Valvotko koskaan keskellä yötä?
Mihin aikaan ja mitä silloin teet?
Minä olen nyt kahtena yönä herännyt puoli neljä ja lukenut.
Kommentit (22)
Valvon ja silloin luen kirjaa. En kuitenkaan mitään hömppää.
Vierailija kirjoitti:
Aina jos en ota unilääkettä. Sitten vaan makaan silmät kiinni ja toivon että uni vielä tulisi. Yleensä otan sitten unilääkkeen.
Unilääke mainittu kaksi kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Aina jos en ota unilääkettä. Sitten vaan makaan silmät kiinni ja toivon että uni vielä tulisi. Yleensä otan sitten unilääkkeen.
Miksi pitää uni lääkitä? Lääkkeillä se ei ole levollinen uniä.
Melko usein herään kolmen ja neljän välillä ja se onkin pahin aika herätä. Silloin on kaikkein vaikeinta nukahtaa enää uudestaan ja joskus joutuu valvoa koko loppuyön.
Eipä siinä oikein muuta voi tehdä kuin maata sängyssä ja toivoa, että uni vielä tulisi. Usein on kuitenkin niin väsynyt, ettei jaksa ruveta lukemaan tai katsomaan telkkaria yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa tällaiset viestit. Ei mitään käsitystä siitä, että krooniseen unettomuuteeni on yritetty löytää apua vuosikymmeniä, mutta minä en vaan pysty nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa tällaiset viestit. Ei mitään käsitystä siitä, että krooniseen unettomuuteeni on yritetty löytää apua vuosikymmeniä, mutta minä en vaan pysty nukkumaan.
Totta kai sekopäitä suututtaa.Normaalit ihmiset nukkuu ilman lääkitystä.
Välillä tunnin, pari keskellä yötä. Makaan sängyssä, koska haluaisin nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oletettavasti noihin keinoihin lukeutuu myös riittävä ulkoilu ja fyysinen rasitus?
Otan peiton pois, ja luen jotain kunnes palelee vietävästi. Sitten kun laittaa peiton takaisin, nukahtaa helpommin.
Juu viimeyönä heräsin taas klo 3.51. Tosi ärsyttävää, sen huomaa aamulla herätessään, onko nukkunut putkeen vai katkonaisesti.
Valvominen yöllä on hirveätä. Kaikki huolet käy kimppuun. Ja niitä ei saa pois. Kidutusta.
Yleensä menen nukkumaan keskiyön jälkeen, nukun 5 -7 tuntia. Nukahtamiseen yleensä menee 1 - 3 minuuttia
Yleensä muutaman yön viikossa, kun kerrostalossamme joku käyttää luullakseni kuivausrumpua, jista aiheutuu resonoivaa melua, joskus vahvana, joskus lievänä.
Ei saa nukuttua, kun ktopsn sisuskalut tärisevät.
Silloin luen kirjaa, se helpottaa jonkin verran.
Väsymystä se ei poista, nukahtelen päivälläkin, jos luen lehteä nojatuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä muutaman yön viikossa, kun kerrostalossamme joku käyttää luullakseni kuivausrumpua, jista aiheutuu resonoivaa melua, joskus vahvana, joskus lievänä.
Ei saa nukuttua, kun ktopsn sisuskalut tärisevät.
Silloin luen kirjaa, se helpottaa jonkin verran.
Väsymystä se ei poista, nukahtelen päivälläkin, jos luen lehteä nojatuolissa.
Siis kropan.
Joka yö. Pyörin sängyssä ja turhaudun.
Vierailija kirjoitti:
Joka yö. Pyörin sängyssä ja turhaudun.
Silloin ylös ulos ja lenkille. Oloneuvoksena sama mihin aikaan nousee sängystä.
Kyllä. Joskus nuorempana se oli yksittäisiä öitä ja liittyi johonkin stressiin.
Nyt vanhempana se on useita öitä ja vahva epäily vaihdevuosiin liittyvänä ilmiönä. Hormonikorvausta en uskalla ottaa suvun syöpärasitteen vuoksi.
Välillä. En jää kuitenkaan kieriskelemään ja valvomaan vuoteeseen, vaan nousen ylös ja menen neulomaan ja ehkä laitan tv stä jotain rauhallista ohjelmaa taustalle. Usein menen vielä takaisin nukkumaan ja eläkkeellä olen, joten välillä voi nukkua aamulla pidempään, jos on valvonut yöllä.