Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimalta otetaan nyt turhat luulot pois koska TILALLE TULIJOITA ON!

Vierailija
15.11.2025 |

Kelan uhkailut olivat vain alkua. Leviää muuallekin. 

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkämies sen eilen sanoi suoraan kaikelle kansalle!

Vierailija
22/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:n laatima Orpon "hyvä hallitusohjelma" perustuu juuri tähän työntekijöiden oikeuksien alasajoon, jota Orpo aina muistaa hehkuttaa heidän aikaansaamana erinomaisena rakenneuudistuksena. Tämän seurauksena talous sakkaa, luottamusyhteiskuntaa ei enää ole vaan on kyykyttävä suurpääoma, jolle inhimillisyys ei merkitse mitään, ainoastaan voitot pienelle piirille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en ymmärrä että eikö ihmiset nähneet tätä tavoitetta jo heti siitä, kun ensitöikseen hallitus vei lakko-oikeuden? Silloin monet työntekijätkin arvostelivat ay-liikettä, joka edes yritti pitää suomen kansan puolia. 

Vierailija
24/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista kun meillä on suoraan sanottu että eläkkeelle jäävien / itsensä irtisanovien tilalle ei haeta uusia työntekijöitä, silti esihenkilöt eivät mitenkään halua pitää porukkaa töissä vaan päinvastoin piiskaavat jatkuvasti uusia ja uusia vastuita ja toimintatapoja. Eivät enää itse pysy perässä perustyöstäkään ja laativat jotain ihmeellisiä ohjeita.

Eikö tuollaisessa tilanteessa kuuluisi pitää huoli että ne nykyisetkin työntekjät viihtyvät, jos kerran uutta työvoimaakaan ei palkata niiden lähtevien tilalle?

En ole Kelassa töissä mutta kuitenkin vastaava toimija.

Vierailija
25/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillähän on tarkoituskin näiden uusien lakien myötä päästä uhkaamaan työntekijät hiljaisiksi. Kokoomuslainen törppö vain uhkapäissään meni sanomaan sen ääneen. 

Juuri näin. Sanoi vain sen mitä muutkin oikeistolaiset ajattelee. No toki joku Purra on jo pitkään sanonut mm. että suomalaisten elintaso on liian hyvä, emme ansaitse nykyistä elintasoa. 

Niin. Saksia on helpompi heiluttaa kuin luoda edellytyksiä elintason ylläpitämiselle ja parantamiselle. Nykypoliitikot osaavat vain leikata ja purkaa. Aikaisemmat sukupolvet nostivat Suomen hyvinvointivaltioksi, vaikka väkeä ja resursseja oli paljon vähemmän.

Vierailija
26/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko sinä työnantajana pitää töissä henkilöitä, jotka lusmuilevat ja yrittävät päästä siitä mistä aita on matalin?    

Siinä ei ole yhtään mitään väärää jos haluaa päästä siitä mistä aita on matalin. Se on itse asiassa erittäin järkevää. Miksi tehdä asioita vaikeasti kun sen voi tehdä helpomminkin?

Vierailija
27/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvä juttu jos Kelasta irtisanotaan. Olen valmis työhön jopa alle 2000 e kk palkalla ja pelkkä lähitulevaisuudessa käy. Käsittämätömät työedut ja palkat heillä.

Olen sosionomi, hallussa kolmas kieli natiivitasolla enkun ja Suomen lisäksi   työkokemusta sos puolelta 10 v ja kansainvälisestä yrityksestä 10 v.

Olen työtön ollut nyt 6 kk. Kelaan hakenut töihin vuosia  odotan vuodenvaihdetta kun irtisanominen helpottuu. 

Niin että siirrytään korkeakoulutuksella alle 2000e palkkoihin... Taitaa olla just sitä mitä kokoomus toivoo. Korkeakoulutettu halpatyövoima <3 kyllä kannattaa opiskella, jos palkalla ei saa maksettua opintolainaakaan pois.

Korkeakoulutettuja on jo kauan ollut aivan liikaa.

Vierailija
28/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on

jos duuniin ei sovi tulla niin ittisanoudu ja etsi uusi duuni

Vierailija
29/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin pitäisi helpottaa irtisanomista eli työnantajille pitää suoda oikeus antaa kenkää työntekijälle ilman sen kummempia selityksiä. Erityisesti tuo pitäisi ulottaa koskemaan myös julkista sektoria. Tanskassahan noin voi toimia ja töitä riittää kaikille halukkaille. Työmarkkinat toimivat joustavasti.

Sitten myös työntekijän pitää saada irtisanoutua tuosta vain ilman pelkoa karenssista tai omavastuupäivistä.

Vierailija
30/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kela ole ainut yritys missä tehdään etätöitä. 

Vierailija
31/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko sinä työnantajana pitää töissä henkilöitä, jotka lusmuilevat ja yrittävät päästä siitä mistä aita on matalin?    

Kuvitteletko tuottavuuden paranevan tuollaisella johtamisella?

Ihmetyttää, eikö KELAn duunarit mene lakkoon kunnes KOKOOMUS N A T S I irtisanotaan. 

Teillä persuleilla ja kokkareilla on erittäin paikkansapitämätön käsitys siitä, että ammattitaitoa ei töissä tarvita. Että kuka vain puskasta revitty lukutaidoton juoppopersu pystyy esim Kelan hakemuksia käsittelemään. 

Vierailija
32/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kela ole ainut yritys missä tehdään etätöitä. 

Kela ei ole yritys.

Vierailija
33/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvä juttu jos Kelasta irtisanotaan. Olen valmis työhön jopa alle 2000 e kk palkalla ja pelkkä lähitulevaisuudessa käy. Käsittämätömät työedut ja palkat heillä.

Olen sosionomi, hallussa kolmas kieli natiivitasolla enkun ja Suomen lisäksi   työkokemusta sos puolelta 10 v ja kansainvälisestä yrityksestä 10 v.

Olen työtön ollut nyt 6 kk. Kelaan hakenut töihin vuosia  odotan vuodenvaihdetta kun irtisanominen helpottuu. 

Niin että siirrytään korkeakoulutuksella alle 2000e palkkoihin... Taitaa olla just sitä mitä kokoomus toivoo. Korkeakoulutettu halpatyövoima <3 kyllä kannattaa opiskella, jos palkalla ei saa maksettua opintolainaakaan pois.

T. Työtön incel-persu joka ei päässyt ammattikoulua läpi. 

Vierailija
34/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi hyvä, jos työntekijöiltäkin saa alkaa vaatia lorvimisen sijaan oikeaa työn tekemistä tai firmasta ulos. Ja te, jotka ärsyynnytte tästä, tuskin olette niitä ahkeria työntekijöitä. Heistä kyllä pidetään kynsin hampain kiinni.

Kelassa sinänsä on paljon turhaa joukkoa, joille maksetaan palkkaa ilman vastuuta omasta työstä. Toki valtion virkamiehillä tätä vastuunottoa ei muutenkaan tunnu olevan. Palkka juoksee, eikä ketään saa irtisanoa, vaikka millaisia virheitä päätöksissään tekisivät.

Yksi syy suureen työttömyyteen on se, etteivät pienemmät firmat edes uskalla palkata, kun huonosta työntekijästä ei pääse eroon.

Vierailija
35/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, en ymmärrä että eikö ihmiset nähneet tätä tavoitetta jo heti siitä, kun ensitöikseen hallitus vei lakko-oikeuden? Silloin monet työntekijätkin arvostelivat ay-liikettä, joka edes yritti pitää suomen kansan puolia. 

Entäpä paljonko ay liikkeen porukat tienaavat tällä "kansan puolien pidolla"?

Olisiko kaikille parempi, jos ihminen itse neuvottelisi palkkansa ja työehtonsa? Jospa silloin hyvät duunarit saisivat pitää työnsä ja lusmut oppisivat yrityksen tavoille tai sieltä pois?

Vierailija
36/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut Venäjän asialla Suomea tuhoamassa.

Vierailija
37/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse jos haluat mielummin olla työtön. Minä en. 

Höpö höpö. Älä esitä muuta kuin olet. Taidat itse olla näitä riistäjiä.

Vierailija
38/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi hyvä, jos työntekijöiltäkin saa alkaa vaatia lorvimisen sijaan oikeaa työn tekemistä tai firmasta ulos. Ja te, jotka ärsyynnytte tästä, tuskin olette niitä ahkeria työntekijöitä. Heistä kyllä pidetään kynsin hampain kiinni.

Kelassa sinänsä on paljon turhaa joukkoa, joille maksetaan palkkaa ilman vastuuta omasta työstä. Toki valtion virkamiehillä tätä vastuunottoa ei muutenkaan tunnu olevan. Palkka juoksee, eikä ketään saa irtisanoa, vaikka millaisia virheitä päätöksissään tekisivät.

Yksi syy suureen työttömyyteen on se, etteivät pienemmät firmat edes uskalla palkata, kun huonosta työntekijästä ei pääse eroon.

"Huonosta työntekijästä ei pääse eroon" On olemassa puolen vuoden koeaika...

On olemassa määräaikainen työsopimus. Sen voi uusia useamman kerran. On lomautus. Irtisanominen tuotannollisten ja taloudellisten syiden takia...

Suomessa työntekijästä pääsee erittäin helposti ja halvalla eroon.

Vierailija
39/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pelkän peruskoulun käynyt työtön  i d a r i persu.

Kansakunnan tuottavuus on suorassa suhteessa  sen koulutustasoon.

Sama pätee yksilötason  menestykseen: persut on työttömimpiä, rikollisimpia ja ulosotossa. Sekä vailla p i l l u a 😂

Vierailija
40/104 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei ole yhtään mitään väärää jos haluaa päästä siitä mistä aita on matalin. Se on itse asiassa erittäin järkevää. Miksi tehdä asioita vaikeasti kun sen voi tehdä helpomminkin?

Miksi yrittäjän pitäisi elättää työtä vieroksuvia? Työpaikat loppuisivat kaikilta tuolla asenteella aika pian. Mitään firmaa ei ole, jollei pomon lisäksi myös työntekijät tee töitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän