Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero ja puolison 10-v. tytär

Vierailija
16.11.2025 |

Olen eroamassa 4-vuoden suhteessa. Emme asu yhdessä, mutta puolisollani on tytär joka on ollut usein kanssamme esim. matkoilla ja arjessa. Mietin eroa pitkään eniten tämän tyttären takia. Puolisoni on myös tuonut esiin kuinka olen sitoutunut tähän lapseen alkaessani hänen kanssaan. 

Olen itse nyt ihastunut toiseen joka on kiinnostunut minusta myös. En tietenkään tiedä tuleeko uudesta suhteesta mitään. Mutta olisi väärin jäädä vanhaankaan kun sydän on toisen luona (emme ole tehneet mitään enkä ole edes kertonut tälle toiselle olevani kiinnostunut, hän on ilmaissut sen minulle)

Miten tämän entisen puolison tyttären kanssa tulisi toimia. Näin en voi enää jatkaa

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen kulkumulkku olet, ehkä on hyvä että lähdet, mutta älä sitten ruikuta takas. Olet myös pettänyt lapsen luottamuksen.

Ethän edes tiedä aloittajan suhteen toista osapuolta niin miten voit sanoa noin.Elämä on yksi kerta eikä kellään ole mitään velvollisuutta pysyä yyhdessä.

Tuskin pysyt yhteenkään suhteeseen sitoutumaan. Elät juuri näiden pettäjien uuden suhteen ihastuksen huumaa.

Mikä pettäjä, kun mitäänhän ei ollut edes tapahtunut? Aina täällä ihmetellään että miksi ei voi ensin erota ja sitten vasta siirtyä seuraavaan, nyt kun joku yrittäisi tehdä juuri näin niin sekään ei kelpaa.

Vierailija
22/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan jauhamista ja itselle vastailua. 🤮🤮🤮🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on ap:n äidinkieli?

Vierailija
24/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan seurustelukumppani siis kiristää tyttärellään? Ettet saa erota, kun olet sitoutunut lapseen alkaessasi seurustella tämän isän/äidin kanssa. Aina saa erota, jos siltä tuntuu. Aina kannattaa miettiä ennenkuin eroaa, mutta ilmeisesti olet tehnyt niin.

Vierailija
25/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein päästää kumppani menemään, jos ei enää rakasta. Hänelläkin on sitten vapaus löytää joku joka aidosti rakastaa.

Vierailija
26/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ymmärtää jo mitä eroaminen on, hänen vanhempansa ovat eronneet ja et ole edes hänen äitinsä, joten tämä ero ei lapseen vaikuta. 

Vierailija
27/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tytön vanhemmilta tai ainakin isältä, mitä mieltä ovat jos jatkat yhteydenpitoa tytön kanssa. Tyttö ei ole vastuullasi, ei oma lapsesi, niin kunnioita lapsen vanhempien toivetta. Tyttö ei ole vielä niin elämää kokenut, että osaisi itse päättää ja ymmärtää.

Jos haluat olla tytölle hyvä kerro hänelle, että lähdet ja tulet kaipaamaan häntä. Jos tyttö itse pyytää sinua muistamaan häntä pyydä silti lupa vanhemmilta. 

Joskus on parempi lähteä kerralla kuin jättää lasta hämmentyneenä ihmettelemään aikuisten touhuja.

Vierailija
28/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää jatkamasta ystävyyttä lapseen, vaikka romanssi loppuisi?

5 vuoden päästä ja ennemminkin tyttö on niin vanha että valitsee itse aikuisetkin ystävänsä, vaikka mutsi/faija estelisi.

Kunpa aikuiset eivät olisi niin itsekkäitä. Lapset on erillisiä ihmisiä eivätkä mitään vanhemmisssaan roikkuvia kasvannaisia.

Lapsi on alaikäinen ja vanhemmat päättävät ne ihmiset joihin lapsi pitää yhteyttä. Minusta olisi erittäin outoa että lapsi olisi yhteydessä isänsä ex-kumppaniin, vaikka hänen isänsä ja äitinsä eivät olisi..

Vierailija
29/29 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ymmärtää jo mitä eroaminen on, hänen vanhempansa ovat eronneet ja et ole edes hänen äitinsä, joten tämä ero ei lapseen vaikuta. 

Tottakai vaikuttaa, jos suhde on ollut läheinen ja hyvä.

Toisaalta tuntuisi erikoiselta, jos jatkaisit tapaamisia lapsen kanssa ja suhde ko lapsen vanhempaan olisi ohi.