Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuki yksinhuoltaja

Vierailija
15.11.2025 |

Mietin toimeentulotukea, työtön, työmarkkinatuella, vuokralla  elävä yh joutuu sitä väkisin hakemaan niin pitkään kuin on työtön. Miksi? Onko muita ihmisryhmiä jotka saavat työmarkkinatukea ja joutuvat turvautumaan toimeentulotukeen ja elämään sillä vuosia? 

Tämä tilanne masentaa. Olemme eläneet ty tuella jo 3 vuotta.  Lapselle pitäisi tass saada uudet toppahousut edellisen vuiden ovat.pienet. Viime tuesta ostin kengät. Poika on 12 v eikä suostu enää pitämään mitä vain vaatteita haluaisi valita ne kaupasta mutta ei olevaraa. Hopelta olemme saaneet parina vuonna takin nyt sinne ei ssa aikoja. Kirppiksiä kierrän mutta ei ole varaa aina bussilippuun. 

En tiedä enää ulospääsyä tästä. Olen istunut koko viikon ja tänäänkin  vain kotona en jaksa edes kävelylle lähteä. Rahaa on 20 e ja lapsilisä on seuraava tulo 24.11. 

Tiedän että kulutamme veronmaksajien rahaa mutta en vaan saa töitä. En haluaisi hakea toimeentulotukea mutta pakko se on muuten jäisi rahaa vuokran jälkeen vaan 300 e kk meille kahdelle. 

Miten tälläisen kuin minä pitäisi selvitä jos tt tuki on tarkoitettu tilapäiseksi tueksi? Millä pitäisi elää? 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi aina iskeä varakkaan miehen jolta sitten saat toimeentuloa. Ei pitäisi olla vaikeaa edes vaikka on lapsia. Miehiä on pilvin pimein jotka ovat yksinäisiä.

Vierailija
42/45 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikki yh:t ovat veronmaksajien elätettäviä loispummeja

Oisko faktaa tälle? Ja kysdäri: Mitä ovatkaan ne etävanhemman, jotka sluibaavat elareista?

luuserit etsivät aina syytä toisista. katso peiliin ja mene töihin.

Kuinka monta työtä pitää olla? Mulla on täysiaikainen työ, sijoituksista tulee rahaa ja velaton omistusasunto. Lisäksi muuta omaisuutta. Kiinnostaa vaan nuo faktat, että millä perustelet esim. minun olleen työssäkäyvänä yksinhuoltajana elätettävä loispummi? Ja tosiaan tuttavapiirissä on useampi tapaus, joissa etävanhemman eivät osallistu lastensa kuluihin. Millä aivotyöllä tuossa tilanteessa se lapsusta huoltapitävä vanhempi on loinen? Kyllä se on se etävanhempi, joka on loinen.

Aina voi sanoa toiselle, että mene töihin. Minäpä sanon sinulle, että menepä sivistämään itseäsi, jotta osaisit perustella kantasi ja etsiä faktoja typerille väitteillesi.

Eli omien sanojesi mukaan: Katso peiliin ja pitkään. Huomaa täydellinen tyhmyytesi, tietämättömyytesi, typeryytesi ja idioottimainen vastaustapasi. Huomaa, mikä luuseri olet, kun et pysty edes perustelemaan kantojasi. Sen jälkeen, mene ja kouluta itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osaamisesi ei riitä työllistymiseen, pitäisiköhän sinun opiskella itsellesi toinen ammatti?

Nythän ei ole töitä kenellekään. Tuskin minä niitä saisin vailka olisi koulutus. Olen jo 48 v. 

T: ap

No sun mielikuvituslapsi on jo täysi-ikäinen.

Oket vanha pappa jo.

Mitä sä hourailet? Jos 48-vuotiaalla on 12-vuotias lapsi, niin hän on saanut lapsen 36-vuotiaana. Ihan tavallisessa iässä nykyään.

Ja pappa? Miten ajattelet, että ap on ruotsinkielinen isä?

......

Mees ny pappa ottamaan iltalääkkeesi

En ymmär

Täällä on sinäkin yksi typerys, joka ei ymmärrä, että hänelle voi vastata muukin kuin ap.

Ja juu. Ole ap iloinen, ettet ole tuollaisilla ilkeyksillä ( ja vielä naurettavalla sellaisilla) kommentoiva typerys.

Vierailija
44/45 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen isä ei osallistu kustannuksiin enempää? Ei kai hän halua, että lapsensa joutuu elämään vähävaraisena?

Vierailija
45/45 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä nyt pelkästään yksinhuoltajia koske. Suurin osa yksinasuvista työmarkkinatukea saavista saa myös toimeentulotukea jonkin verran.

Jos en olisi koskaan hakenut muutosverokorttia, vaan maksanut työkkärirahasta sen oletetun 20 % veroa, olisin saanut tt-tukea jo toistakymmentä vuotta säännöllisesti lukuun ottamatta ihan muutamia kuukausia, jolloin olen tehnyt pieniä määrä töitä.

Nyt saan sitä joka kuukausi muutosverokortista huolimatta ja työkyvyttömyyden takia tulen saamaan todennäköisesti lopun ikääni. 

Jos on yksinasuva työtön minimityökkärirahalla eikä ole ylimääräistä omaisuutta tai poikkeuksellisen pienet asumismenot, on  kyllä oikeutettu jonkin suuruiseen tt-tukeen. Tietysti on myös niitä, jotka eivät sitä hae, vaikka heillä se oikeus olisi. Tukien alikäyttöhän on aika yleistä.