Mitä ihmettä voisi antaa lapsen kitaraopelle joululahjaksi?
Lapseni on 8, ja lahjan tulee olla häneltä, eli ei mitään alkoholia tms. Kitaraope on 39-vuotias mies, eli ne perinteiset opemuistamiset kuten kauniit lautasliinat tms kynttilät ei oikein käy. Budjetti noin 10-15 euroa.
Kommentit (51)
Rauhoitu. Kerrot itse, että lahjan tulee tulla lapselta. Täältä kuitenkin kyselet.
Täysin tarpeetonta stressaamista. Vedä henkeä. Et edes itse tajua mitä kirjoitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa. Jos tuo on sinulle tärkeää, voit kysyä lapseltasi pitäisikö opettajaa muistaa jouluna.
Lapsi voi hyvinkin vastata, että miksi.
Minulle riittää, että saan opettaa lastasi, olen hyvä työssäni ja saan siitä palkkaa.
T: Huilun- ja pianonsoiton opettaja
Sinulle riittää, että saat opettaa lasta?
Kyllä. Ei kaikista lapsista huippuja tule, mutta ne lahjakkaimmat ja ahkerimmat kulkevat opetuksessani ihan täysi-ikäisyyten saakka sekä myöhemmin yhteistyön merkeissä.
Lisää vielä tähän, että en muista yhtäkään lahjaa. Muistan vain oppilaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa. Jos tuo on sinulle tärkeää, voit kysyä lapseltasi pitäisikö opettajaa muistaa jouluna.
Minulle riittää, että saan opettaa lastasi, olen hyvä työssäni ja saan siitä palkkaa.
Kyllä. Ei kaikista lapsista huippuja tule, mutta ne lahjakkaimmat ja ahkerimmat kulkevat opetuksessani ihan täysi-ikäisyyten saakka sekä myöhemmin yhteistyön merkeissä.
Lisää vielä tähän, että en muista yhtäkään lahjaa. Muistan vain oppilaat.
Ihme hyvesignalointia.
No kahvipaketti sitten?
Tai itsetehdyt villasukat tai lapaset?
Konvehtirasia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan joskus lapsena kun muut lapset pelasi jalkapalloa pihalla ja itse vingutin viulua. Niin kävi kateeksi niitä. En edes ymmärtänyt lapsena sitä työmäärää miksi soitan tai miksi harjoittelen. Tein vain kun käskettiin ja sain kymppejä soitonopettajilta. Vasta aikuisiällä huomasin että omaan absoluuttisen sävelkorvan ja kykenen säveltämään musiikkia päässäni. Ehkä se minulle opetti tunnollisuutta ja ahkeruutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen lahja opettajille muusikkopiireissä on sipuli. Siinä on vissiin joku Jimi Hendrixiin liittyvä hauska tarina taustalla.
AI-yhteenveto
A gift of an onion is not a conventional or practical gift for a music teacher. Instead, consider a more appropriate music-related gift like a high-quality practice notebook, concert tickets, or a vinyl record. Other popular options include gift cards, personalized items.
Ai tekee yhteenvetonsa internetistä löytyvästä materiaalista, mutta on paljon alakulttuurien käytäntöjä, joista ei ole kirjoitettu Wikipediaan.
Vierailija kirjoitti:
No kahvipaketti sitten?
Tai itsetehdyt villasukat tai lapaset?
Konvehtirasia?
Kahvipaketti? Kyseessä on soitonopettaja, ei Paavi tai prinsessa Victoria.
8-vuotiaan askartelema kortti on kiva muistaminen, ja sen oheen kukka tai suklaa ovat aina sopivia. T. Soitonopettaja
Olenko sekaisin?
Sanot aloituksessa, että lahjan on tultava lapselta.
Miksi ihmeessä kyselet täältä?