiäidin käyttäytymisen?

Huomio sulle valhetarinan kirjoittaja, ettei se sun äitisi olisi muuttanut tapojansa vaan jättänyt sut kokonaan yksin ja ilman lahjoja, jos ulkopuoliset ei sua olisi auttanut

Vierailija
22/61 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi kulunut neuvo että säästetään joka kuukausi vähän joulua varten on oikein hyvä jos on jotain mistä säästää. On hyvä huomioida että on paljon perheitä jossa rahat menee elämiseen eikä riitäkään, silloin ei säästetä yhtään mitään. Eikä tarvitse olla päihdeongelmaa tms. ihan työttömyys riittää siihen. Tai kuten itselläni, osa-aikatyö ja yksinhuoltajuus. 

Hyvin harvoin on niin, ettei mistään pystyisi vuoden aikana säästämään. Mutta niinhän ne vanhemmat väittää, jotta saadaan joulupuulahja myytäväksi tai säästyvä raha omiin menoihin. Tämä nyt vain on totuus. Älkää hyvät ihmiset olko liian sinisilmäisiä, kyllä Suomessa kaikilla on varaa ostaa omalle lapselleen lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uppista

käy apteekista vi-ag-raa, ei se täällä tollai nouse!

Vierailija
24/61 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille jotka laitatte keräykseen.

Kuka meistä voi määrittää et jollakin lapsella/nuorella on överitoive.

Joku jossakin odottaa et saispa jonkun toivomansa.

Annetaan lapsilla/nuorilla olla unelmia.

Kaikki toiveet eivät aina toteudu mut ei meidän aikuisten silti tarvitse ilkkua lasten haaveille.

Totta. Siksi en anna mitään. Kuka meistä voi määrittää, kenen unelmista minun pitää maksaa?

Saa osallistua. Ei ole pakko. Jos aloittaisit omista unelmista?

En maksa edes omista unelmista. Elämä eletään itse, ei sitä muilla maksateta.

Vierailija
25/61 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen köyhästä perheestä ja en osallistu noihin keräyksiin. Meillä se köyhyys oli vanhempien itse aiheuttamaa, kun rahat hassattiin kaikkeen turhuuteen heti, kun ne kilahti tilille. Kaikki lahjoitukset syynättiin tarkkaan, että saisiko niistä rahaa ennen joulua tai ne myytiin heti joulun jälkeen kirpputorilla.

tsissus kun tuli takauma 60v takaa!

Naapurin juoppo ukko myi vaimonsa tekemät matot, just joulun alla, osti viinaa!

Muistan kun oltiin pihalla ja se ukko  yritti pikkuportista tulla mopolla! Siitä mahtui vain ihminen, just ja just mahtui ettei kaatunut! Kännissä ku ...mikä.

Vierailija
26/61 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki toiveet eivät aina toteudu mut ei meidän aikuisten silti tarvitse ilkkua lasten haaveille.

Totta. Siksi en anna mitään. Kuka meistä voi määrittää, kenen unelmista minun pitää maksaa?

Vaikuttaa siltä, että sinun omasi ovat joko jääneet toteutumatta tai niitä tulee jatkuvalla tahdilla lisää. Kannattaa tutkiskella asiaa tykönään.

Vierailija
27/61 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi kulunut neuvo että säästetään joka kuukausi vähän joulua varten on oikein hyvä jos on jotain mistä säästää. On hyvä huomioida että on paljon perheitä jossa rahat menee elämiseen eikä riitäkään, silloin ei säästetä yhtään mitään. Eikä tarvitse olla päihdeongelmaa tms. ihan työttömyys riittää siihen. Tai kuten itselläni, osa-aikatyö ja yksinhuoltajuus. 

Hyvin harvoin on niin, ettei mistään pystyisi vuoden aikana säästämään. Mutta niinhän ne vanhemmat väittää, jotta saadaan joulupuulahja myytäväksi tai säästyvä raha omiin menoihin. Tämä nyt vain on totuus. Älkää hyvät ihmiset olko liian sinisilmäisiä, kyllä Suomessa kaikilla on varaa ostaa omalle lapselleen lahja.

Ihan varmasti on varaa ostaa edes se muutaman euron värityskirja tai suklaalevy. Mutta ihan oikeasti, jos raha ei riitä jokapäiväiseen elämiseen kuin vaivoin niin ei  siinä kyllä mitään säästetä. 

Vierailija
28/61 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole alkanut vielä mutta olen ostanut osan pari lahjakorttia, ostan vielä pari karkkipussia niiden lahjakorttien lisäksi.

Vierailija
29/61 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole alkanut vielä mutta olen ostanut osan pari lahjakorttia, ostan vielä pari karkkipussia niiden lahjakorttien lisäksi.

Eiks lahjakortti itsessään riitä?

Vierailija
30/61 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti on varaa ostaa edes se muutaman euron värityskirja tai suklaalevy. Mutta ihan oikeasti,

Mä en pysty nykyään kuntoutustuesta juuri säästämään, se menee perustarpeisiin; asuminen, vesi, sähkö, ruoka, lääkkeet. 

Jos saan veronpalautusta, käytän sen jouluun. Lapseni ovat jo aikuisia, mutta ostan heille aina jotain ja teen jouluruoat. Toinen on opiskelija ja toisella on osa-aikatyö pienillä viikkotunneilla. Nyt mulla on itse lahjaksi saatu lahjakortti jemmassa, jonka käytän jouluumme.

Muita en pysty ilahduttamaan, kummitytölle lähetän ehkä jotain pientä. Kun olin vielä töissä laitoimme lasten kanssa aina "joulun lapsi" - paketit köyhille lapsille. 

Vierailija
31/61 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en pysty nykyään kuntoutustuesta juuri säästämään, se menee perustarpeisiin; asuminen, vesi, sähkö, ruoka, lääkkeet. 

Jos saan veronpalautusta, käytän sen jouluun. Lapseni ovat jo aikuisia, mutta ostan heille aina jotain ja teen jouluruoat. Toinen on opiskelija ja toisella on osa-aikatyö pienillä viikkotunneilla. Nyt mulla on itse lahjaksi saatu lahjakortti jemmassa, jonka käytän jouluumme.

Muita en pysty ilahduttamaan, kummitytölle lähetän ehkä jotain pientä. Kun olin vielä töissä laitoimme lasten kanssa aina "joulun lapsi" - paketit köyhille lapsille. "

Paljon jaksamista ja tsemppiä teille

Vierailija
32/61 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten ja varsinkin nuorten on hyvä alkaa oppimaan realismia.

Vierailija
33/61 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pienellä paikkakunnalla Joulupuu-keräys toimii hyvin ja siihen uskaltaa osallistua. Meillä alkaa lahjakeräys maanantaina 24.11.

Toiveet ovat olleet aina kohtuullisia. 

Hyvä kun muistutitte keräyksestä! Haen heti maanantaina lahjatoivekortin. 

Vierailija
34/61 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jo alkanut

On ollut kohtuullisia toiveita (leluja, vaatteita, koruja, kosmetiikka, hiustenhoitotuotteita, leffalippuja) mutta tosi paljon on lahjakortti toiveita (mm. roblox, lidl, s-kauppa, k-kauppa, new yorker, normal, motonet)

Ois kiva tietää minkä hintaisia lahjakortteja nää lapset toivoo, että onko vaik 50€ ok

Mun mielestä 50 € on hyvä summa.

Kiitti, hyvä kuulla

Ostin sitten sinne keräykseen 50€ s-ryhmän lahjakortin, ja pyysin tuoterajatun kortin tai semmosen kortin millä ei pitäis saada alkoholia, tupakkatuotteita tai veikkaustuotteita. Toivottavasti menee sit sille lapselle

Vierailija
35/61 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edulliset eli 50 € ja alle menee ekana Joulupuussa. Parin viikon päästä on jäljellä enää kalliita toiveita joiden hinnasta ei esittäjällä välttämättä ole hajuakaan. Sitten lööppilehdet kirjoittaa ja täällä vouhkataan miten törkeitä toiveita.

Vierailija
36/61 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu noihin enää ollenkaan koska oikeasti köyhiä on hakijoista ehkä promille. Loput on pelkästään röyhkeitä ja ahneita.

Vierailija
37/61 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jo alkanut

On ollut kohtuullisia toiveita (leluja, vaatteita, koruja, kosmetiikka, hiustenhoitotuotteita, leffalippuja) mutta tosi paljon on lahjakortti toiveita (mm. roblox, lidl, s-kauppa, k-kauppa, new yorker, normal, motonet)

Ois kiva tietää minkä hintaisia lahjakortteja nää lapset toivoo, että onko vaik 50€ ok

Kiitti, hyvä kuulla

Ostin sitten sinne keräykseen 50€ s-ryhmän lahjakortin, ja pyysin tuoterajatun kortin tai semmosen kortin millä ei pitäis saada alkoholia, tupakkatuotteita tai veikkaustuotteita. Toivottavasti menee sit sille lapselle

Tämä on järkevää.

Vierailija
38/61 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jo alkanut

Kiitti, hyvä kuulla

Tämä on järkevää.

Kyllä sen lahjakortin joku ostaa neljälläkympillä.

Näitäkin on nähty.

Vierailija
39/61 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä sen lahjakortin joku ostaa neljälläkympillä.

Näitäkin on nähty."

Ei kaikki vanhemmat voi olla läpimätiä

Vierailija
40/61 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jo alkanut

Kumpa vanhemmat näkisivät sen vaivan, että hakisivat nämä lasten toiveet. Jouluina jolloin olin vapaaehtoisena jäi ihan hirveästi lahjoja hakematta. 

Onko syynä ollut esim. kiire, jaksamattomuus, unohdus, masennus tms? Joku sairaus täytyy olla, ei muuten kukaan jättäisi lahjoja hakematta, nää perheet tarvii apua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi