Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies tekee ihan outoja työvuorolistoja

Vierailija
17.11.2025 |

Ei ota oikeastaan mitään huomioon. Esim kiireisinä päivinä osa porukasta on lomalla tai vapaalla.

Yhdellä työntekijällä on sairaus joka pitää ottaa huomioon listoja tehdessä niin esimies ei näin tee. Vaan suosikeille järjestyy pitkät vapaat. Yms.

En tiedä jaksanko kauaa katsella tätä touhua. Nytkin kiirettä tiedossa ja toinen työntekijä onkin vapaalla kun pomon kanssa sovittu. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin että olin yksin kahvilassa, pomo oli unohtanut ilmoittaa henkilölle jolle oli laitettu työvuoro, oli siis viikonloppuisin välillä palkkaamassa vapaalla olevaa. Olihan kiva yllätys. Eikä meidän vapaa toiveita eikä loma toiveita kuunnellut yhtään, itse kyseli milloin halutaan lomat pitää ja kerrottiin vaan oli sitten itse niitä lomapäiviä vuorolistoihin laittanut. Ja ei tullut vuorolistat koskaan viikkoa ennen niin kuin laki vaatii. Onneksi oli määräaikainen sopimus 

Vierailija
22/37 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan ei uskalleta jäädä itse sairaslomalle koska tiedossa on että palatessa odottaa tekemättömät työt ja lisätyöt päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän itse perustelee nuo, esimerkiksi kiirepäivien vapaat?

Vierailija
24/37 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on työvuorolista? Työaika on ma-pe, 8-16

Vierailija
25/37 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ongelma oli? Menet oman vuoron mukaisesti, teet hommasi ja lähdet kotia. Jos et kerkee/halua tehdä muiden hommia on esimiehen ongelma

Vierailija
26/37 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä virhettä ei kannata ainakaan tehdä, että rupeaa kiirehtimään ja tekemään usean henkilön töitä, jos on työntekijävajausta. Sittenhän esimies luulee, että tämä on ihan toimiva systeemi.

Vierailija
27/37 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku mainitsee niin on ihan kuin ei ymmärtäisi. Parin päivän päästä on voinut tehdä korjauksen työvuoroissa. Ei puhu mitään tästä.

Kerran on jopa siirtänyt työvuoroa ilmoittamatta sitä työntekijälle.

Itse sanoin kerran tästä. En sano enää muuten kuin jos koskee itseä. 

Vierailija
28/37 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee muiden hommia. Teet vain omat hommasi. Jos jää selkeästi muiden hommia tekemättä, niin ilmoita esihenkilölle.
Ikävä kyllä on esihenkilöitä, jotka toivovat, että työntekijät tekevät ylitöitä palkatta ja muiden hommia kitisemättä. Se näyttäytyy heidän suoriutumiselle positiivisena, koska ovat saaneet työntekijöiden suorituskyvyn kasvamaan vähällä määrällä työntekijöitä.

Vierailija
29/37 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku mainitsee niin on ihan kuin ei ymmärtäisi. Parin päivän päästä on voinut tehdä korjauksen työvuoroissa. Ei puhu mitään tästä.

Vahvistettuja listoja ei saa muuttaa ilman työntekijän suostumusta. 

Vierailija
30/37 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahvistettuja listoja ei saa muuttaa ilman työntekijän suostumusta. 

Näinhän se on mutta tämä esimies tekee näin. Mutta onneksi työntekijä itse huomasi ja sanoi asiasta. 

Vierailija
31/37 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Älä tee muiden hommia. Teet vain omat hommasi. Jos jää selkeästi muiden hommia tekemättä, niin ilmoita esihenkilölle. Ikävä kyllä on esihenkilöitä, jotka toivovat, että työntekijät tekevät ylitöitä palkatta ja muiden hommia kitisemättä. Se näyttäytyy heidän suoriutumiselle positiivisena, koska ovat saaneet työntekijöiden suorituskyvyn kasvamaan vähällä määrällä työntekijöitä.

Näin teenkin nykyään. 

Vierailija
32/37 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on työvuorolista? Työaika on ma-pe, 8-16

Kutistuvatko aivot yhtä suppeiksi?

Vierailija
33/37 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa ( ja mä haluan) toivoa juhlapyhiä vapaiksi. Aina on kiire esim. vappuna,vuodenvaihteena ja juhannuksena. Kaikki nuo ryyppy juhlat. Ei niitä jaksa töissä, känniläisten takia enemmän töitä kun ehtii ja mielummin olen niinä päivinä vaikka kotona. Saman rahan saa normi sunnuntaista ja ne on rauhallisempia. T. Päivystyksen työntekijä ( ei hoitaja)

Haha, olisinkohan mä sun kollegasi, kolme iltaa sisätautien päivystysosastolla, mihin päivystys työntää seuraavaksi mm myrkytystilat. Saattaa olla, että pidän tänään puhelimen kiinni, vaikka on ollut tapana tehdä lisävuoroja hälyillä. Sen verran oli hurlumhei eilen. Pikkujoulukausi tuo känniset ja pakkaset narkit.

Vierailija
34/37 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykypäivänä ihminen tekee työvuorolistat, kun kone voi sen tehdä?? Olen tätä asiaa kyseenalaistanut pitkään. Ei ole mitään syytä, miksi ihmisen täytyy se tehdä.

Vierailija
35/37 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
36/37 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työntekijää ei työnteko kiinnosta, niin ovella on 700 hakijaa tulossa tilalle. kukaan ei koskaan ole ollut korvaamaton

Vierailija
37/37 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykypäivänä ihminen tekee työvuorolistat, kun kone voi sen tehdä?? Olen tätä asiaa kyseenalaistanut pitkään. Ei ole mitään syytä, miksi ihmisen täytyy se tehdä.

Tämä saa alapeukkuja. Miksi? Koneelle voi syöttää toiveet ja kone ei ajattele tunteella. Se on tasapuolinen kaikkia kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi