Kummassa asuisit mieluummi, Espoossa vai Vantaassa?
Kommentit (52)
Täysin riippuu alueesta. Espoossa voisin asua esim Tapiolan reunalla, Suvisaaristossa tai Westendissä. Vantaalla asuisin mielellään Tammistossa tai Ylästössä. Tammisto ja Ylästö ovat mielestäni hienompia paikkoja kuin joku Espoon Suurpelto tai Suvela Espoossa. Uusi Finnoon alue on kyllä karmea kolhoosi etelä-Espoossa.
Vantaanjoessa ui paskan lisäksi kaloja.
Jos VVO puolittaisi vuokrat niillä olisi kaikissa asunnoissa vakituiset . Nyt on tyhjillään.
Vierailija kirjoitti:
Asuin lapsuuteni Espoossa, nyt asun Vantalla. Molemmat ihan yhtä hyviä riippuen toki missä päin Espoota ja missä päin Vantaata asuu. Helsinkiin en muuttaisi.
Mulla toisinpäin, asuin lapsuuteni Vantaalla ja nyt Espoossa. Ei näissä kai muuta eroa ole kuin se ettei Vantaalla ole näitä ökyrikkaita asuinalueita.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa haisee raha, Vantaalla kusi ja paska. Päättele siitä, ap...
Molemmissa asuu suurimmaksi osaksi ihan normaaleita ihmisiä.
Mieluummin asun Helsingillä. Turullakin voisin asua tai Tampereessa. Mutta en Oululla, se on liian kaukana.
Mitä te aina haukutte Vantaata? Täälläkin on monia upeita paikkoja esim. Hiekkaharju, Viertola ja pitäjän kirkonkylä ja siellä pääkaupunkiseudun vanhin rakennus Pyhän Laurin kirkko. Upeita ulkoilureittejä ja paljon palveluita. Unohtamatta Kuusijärveä ja sen palveluita, joita tosin en enää minä käytä sattuneesta syystä.
Ei Vantaa ole ainoastaan Hakunilaa, Myyrmäkeä tai Koivukylää.
Se on totta, että täällä alkaa olla liian moni_kulttuurista. Paljon täällä Tikkurilan alueella rakennetaan, kävelykatua uusi kirkko ja uusi tori. Ihmettelen vaan, että keille rakennetaan?
Olemme kylläkin muuttamassa eläkkeellä toiseen kaupunkiin ja se ei ole Espoo. Sielläkin olen asunut nuorena aikuisena Kirstinmäessä ja ollut Tapiolassa töissä. Espoon keskus on nykyisin melkoinen mesta....
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin asun Helsingillä. Turullakin voisin asua tai Tampereessa. Mutta en Oululla, se on liian kaukana.
Sitten vielä ihmetellään miksi muualta tulleet eivät halua yrittää käyttää suomea arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te aina haukutte Vantaata? Täälläkin on monia upeita paikkoja esim. Hiekkaharju, Viertola ja pitäjän kirkonkylä ja siellä pääkaupunkiseudun vanhin rakennus Pyhän Laurin kirkko. Upeita ulkoilureittejä ja paljon palveluita. Unohtamatta Kuusijärveä ja sen palveluita, joita tosin en enää minä käytä sattuneesta syystä.
Se on totta, että täällä alkaa olla liian moni_kulttuurista. Paljon täällä Tikkurilan alueella rakennetaan, kävelykatua uusi kirkko ja uusi tori. Ihmettelen vaan, että keille rakennetaan?
Olemme kylläkin muuttamassa eläkkeellä toiseen kaupunkiin ja se ei ole Espoo. Sielläkin olen asunut nuorena aikuisena Kirstinmäessä ja ollut Tapiolassa töissä. Espoon keskus on nykyisin melkoinen mesta....
Tämä juuri! Vantaalla on paljon hyvääkin. Espoo on jotenkin mennyt pilalle metron sekä tiiviin kerrostalorakentamisen myötä. Tuntuu, että kaikkialle missä menee metroraiteet tai lähijuna rakennetaan uusia pikkuruisia kerrostalokoppeja. Onko ne nyt sitten taas jotain uusia lyhytvuokraus tai huumehörhöjen sekoiluhelvettejä, joita hallinnoi ulkomaalainen sijoittaja.
En halua asua pääkaupunkiseudussa ollenkaan. Olen tyytyväinen täällä Utsjoessa. Olen lähtöisin Rovaniemestä mutta se tuntuu ihan liian etelältä nykyään. Harmi et Venäjä on lähellä täällä. Venäjässä en haluaisi asua mutta se lienee itsestäänselvää.
Vierailija kirjoitti:
Täysin riippuu alueesta. Espoossa voisin asua esim Tapiolan reunalla, Suvisaaristossa tai Westendissä. Vantaalla asuisin mielellään Tammistossa tai Ylästössä. Tammisto ja Ylästö ovat mielestäni hienompia paikkoja kuin joku Espoon Suurpelto tai Suvela Espoossa. Uusi Finnoon alue on kyllä karmea kolhoosi etelä-Espoossa.
No ei se nyt mikään karmea kolhoosi ole.
Tietenkin jos vertaa entiseen pientalovaltaisuuteen, niin kerrostaloja löytyy,mutteivät ne kolhoosia tee.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa. Tykkään asua lähellä merta.
Vantaassa olet vielä lähempänä vettä.
Vierailija kirjoitti:
Espoon keskus pitäisi hajottaa, se on täysin keinotekoinen "keskus".
Leppvaara, Tapiola ha Espoonlahti ovat ne varsinaiset keskittymt. Virastot tulisi sijoittaa niihin.
Parasta olosi kylläkin, jos pk-seutu yhdistyisi ja pstäisiin päällekkäisestä byrokratiasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa haisee raha, Vantaalla kusi ja paska. Päättele siitä, ap...
Molemmissa asuu suurimmaksi osaksi ihan normaaleita ihmisiä.
Ja paljon elättimamuja.
Espoon keskus Suweloineen on niin ankea, että hyvä jos ruzkit ekana sen pommittaa.
Ette te kuitenkaan Espoossakaan misään Westendeissä asuisi vaan ihan siinä kerrostaloslummissa. Kyllä Vantaalla on jotenkin enemmän ainakin McDonaldseja, ehkä muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Espoon keskus Suweloineen on niin ankea, että hyvä jos ruzkit ekana sen pommittaa.
Se näyttää pariin kertaan pommitetulta jo nyt!
Mieluimmin Suvela kuin Korso. 😄