Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herättää satunnainen huumeiden viihdekäyttö?

Vierailija
15.11.2025 |

Sana on vapaa.

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyttää termejä "satunnainen" ja "viihde"?

Pitäisi sanoa vaan rehellisesti "huumeiden käyttö". Minun ajatukseni on, että huumeiden käyttö on typerää.  Jos tarvitsee käyttää alkoholia tai huumeita todellisuutta paetakseen, on pyrittävä mieluummin muuttamaan todellisuuttaan. 

N58

Oletko tietoinen tästä todellisuudesta missä elämme?

Vierailija
22/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viihdekäyttö"  Hah.

itse pahoinpitelen vaimoani ihan vaan "Viihteen" vuoksi. Joskus ryöstän jonkun ihan vain "Viihteenä".

Kännissä ja läpällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sörkan kaduilla poukkoileva peukkunarkki on ollut aiemmin omasta mielestään vain viihdekäyttäjä. Ja varmaan moni ajattelee edelleen niin. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
24/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi sanoa vaan rehellisesti "huumeiden käyttö". Minun ajatukseni on, että huumeiden käyttö on typerää.  Jos tarvitsee käyttää alkoholia tai huumeita todellisuutta paetakseen, on pyrittävä mieluummin muuttamaan todellisuuttaan. 

N58

Meistä jokainen elää ihan omassa todellisuudessaan, kultapieni. Minun todellisuuteeni eivät päihteet kuulu (enää), ja se on hienoa. Jos ajatukseni yllä herätti sinussa torjuntaa, ehkä sinun kannattaisi kysyä itseltäsi, miksi.

N58

Vierailija
25/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monia tunnen ketkä käyttää, työssäkäyvää keskiluokkaa. Ei se elämää kellään kai ole parantanut. Itseäni eniten epäilyttää se, ettei tiedä mitä niissä on aineksina.

Ja tuttu kertoi kerran että oli väärässä seurassa joskus sanonut että hänellä on joku gramma kannabista kotona, oli löytänyt baarista lattialta pussin. Kaveripiirin laidalla roikkunut hippi alkoi hänelle joka viikko laittaa tekstiviestillä kysymyksiä että voiko ostaa pussin pois. Kuulemma vuosia joutui vastailemaan että ei ole ja en tiedä miksi minulta kyselet. Olisipa siinä ollut selittelemistä poliisille, jos jotain olisi seurannut.

Eli siinä tulisi elämään kaikkia sellaisia ihmisiä, joita en haluaisi elämääni. Siksi juon vaan satunnaisesti pari kaljaa.

Kannabista on helppo saada ja kenellä tahansa hipillä on yhteydet ihmisiin, joilta saa isohkon määrän halvempaan grammahintaan, joten en usko tuota hetkeäkään. Olisi mahdollista jos kyse olisi amfetamiinista, mutta tuo on täysin keksitty juttu. 

Vierailija
26/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulla narkiksi ?

Jostain on aloitettava. 

Aika harva varmaan kokeilee ensimmäisen kerran ajatellen että alampa tästä narkiksi...

Vierailija
27/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissäni on henkilöitä, jotka käyttävät satunnaisesti. Insinööriä, sairaanhoitajaa, bussikuskia. Herättää aivan yhtä paljon mielipiteitä kuin satunnainen alkoholin käyttö - ei mitään. 

Yrittäisin kyllä päästä narkkarikavereista eroon.

Vierailija
28/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N58

Meistä jokainen elää ihan omassa todellisuudessaan, kultapieni. Minun todellisuuteeni eivät päihteet kuulu (enää), ja se on hienoa. Jos ajatukseni yllä herätti sinussa torjuntaa, ehkä sinun kannattaisi kysyä itseltäsi, miksi.

N58

Et vastannut kysymykseeni, vaan heittäydyit alentuvaksi ja vältteleväksi. Osaatko pohtia mistä se johtuu?

Vierailija
29/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monia tunnen ketkä käyttää, työssäkäyvää keskiluokkaa. Ei se elämää kellään kai ole parantanut. Itseäni eniten epäilyttää se, ettei tiedä mitä niissä on aineksina.

Ja tuttu kertoi kerran että oli väärässä seurassa joskus sanonut että hänellä on joku gramma kannabista kotona, oli löytänyt baarista lattialta pussin. Kaveripiirin laidalla roikkunut hippi alkoi hänelle joka viikko laittaa tekstiviestillä kysymyksiä että voiko ostaa pussin pois. Kuulemma vuosia joutui vastailemaan että ei ole ja en tiedä miksi minulta kyselet. Olisipa siinä ollut selittelemistä poliisille, jos jotain olisi seurannut.

Eli siinä tulisi elämään kaikkia sellaisia ihmisiä, joita en haluaisi elämääni. Siksi juon vaan satunnaisesti pari kaljaa.

Kannabista on helppo saada ja kenellä tahansa hipillä on yhteydet ihmisiin, joilta saa isohkon määrän halvempaan gram

Ovatko nämä ihmiset sellaisia, jotka oikeasti haluaa tuttavapiiriinsä? Huumeiden myynti on kuitenkin rikollista toimintaa. Vai onko rikollisuus, jota.harrastetaan viihdekäyttöön, erilaista?

N58

Vierailija
30/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabista on helppo saada ja kenellä tahansa hipillä on yhteydet ihmisiin, joilta saa isohkon määrän halvempaan gram

Kaikki narkkarithan tämän tietää.

Vierailija
31/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, uskottele itsellesi että pilveä polttavat ihmiset on tosi loogisia ja hienoja ja toimii aina järkevästi. Tuo ihminen on MINUN mielestäni oikein hyvä esimerkki siitä mitä huumeet tekee ihmisille: ihminen muuttuu lopulta toisia ihmisiä hyväksikäyttäväksi opportunistiksi. Vaikka olisi miten kultainen rento hippi tahansa.

32/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N58

N58

Et vastannut kysymykseeni, vaan heittäydyit alentuvaksi ja vältteleväksi. Osaatko pohtia mistä se johtuu?

No onhan se päivänselvää. Osa ihmisistä on hauraita, eivät kestä todellisuutta. Ei todellisuudessa ole mitään vikaa vaan mielenterveydessä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
33/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti yhteiskunta jonkun ajan päästä laittaa kaikki huumeiden käyttäjät ja myyjät sähkötuoliin.

Vierailija
34/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käyttäjät halua ajatella mitään ikäviä kuten huumekartelleja tai järjestäytynyttä rikollisuutta. 

kunhan vaan minäminä saan nyt oman nousuni, paskat muista. 

Vierailija
35/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N58

N58

Kyllä vastasin. Vaikka meillä on yhteinen todellisuus, meillä on jokaisella oma subjektiivinen tapamme tulkita sitä, joka syntyy mm. elämänkokemuksesta ja persoonallisuudesta. Siksi minun mielipiteeni, johon minulla toki on oikeus, vai mitä, on, että huumeiden "viihdekäyttö" on sekä typerää että itsepetosta. Kerropa, miksi "tämä todellisuus" jotenkin kumoaisi sen?

N58

Vierailija
36/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvaisilla on aina tekosyitä, oli se riipuvuus mikä tahansa. On niin iloinen, on niin surullinen, pitää juhlia, pitää surra, pitää päästä viihteelle. Itsepetosta. Tämä pätee niin huume-, alkoholi, -peli...mihin tahansa riippuvuuteen. Kunhan saa aineita.

Vierailija
37/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon nistejä linjoilla.

Vierailija
38/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissäni on henkilöitä, jotka käyttävät satunnaisesti. Insinööriä, sairaanhoitajaa, bussikuskia. Herättää aivan yhtä paljon mielipiteitä kuin satunnainen alkoholin käyttö - ei mitään. 

Koen että muiden päihteidenkäyttö kuuluu minulle yhtä paljon kuin heidän lihavuutensa tai lasketteluonnettomuudessa murtunut jalkansa. Jos päihteidenkäyttö pysyy lapasessa niin ei herätä minussa ajatuksia suuntaan tai toiseen. 

Vierailija
39/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen että muiden päihteidenkäyttö kuuluu minulle yhtä paljon kuin heidän lihavuutensa tai lasketteluonnettomuudessa murtunut jalkansa. Jos päihteidenkäyttö pysyy lapasessa niin ei herätä minussa ajatuksia suuntaan tai toiseen. 

Oletko itse käyttänyt?

Vierailija
40/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N58

N58

Et vastannut kysymykseeni, vaan heittäydyit alentuvaksi ja vältteleväk

Kyllä vastasin. Vaikka meillä on yhteinen todellisuus, meillä on jokaisella oma subjektiivinen tapamme tulkita sitä, joka syntyy mm. elämänkokemuksesta ja persoonallisuudesta. Siksi minun mielipiteeni, johon minulla toki on oikeus, vai mitä, on, että huumeiden "viihdekäyttö" on sekä typerää että itsepetosta. Kerropa, miksi "tämä todellisuus" jotenkin kumoaisi sen?

N58

No et vastannut :D

Luulet tuolla sanahelinällä antavasi itsestäsi jotenkin fiksun kuvan, mutta sisältö on välttelevää hölynpölyä, joka antaa sinusta vain tyhmän kuvan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän