Työvoimalta otetaan nyt turhat luulot pois koska TILALLE TULIJOITA ON!
Kelan uhkailut olivat vain alkua. Leviää muuallekin.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on.
Tietenkin voisi julkisesti syötää "henkilöstön hyvinvointi on meille ensisijaisen tärkeää" valetta, mutta minun mielestäni rehellinen linja parempi.
Jokainen menestynyt yritys perustuu hyvinvoivaan henkilöstöön. Tulos on parhain, kun työntekijöitä arvostetaan.
Yleinen harhaluulo. Todellisuudessa jokainen menestynyt yritys perustuu siihen että kulut on saatu poljettua minimiin. Tähän polkemiseen sisältyy myös henkilöstö, eikä siihen liity hyvinvointi kyllä millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko sinä työnantajana pitää töissä henkilöitä, jotka lusmuilevat ja yrittävät päästä siitä mistä aita on matalin?
Vain kokoomuslainen m...u voi ajatella noin! Kela on tahallaan lukuisten muiden viranomaisten lailla ajettu tahallaan virtuaalivirastoksi, jossa toimistoja on lopetettu jatkuvasti ja aukiolojat vähissä konttoreissa naurettavan lyhyet. On siis aivan loogista, että päätökset sähköisiin hakemuksiin tehdään myös etänä! Kokoomuslaisen kyykytyksenhalun vuoksi päivän työssäkäynti viikossa konttoriin on pelkkää vittuilua, jos sillä ei saa isoa tuottavuusloikkaa ja hyötyä! Monessa puljussa aspa on ulkoistettu mm. Aurinkorannikon vuokrafirmoihin tai muualle maailmassa. Miksei näistä puhuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on.
Tietenkin voisi julkisesti syötää "henkilöstön hyvinvointi on meille ensisijaisen tärkeää" valetta, mutta minun mielestäni rehellinen linja parempi.
Jokainen menestynyt yritys perustuu hyvinvoivaan henkilöstöön. Tulos on parhain, kun työntekijöitä arvostetaan.
Näin ei kokkarepersut ajattele. Heille ei mikään oikeasti järkevä toimenpide kelpaa,vaikka se toisi säästöä ja tuottavuus kasvaisi. Puhdas vallanhalu ja vittuilu on tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvä juttu jos Kelasta irtisanotaan. Olen valmis työhön jopa alle 2000 e kk palkalla ja pelkkä lähitulevaisuudessa käy. Käsittämätömät työedut ja palkat heillä.
Olen sosionomi, hallussa kolmas kieli natiivitasolla enkun ja Suomen lisäksi työkokemusta sos puolelta 10 v ja kansainvälisestä yrityksestä 10 v.
Olen työtön ollut nyt 6 kk. Kelaan hakenut töihin vuosia odotan vuodenvaihdetta kun irtisanominen helpottuu.
Odottele vaan. Et sä sieltä mitään töitä saa. Ei tässä tilanteessa kenenkään koulutuksilla ja kokemuksilla ole hevon perseen väliä. Totuttele vaan työkkäreihin kun ansiosidonnaiset loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillähän on tarkoituskin näiden uusien lakien myötä päästä uhkaamaan työntekijät hiljaisiksi. Kokoomuslainen törppö vain uhkapäissään meni sanomaan sen ääneen.
Juuri näin. Sanoi vain sen mitä muutkin oikeistolaiset ajattelee. No toki joku Purra on jo pitkään sanonut mm. että suomalaisten elintaso on liian hyvä, emme ansaitse nykyistä elintasoa.
Mittaavat oman elintasonsa mukaan. Ei ole mitään käsitystä, millaista palkkatyöllä elävien ja työttömien elämä on. Käsityksensä mukaan parilla kympillä elää monta viikkoa ja litra maitoa maksaa 27 senttiä. Yksiöön mahtuu nelilapsinen perhe oikeen hyvin heidän mielestään.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko sinä työnantajana pitää töissä henkilöitä, jotka lusmuilevat ja yrittävät päästä siitä mistä aita on matalin?
Entä työnantajat, jotka yrittävät maksaa matalimman aidan alta palkkaa. Kun se ei suomalaisten kanssa onnistu, haetaan oikeen kokkaredelegaatiolla halpatyömaista väkeä Suomeen töihin. Jotkut joutuvat vielä kotiinpalatessaan maksamaan työnantajille, että saivat rämpiä suossa kylmän lohenpääsopan voimalla 14h/vrk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvä juttu jos Kelasta irtisanotaan. Olen valmis työhön jopa alle 2000 e kk palkalla ja pelkkä lähitulevaisuudessa käy. Käsittämätömät työedut ja palkat heillä.
Olen sosionomi, hallussa kolmas kieli natiivitasolla enkun ja Suomen lisäksi työkokemusta sos puolelta 10 v ja kansainvälisestä yrityksestä 10 v.
Olen työtön ollut nyt 6 kk. Kelaan hakenut töihin vuosia odotan vuodenvaihdetta kun irtisanominen helpottuu.
Niin että siirrytään korkeakoulutuksella alle 2000e palkkoihin... Taitaa olla just sitä mitä kokoomus toivoo. Korkeakoulutettu halpatyövoima <3 kyllä kannattaa opiskella, jos palkalla ei saa maksettua opintolainaakaan pois.
Trollisosionomihan se oli. Toimistossa on etätöissä vähälahjainen, joka ei osaa tehdä uskottavia t rollauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on.
Näin ei kokkarepersut ajattele. Heille ei mikään oikeasti järkevä toimenpide kelpaa,vaikka se toisi säästöä ja tuottavuus kasvaisi. Puhdas vallanhalu ja vittuilu on tärkeämpää.
Kokoomus näkee duunarit vihollisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että siirrytään korkeakoulutuksella alle 2000e palkkoihin... Taitaa olla just sitä mitä kokoomus toivoo. Korkeakoulutettu halpatyövoima <3 kyllä kannattaa opiskella, jos palkalla ei saa maksettua opintolainaakaan pois.
Sinun ei tarvitse jos haluat mielummin olla työtön. Minä en.
Natiivi kolmas kielesi varmastikin on suomenruotsi. Kuten neidot jo muinoin myivät työnpanoksensa ilmaiseksi kutsumuksen nimissä, teikäläisillä on varaa siihen nykyäänkin. Voi käydä harrastamassa töitä silloin, kun huvittaa. Hallituksissa täytteenä olemalla saatte aina kermat kuorittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillähän on tarkoituskin näiden uusien lakien myötä päästä uhkaamaan työntekijät hiljaisiksi. Kokoomuslainen törppö vain uhkapäissään meni sanomaan sen ääneen.
Juuri näin. Sanoi vain sen mitä muutkin oikeistolaiset ajattelee. No toki joku Purra on jo pitkään sanonut mm. että suomalaisten elintaso on liian hyvä, emme ansaitse nykyistä elintasoa.
Mittaavat oman elintasonsa mukaan. Ei ole mitään käsitystä, millaista palkkatyöllä elävien ja työttömien elämä on. Käsityksensä mukaan parilla kympillä elää monta viikkoa ja litra maitoa maksaa 27 senttiä. Yksiöön mahtuu nelilapsinen perhe oikeen hyvin heidän mielestään.
Suolen ihmispökäleet voisi hyvin jättää lisääntymäti.
Miksi vasemmisto haluaa lisätä tulijoiden määrää, jos he kerta ovat työläisten puolella. Aivan, eivät todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on.
Yleinen harhaluulo. Todellisuudessa jokainen menestynyt yritys perustuu siihen että kulut on saatu poljettua minimiin. Tähän polkemiseen sisältyy myös henkilöstö, eikä siihen liity hyvinvointi kyllä millään tavalla.
Yritys menestyy omistajan mukaan niin kauan kun omistaja rikastuu lisää. Ilman työntekijöitä omistaja ei saa itselleen rikkautta. Jos omistaja onnistuu pitämään työntekijät tyytyväisinä, niin omistajalla on paremmat mahdollisuudet rikastua lisää ja nopeammin. Omistajan kannattaa ruokkia työntekijöidensä ajatusta, että työntekijä on tärkeä ja muuta diibadaabaa, jotta saa maksimaalisen hyödyn työntekijän työpanoksesta. Siitä ei kannata pitää meteliä, että juuri työntekijän panoksen ansiosta omistaja kerää kakusta sen suurimman osan vaikka kakun tekemiseen pahemmin ole ollut osallistunutkaan. Jos kakku menee myyntiin niin silloin koko kakku menee omistajalle ja kakun tekijät voivat katsoa vieressä, kun omistaja nauttii kakustaan.
Vierailija kirjoitti:
Panostaisin sen verran rekrytointiin, että tuollaisia ihmisiä ei tulisi töihin.
Tämä lisäksi vertauskuvallisesti tasoittaisin aidan, ettei matalampia kohtia ole.
Lusmuiluun on myös erilaisia mittareita ja kellotuksia, tällöin ainoa keino on tehdä se urakan vaatima minimimäärä.
Ja lisäksi vielä se, mikä puuttuu jokaisesta taulukkopalkkafirmasta, että oikeasti palkittaisiin rahalla ja ylimääräisellä vapaalla hyvät työntekijät.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin pitäisi helpottaa irtisanomista eli työnantajille pitää suoda oikeus antaa kenkää työntekijälle ilman sen kummempia selityksiä. Erityisesti tuo pitäisi ulottaa koskemaan myös julkista sektoria. Tanskassahan noin voi toimia ja töitä riittää kaikille halukkaille. Työmarkkinat toimivat joustavasti.
Aina vaan unohtuu että myös työntekijälle on annettava sama oikeus ilman mitään omavastuuaikoja ja karensseja . Parantaisi tosiaan työmarkkinoita. Meillä mennään täysin työnantajien ehdoilla.