Olen niin masentunut, etten jaksa edes harjata hampaita
Lääkitys on, mutta en ole saanut mitään virtapiikkiä hoitaa edes perushygieniaa. Suihkussakin käyn vaan kerran viikkoon. Miten tästä pääsee yli? Tätä on jatkunut jo pitkään.
Kommentit (49)
Voi mennä kyllä töihi. Auttaa jaksamaan ja saat samalla rahaa ja maksaa laskut pois. Masennuksen hoitoon paras lääke säännöllinen työ ja työyhteisö. Saat päivään mielekkyyttä ja tekemistä. Työkavereiden kanssa juttelu auttaa samoin esimiehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lopettaa elämän kun liian raskaaksi käy
Höpöhöpö. En olisi koskaan uskonut aikoinaan masentuneena että saan kohdata elämässäni vielä ihmisen joka toi mukanaan niin suuren valon ja mielihyvän tunteen etten voinut koskaan sellaista kuvitellakaan!
Onko lääkitys kohdillaan, jos et toivu? Onko monia kokeiltu? Jutteluapu, terapia? Myssyhoito, ect?
Ect pelasti minut, lääkkeet ei toiminu. Monia kokeiltiin.
Nettikoukussa sinä olet, niin että hampaatkin mätänee
Ymmärrän. Minulla on ollut elämässä enemmän ja vähemmän masennus/ahdistuneisuus kausia ja pahimmillaan se oli juuri tuota. Nyt pidemmän hyvän jakson jälkeen erään tapauksen myötä ahdistus ja masennus vyöryivät taas päälle ja olen ollut nyt 1 kuukauden sairaslomalla, koska töissä lähinnä vain itken. Lääkkeitä syön myös.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa suihkussa? Sehän on aika usein minun kriteereilläni...
Niin minunkin. Olen käynyt viimeksi 22.8 ja en ole edes masentunut, ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä kyllä töihi. Auttaa jaksamaan ja saat samalla rahaa ja maksaa laskut pois. Masennuksen hoitoon paras lääke säännöllinen työ ja työyhteisö. Saat päivään mielekkyyttä ja tekemistä. Työkavereiden kanssa juttelu auttaa samoin esimiehen kanssa.
Itse, kun olin masentunut muutama vuosi sitten en kyennyt töihin. En nukkunut öisin lääkkeistä huolimatta, nukahdin kyllä, mutta heräsin 2 tunnin päästä ja valvoin herätykseen. Töissä olin koko ajan vihainen ja väsynyt ja itkun partaalla, joka purkautui joka päivä kotona rajun näköiseen kohtaukseen, jonka aikana mm löin itseäni ja revin hiuksiani. Olin 3kk sairaslomalla lopulta ja sain lääkityksen kuntoon. Elämä palasi pikkuhiljaa raiteilleen. Tein aluksi lyhyttä viikkoa pitkään. Nyt olo on taas ihan okei.
Jaa no hampaita ei jaksa harjata nekään jotka on vanhoja ja on kipuja kuin joilta on otettu pois hampaita tai on kielissä tulehdusta kuin muita sairauksia kuten diabetes ja verenpaine kuin hormonipuutos ja vitamiin kuin raudanpuutos anemia . Väsymys . Huono olo. Jos syö liikaa sokeria väsyttää . Keskikiän kriisistä vaihdevuosiin sitten vanhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Onko lääkitys kohdillaan, jos et toivu? Onko monia kokeiltu? Jutteluapu, terapia? Myssyhoito, ect?
Ect pelasti minut, lääkkeet ei toiminu. Monia kokeiltiin.
Sanon tästä hyvin varoen koska ihmiset ovat erilaisia enkä halua ketään hengenvaaraan. Nuorena kärsin valtavasti mutta siihen aikaan ei ollut itsellä käytössä mitään lääkettä. Keskusteluapua noin kerran kuukaudessa. Pidän sitä jälkikäteen ajatellen hyvänä asiana koska tunsin ne tunteet eikä lääke turruttanut niitä täysin pois. Se tosin oli suurta henkistä kärsimystä jota jouduin sietämään, kestämätöntä itseasiassa mutta muusta ei ollut silloin kokemusta. Siihen oloon ei tullut taukoja, piinaavia 4tunnin kidutuksen jaksoja vain jotta se alkoi pian uudestaan ja kesti päiväkausia, yöllä painajaisia. Lopulta olo helpottui keskusteluavun avulla.
Kehotan ottamaan puheeksi lääkkeen määränneen tahon kanssa että pitää saada keskusteluapua jos olet valmis siihen, Asiantuntevan henkilön kanssa. Psykiatrinen sairaanhoitaja, mielenterveyshoitaja, psykiatri.. ei mitään terveydenhoitajaa terveyskeskuksessa koska tarvii olla riittävä tietämys jotta keskustelu on turvallista. Ja vaikka lääkitys, kun todennäköisesti on turvallisinta pitää se lääkitys, niin näen että keskusteluapu on kaiken a ja o.
No ei nuorena ole kiire kuin viihteelle . Vanhana on järkytys kun ne karamellipussit vei hampaat . Katsokaa vaan hyvä tekohammas lääkäri .
Varkaat tekee varastetuista kullasta tekohampaita !!!!!
Tää toimii mulla:
Just fcking do it!
En vähättele masennusta,oon itse kokenut sen.
Mut asioita pitää vaan tehdä, välillä ne on mukavia, välillä ei.
Motivaatiota on turha odottaa,se ei ole tulossa.
Valitettavasti sun on nyt otettava vastuu itsestäsi, kukaan muu ei tule pelastamaN
Toivon valoisampaa tulevaisuutta sinulle.
Auttaisiko kirkasvalolamppu yhtään?
Lähiöissä käy uskontojen lisäksi kimppuun ne jotka ei usko . Ateistit ja kieltävät. Ne vasta kauheita onkin. Eri seurat lahkot vainoaa aina mutta vielä muutkin noidat wiccat reiki ateistit . Rikolliset sen päälle. Lähiöiden onnea.
Töitä ei voi tehdä jos joku USKONTOLAHKO vainoaa juuri sinua tai noitajoukko. Siitä se ahdistus johtuu.
Juutalaisten varastamia tavaroita niin ihmiskauppaa huumeet väärennetty . Nythän on niin ettei ympärileikattu auta edes syntiin. Saati kiusaamiseen tai masennukseen . Pitää tunnustaa ne omat synnit ja lopettaa se.
No tässähän on hullulle ihan oma ketju mitä kukaan ei poista saa raussa uikuttaa, meuhkata, haukkua ym ripuloida. 🤭🤭😂
Vierailija kirjoitti:
Homman salaisuus on se että
menet nyt sinne suihkuun. Peseydyt. Sitten se on tehty. Mitään virtapiikkiä tai motivaatiota on turha odottaa. Se ei koskaan tule.
Kun ihminen lakkaa vastustamassa pakollisia rutiineja, masennuksen oireet helpottaa.
Kukaan ei tule sanomaan, käskemään, pyytämään. Menet ja teet. Ja masennusta sulla tuskin on kun jaksat somettaa.
Lol
joogakin on syntiä, mitippä sitä..hampaan pesu ei mieti sitä
ulosmeno on raikasta ja ihanaa että siitä vaan väätteet päälle ja menoksi
Mutta! Olen ollut masentunut ja äsken kirjoittamani toimii paremmin ylläpitävänä toimena. Masennus loppui vuosien keston jälkeen hiljalleen. Mikä siihen tarkalleen auttoi, en tiedä. Usko Jumalaan, keskusteluapu, tunteiden läpikäynti, lyhyen aikaa Escitalopramin käyttö, optimistinen ja huumorintajuinen perusluonne, rakkausseikkailut ja armoton määrä virheiden tekemistä joista kärsin itse ja moni muu myös. Kirkasvalohoito talvikuukausina, monivitamiini ja ehdottomasti D-vitamiini. Sen merkitystä ei voi liikaa painottaa masentuneena. Se on luonnon oma mielialalääke.