Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö pitkällä kevytoppatakilla talven läpi?

Vierailija
15.11.2025 |

Jos laittaa alle esim villaa

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tuulee läpi. Suomessa pitää olla tuulenpitävä vaatetus. Ja kunnon talvivaatteet, se on joka talvi eteläsuomessakin kovia pakkasia. 

Vierailija
22/38 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää makuupussimuoti on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjää. Mulla on varmaan 10 v jo. Alle vaan kerroksia tarpeen mukaan. Villa tietenkin paras. 

Nykytakkien alle ei paljon mahdu. Pari ohutta kerrosta jos ne on villaa, niin riittää. 

Vierailija
24/38 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vuokralaiset pärjää, kun ne makaavat koko talven sisällä nostamassa sossuntukia ja tilaavat woltista valmisruokaa

Asun vuokralla ja tienaan takuuvarmasti helvetisti enemmän kuin sinä. Jumalauta mikä palikka sä olet

onhan niitä juttuja ollut iltalehdissä, kun vuokralaiset "tienaa" yli 5000e/kk sossusta

Vierailija
25/38 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu yksinomaan sinusta pärjäätkö vai et.

Vierailija
26/38 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjään vaikka ei ole pitkäkäön. Valitsin tahalleen sellaisen kevyen, koska en voi sietää kauppakeskuksissa, että tulee liian kuuma talvisin.

Pienen kävelyteissun kestää pakkasilla, mutta ei enempää. Lumituiskuihin ja satunnaisiin koiran ulkoilutuksiim on sitten sellainen kokopitkä untuvatakki. Sillä en kauppaan yleensä astu. Jossain ässässä voi käydä, kun ei kauan mene siellä.  

Vierailija
27/38 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjäsin viime talven verkkaritakilla.

Vierailija
28/38 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses mitä täällä kysellään. Mene ihan itse ulos ja kokeile😅

Vierailija
29/38 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, missä asuu ja paljonko pitää liikua ulkona. Helsingissä pärjää kevytuntsikalla lähes koko talven. Lapissa en kokeilisi samaa.

Ei todellakaan pärjää. Tuuli tekee pakkasesta purevampaa.

Hyvin pärjää. En ole vuosiin käyttänyt toppatakkia Helsingissä.

Vierailija
30/38 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään. Polvipituinen untuvakevyttoppa riittää hyvin kun alla on pari kerrosta muuta vaatetta. En tosin ulkoile tuossa vaan kauppa- yms reissut

Vierailija
31/38 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vuokralaiset pärjää, kun ne makaavat koko talven sisällä nostamassa sossuntukia ja tilaavat woltista valmisruokaa

Ei woltti tuo siideriä ja tupakkaa ja pitäähän sossunpummien käydä välillä tatuoijalla

Millä rahalla muka sossupummit käy tatuoijalla ei näillä tuilla mtn sellasia maksella

Vierailija
32/38 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää makuupussimuoti on? 

Ihana makuupussi takki. Pysyy jalat lämpöisempänä viimalta kun ei pysty toppahousuja käyttämään. 

Olen pärjännyt pitkällä kevyt toppiksella ja alle tarpeen vaatiessa veluuri vaatetta, joko pitkä veluuri aamutakki tai kaksiosainen huppari ja housut. 

Vierailija
33/38 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää aina yrittää pärjätä mahdollisimman vähillä vaatteilla Suomen talvessa? Talvi on huomattavasti mukavampaa kun on lämpimät vaatteet. 

Vierailija
34/38 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu talvesta. Laita fliis-pusero alle jos on kylymä.

Siis muovipusero, no jopa lämmittää.

Vierailija
35/38 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäsin tuulisella -20C säällä hyvin viime vuonna kävelylenkillä. Alla oli ohut bambupaita ja kolme ohutta merinovillapaitaa. Asun Etelä-Suomessa, ikää 37 vuotta, en ole koskaan edes omistanut mitään untuva -tms. paksumpaa takkia.

Vierailija
36/38 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäät jos kuljet autolla ovelta ovelle. Ei pärjää, jos kulkee julkisilla tai jalan tai viettää ulkona aikaa.

No pärjääpäs! Itse ainakin menen talvella ulos liikkumaan ja koska mulla on herkästi palelevat reidet ja takapuoli, tarvitsen talvitakkiin pitkän helman, vaikka muuten pärjään vähällä. Talvella ulkona siis käyn kävelyllä, hiihdän, käyn pilkillä, istun nuotiolla, teen lumitöitä... Kevytvanutakki + merinokerrasto, villapaita, jos enemmän pakkasta tai oleskelen enemmän paikallaan. 

Vierailija
37/38 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjää. Mulla on varmaan 10 v jo. Alle vaan kerroksia tarpeen mukaan. Villa tietenkin paras. 

Nykytakkien alle ei paljon mahdu. Pari ohutta kerrosta jos ne on villaa, niin riittää. 

Ostaa isompaa kokoa, niin mahtuu. 

Vierailija
38/38 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää aina yrittää pärjätä mahdollisimman vähillä vaatteilla Suomen talvessa? Talvi on huomattavasti mukavampaa kun on lämpimät vaatteet. 

Liikkuminen on mukavempaa, kun ei tule hiki, eikä ole tönköksi pukeutunut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan