Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmiin väsyminen

Vierailija
16.11.2025 |

Kysymys teille, joilla on jotain vielä saavuttamattomia tavoitteita tai unelmia. Ihan sama, millaisia tavoitteita ne ovat - liittyvät ne sitten uraan tai urheiluun, parisuhteen löytämiseen, tai vaikka ihannepainoon.

Mitä teette silloin, kun motivaatio putoaa pohjamutiin? Minun intohimoni alaa kohtaan ei ole kadonnut mihinkään, ei ole edelleenkään mitään muuta mitä haluaisin enemmän elämältä, mutta minulle on iskenyt luihin ja ytimiin jonkinlainen eksistentiaalinen väsymys. Että tässäkö tämä elämä sitten on, ikuista juoksemista jonkin saavuttamattoman asian perässä.

Haluaisin saada motivaationi takaisin, mutta miten? En halua lannistua enkä luovuttaa, enkä myöhemmin katua, etten yrittänyt tarpeeksi. Mutta väsyttää henkisesti todella paljon.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta

Vierailija
2/6 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta

Ei ollut laihtumisesta minun kohdallani kyse, vaan urahaaveista. Mutta tässä ketjussa saa toki puhua laihduttamisestakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo ajat sitten lopettanut tavoittelemasta mitään unelmia. Elän hetki kerrallaan, päivä kerrallaan, ja olen tyytyväinen.

Vierailija
4/6 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt sama hevosten kanssa. On ollut paljon huonoa tuuria niiden terveyden kanssa, ja suuri osa haaveilluista tavoitteista on jäänyt saavuttamatta.

Totesin, että saa riittää. Nuo nykyiset pidän ja hoidan viimeisen päälle loppuun asti, mutta en edää odota niiltä mitään. Ja uusia ei tule.

Vierailija
5/6 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut suuria ja aikaavieviä unelmia, joita kohden olen pikkuhiljaa ponnistellut melko onnistuneesti. Esimerkiksi haluaisin eläkkeellä viettää talvet etelässä ja olen yrittänyt säästää ja sijoittaa sitä silmälläpitäen jo 30 vuotta.

Sen lisäksi on pienempiä ja nopeammin toteutettavia haaveita, kuten vaikkapa joku matka tai joku hankinta. Ne sitten palkitsevat minua tässä suurempia haaveita odotellessa.

Vierailija
6/6 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollut suuria ja aikaavieviä unelmia, joita kohden olen pikkuhiljaa ponnistellut melko onnistuneesti. Esimerkiksi haluaisin eläkkeellä viettää talvet etelässä ja olen yrittänyt säästää ja sijoittaa sitä silmälläpitäen jo 30 vuotta.

Sen lisäksi on pienempiä ja nopeammin toteutettavia haaveita, kuten vaikkapa joku matka tai joku hankinta. Ne sitten palkitsevat minua tässä suurempia haaveita odotellessa.

Ehkä tuo on sitten se ongelma minun kohdallani. Tuntuu siltä, että kaikki pienemmät haaveet ovat sivussa, kunnes saan ne "oikeat" tavoitteet saavutettua. Unelmissani elän sitten rennompaa ja iloisempaa elämää, kun olen päässyt tavoitteeseeni.