Tytär täyttää huomenna 19 vuotta. Vakavasti masentunut, paniikkikohtauksia ja ei ystäviä.
Tytär siis käytännössä vain nukkuu ja selaa sängyssä kännykkää. Ei käy töissä eikä koulussa. Ei osallistu mihinkään.
En tiedä mitä tässä enää tekisi.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit kun tytär oli 0..18v?
Tuossa iässä ei tule enää muutoksia.
Kyllä tulee, kun lukee Raamattua ja ottaa sieltä opastusta.
Tehkääpä retki apteekkiin ja ostakaa d-vitamiinia. Nyt on taas niin pimeää, että mieliala menee itse kullakin miinukselle ilman douppausta.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin piristää häntä, t. M47
Se ei käy, vanhus!
Niin tämähän on provo, mutta se poikaa koskeva vastaava aloitus sai kommentteja, joiden mukaan palaute olisi ollut ainoastaan kannustavaa, jos kyseessä olisi tyttö. No, tässä sen näkee, että kun on tytöstä kyse niin saman tien mentiin asiattomuuksiin, kukaan ei pojan sukupuolielämästä kysellyt ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla oli mahdollisuus piristää ton ikäisiä likkoja 30 vuotta sitten. Mikset silloin toiminut?
Ehdottaisin oma väylä-kuntoutusta. Ehdota tytöllesi tarvittaessa neuropsykologin tutkimuksia ta ja sieltä tarvittaessa psykiatrin kautta lähetete tuonne. Tämä on monelle ollut todella hyvä keino päästä vähän elämässä eteenpäin.
Ehdotan ,että hakeudutte perheterapiaan. Tytär, sinä ja tyttären isä, jos on kuvioissa. Myös sisarukset - onko heitä..? Jos on taitava perheterapeutti, saattaa alkaa tuulemaan..!
Tsemppiä ja aina on toivoa. Ei tätä muuten jaksa.
Oma lapsi on 18v ja kyllä hänen on pian aika muuttaa kotoa. Selvä on, että yksin asuminen ei onnistu.
Minun jaksamisen kannalta on tärkeää saada myös minulle tilaa.
Hän on vielä kovin nuori ja lapsellinen. Mutta luulen, että ei aikuistu jos on äidin nurkissa.
Tukitoimia on joten niihin en tarvitse vinkkejä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä et kyllä piristä ketään muuta kuin ehkä naapurin eläkeläisvaaria. Tosin niilläkin on nykyään aika kova taso, kun netistä löytyy kaikenlaista.
Sun munaa nyt ei tarvitse kukaan.