Käytkö mielummin isossa vai pienessä kaupassa?
Suomalaiset ruokakaupat ovat kasvattaneet kokoaan 2000-luvun aikana.
Vuosina 20002024 päivittäistavarakauppojen keskikoko on kasvanut 700 neliömetrillä.
Kesko kertoo sulkeneensa pieniä kauppoja ja samaan aikaan avanneensa isoja kauppoja erityisesti kasvukeskuksiin. Varsinkin keskikokoiset kaupat ovat paisuneet 2020-luvulla.
Viime vuosina Kesko ja S-ryhmä ovat rakentaneet useita uusia hypermarketteja.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä, se on sopivan kokoinen kauppa.
Vain köyhät mulkerot käyvät Lidlissä.
Keskikokoisessa tai pienessä. Inhoan noita hehtaarihalli-cittareita ja prismoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva olla köyhä, koska mun mielestä Lidli on hyvä kauppa, ja vähän kilpailua K ja S kaupoille. Ps. Kaupassa käynti ei musta mulkeroa tee, mutta sä taidat olla, tulit sen vielä tänne paljastamaan:)
Mulle olennaista on, että kaupassa on sopiva valikoima ja että se on jollain tasolla tuttu. Pitkät käytävät ei haittaa, kun tietää, missä järjestyksessä kiertää ja mistä löytää mitäkin. Pienten kauppojen valikoimista tuntuu tosi usein puuttuvan just niitä tuotteita, mitä kaipaan.
Käyn isossa marketissa, aina samassa koska saan paniikkikohtauksen jos joudun menemään vieraaseen kilometrikauppaan enkä löydä mitään
Käyn yleensä K-supermarketissa ihan vaan koska se on lähellä. Mulla ei ole autoa joten isompaan kauppaan lähteminen on aina operaatio. Kerran kuussa käyn samalla kertaa lidlissä, cittarissa ja prismassa ostamassa kaikkia mahdollisia tarjouksia ja perustarvikkeita. Puuttuvia sitten tarpeen mukaan lähikaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekös keskolaisia v*tuttaa varsinkin kookauppias k*sipäätä.
Yksin pienessä, kaksin tai porukalla isossa.