Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa synkkää ja harmaata ulkona. :( Kyllä olis saanu helteet jatkua.

Kävin eilen shoppailemassa ja ostinki jo kolme mammapaitaa itsellein. Housuja en edes viitsiny alkaa sovittelemaan, kun tiiän, ettei ne mammamalliset pysy jalassa vielä muutamaan viikkoon. Ostinki sitten pari kokoa normaalia suuremmat puuvillahousut sekä kietaisumekon, jota en siis voi kyllä mekkona käyttää, mutta kyllä se noiden housujen kanssa menee vähän niinku tunikana. :) Tosi kiva kyllä nyt tää kevät muoti, kun hm:ssäkin katoin, että suurin osa tavan vaatteista sopis varmaan vielä aika isonki mahan kanssa, kun paidat ei oo enää mitää tyköistuvia malleja ja niissä on pituuttakin reilusti.

Tänään on lääkärineuvola. Jotenki heti aamusta alko pelottamaan vaihteeks, että entä jos ei sydänääniä kuulukaa, jos vaikka vauvalle on sattunu jotain. No, onneks pikkunen heti tuossa automatkalla ilmotti olemassa olostaan, kun istuin vissiin vähän kasassa, ni alko tuntuu kunnon mönkimistä mahassa. :)

Palailen sitten neuvolakuulumisilla. Harmaudesta huolimatta, aurinkoista päivää kaikille!

sapa rv 14+5

Vierailija
2/29 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa aamu takana...pöh! Meni tossa aamu esikoisen kanssa tapellessa ja nyt on äiteellä paha mieli, kun tuli pikkasen huudettua neljäveelle! Voi että:(

No mut Piipiille kiitti hyvästä vinkistä ostaa jalustallinen turvakaukalo! Sellainen meidän on varmaan hankittava, kun kuitenkin liikutaan autolla aikas paljon.

Sukupuolesta joku tais kysellä. Heh...niikuin nimimerkistä saattaa olettaa meidän perheessä on jo ennestään kaksi poikaa. Välillä olen ihan varma, että Nuppu on tyttö ja sitten taas kohta jo tuntuukin että ei, sen on pakko olla poika. On tää jännää:)

Varasin itselleni kampaajankin, jos vähän piristyisi. Ajattelin laittaa raitoja. Kai niitä voi jo tässä vaiheessa laittaa?

No mut hyvää keskiviikkoa kaikille tasapuolisesti!

Onneksi täällä meillä paistaa sentään aurinko:)

poikienäiti74 + Nuppu (16+4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli pojan 2v neuvola ja siinä samalla kävin kuunteluttamassa sydänäänet, mieskin oli mukana ja kuuli siis tän tulokkaan sydänäänet ekan kerran=) liikkeitä on tuntunut jo jonkin aikaa!

poikienäiti74 tais olla kampaajalle menossa, ihan rauhallisin mielin vaan, hiuksia voi värjäillä läpi raskauden.. ainut mitä ei suositella on permanenttikäsittelyt, koska hius käyttäytyy erillailla raskaudenaikana ja lopputulos saattaakin olla sitten ihan jotai muuta kun mitä piti...

täällä aurinko paistaa mutta ulkona on vaan muutama aste lämmintä.. kai sitä tässä kuiten kohta pitää mennä taaperon kanssa ulos edes hetkeksi, muuten me molemmat taidetaan hyppiä kohta seinille!

hermot on kauheen kireellä, en edes tiedä miksi (hormoonit?), tuli jo tuossa pojalle tiuskastua jostai ihan typerästä asiasta, pyytelin kyllä anteeksi kiukkuani... ja päänsärky on riesana jatkuvasti.. saattaa tosin johtua niskoista..

pitäisi käydä hm:llä katsomassa löytyiskö sieltä spagettiolkaintoppeja kesäksi, vähän pitemmän mallisia ettei kesällä tarvittis kulkea napa paljaana;)

piipii & masukki 15+4

Vierailija
4/29 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on käyty lääkärissä ja kaikki oli kunnossa. Kauhee ruuhka oli odotushuoneessa ja kaikille sama aika lääkäriin ?! No onneks en töistä tullut käymään, muuten olis voinut työkaverit hermostua että missä viivyn.

Hb oli laskenut 119. Lääkäri sanoi että se on ihan normaali, mutta voin jo muutaman napin ottaa rautalääkkeitä. Painokin oli noussut kilon verran.

Kandin ja lääkärin pitkän tutkimuksen päätteeksi ei sydänääniä hirveesti kuulunut. Jotain pientä suhinaa, mutta ei muuta. Minä en ole niitä ihmisiä jotka itku silmässä kuuntelee sydänääniä. Niin, sydän lyö, hyvä niin, mutta siinä kaikki. En halua, että niitä yritetään tunti kaupalla etsiä jos ei löydy. Menee sitten ultraan varmistamaan, että kaikki on kunnossa jos arvelluttaa.

Minä pidin tuosta 2007 äitiyspakkauksesta. Mielestäni todella kauniita vaatteita. Otetaan varmasti. Ekan pakkauksen vaatteet olen laittanut aikaa päivää sitten hyväntekeväisyyteen kun emme enää tarvineet.

Täällä ainakin paistaa aurinko, joten ulos menisin jos ehtisin.

Vierailija
5/29 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta käytiin koko perheen voimin. Kaikki kunnossa, paitsi verikokeita ei saatu mun huonoista suonista, niin pitää käydä terveyskeskuksella joku aamu.

Sukupuolesta oli juttua. Mulla ei oikein ole mitään tuntemuksia eikä odotuksia siitä kumpi on tulossa. Aina oon tyttöä halunnut ja esikoinen on jo tyttö =) Tytölle olisi kaikkia ihania vaatteita valmiina odottamassa. Mutta tiedän, että mies toivoo poikaa, joten saa nyt nähdä mitä rakenneultrassa sitten sanovat =)

Mistäköhän muusta oli juttua... Ai niin, äitiyspakkaus. Se näytti kyllä kauniilta. Periaatteessa ei sitä tarvittais, mutta tekis mieli ottaa. Eli sekin jää nyt nähtäväksi, mitä tehdään.

Jonskuli ja vauva rv 14+1

Vierailija
6/29 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil oli aamusta jo kuopuksen lääkärineuvola. Ja minnuu väsyttää nyt ihan armottomasti mutta tonne ulos ois lähdettävä, ei hotsita ei.

Kakkakin täällä haisee. Ja yrjö tuli 4 taukopäivän jälkeen kyläilee ja nyt sit särkee päätä :(.

Mie en ole muutes ees kattonu tuota ä.pakkausta. pitää varmaan käydä kurkkaa kun kaikki niin on kehunu :), mutta ei me ei tarvita niitä rytkyjä, ei tarvita ei ei ei eieieieieieiei *tsemppaa itteensä*

ei ku hommiin, ne ei tunnu tekemälläkään loppuvan...

väpä ja touho 12+2

Vierailija
7/29 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin äskön lähettää tota viestii ja ihmettelin ku ei mene perille, neiti kaksi vee tuli sitten olohuoneeseen modeeminpiuha kourassa, että näin...

Vierailija
8/29 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

nko teillä muilla tällaista: Aamulla vatsa ok, ap ennen ruokaa varsinkin vatsa rupeaa paisumaan, pullottaa ihan ääripisteissä (ilmasta, oletan, vaikka ei sieltä kyllä mitään ilmoja poistu ;) ) Epämiellyttävä olla, mutta kuten sanoin, en saa ilmoja poistumaankaan. En ole kokenut tällaista ennen raskautta.

Vai muuttaako kohtu muuten asentoaan päivän mittaan ja esim siirtää sisäelimiä toisaalle? Siitäkin voisi tulla tukala olo.

Joku muuten hiljattain valitteli, että oli tullut sellainen äkillinen kipu alavatsaan, joka meni ohi. Kätilöni sanoi, että kun minulla on vahvasti taaksepäin kallellaan olevan kohtu, niin sitten kun se kääntyy (lähiviikkoina kai???), niin voin tuntea reilun tunnin ajan kipua, kääntymiskipua. Että jos muilla on tällaista, niin ei tarvii olla huolissaan.

AJL 12+5

Vierailija
9/29 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri neuvolasta. Voi järkytys, mulle on tullu raskauden alusta 6 kiloa painoa!!!! Viime kerrasta eli viidessä viikossa 3 kg. Nla-täti oli sitä mieltä, ettei tuosta vielä tarvi huolestua, kun lähtöpaino oli kuitenkin niin pieni. No kyllä mie huolestun, kun tiedän, että toi on mun syömisistä kiinni. Hitto, nyt kyllä päässy mopo karkaamaan käsistä ja pahasti.

Muuten kaikki oli kunnossa, verenpaine 110/66, lääkäri totesi, että kohdunsuu on napakasti kiinni. Kohdunkaulan hän totesi parin sentin mittaiseksi suunnilleen. Mulla on joitakin vuosia sitten poistettu sentti-pari tuolta kohdun suulta ja tästä syystä paikat on vähän lyhyenlaiset.

Sydänäänet kuului hyvin, en tosin ehtiny laskea, mikä oli syke eikä lääkärikään asiaa kommentoinut.

Supistuksiin lääkäri totesi, että huolestutaan sitten, jos tuolla kohdunsuulla alkaa jotain tapahtumaan tai jos niitä alkaa tulla tiheemmin.

AJL: mulla on kanssa aamuisin maha ihan normaali ja on helppo olla, mutta iltaa kohden/iltapäivästä jo olo muuttuu tukalaksi ilmapalloksi. Viime raskaudesta muistan, että tää helpottaa sitten kun maha pullahtaa kunnolla esiin ja on jo vähän isompi.

sapa

Vierailija
10/29 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin aamulla labrassa. Ottivat ne alkuraskauden verikokeet, kun neuvolassa ei onnistunut...

Joku puhui siitä, että vatsa pullottaa (ilmasta?) ja on epämiellyttävä olo. Mulla vähän samanlaista. Vatsa on koko ajan vähän outo ja pullottaaa oikein kunnolla. Mutta taisi olla esikoisen kanssa sama juttu alussa. Toviottavasti kohta helpottaa. Oon yrittänyt syödä terveellisesti (ei tosin onnistu), jos helpottais...

Mä en löytänyt siitä uudesta äitiyspakkauksesta kuvia. Olisin vaan ihan uteliaisuuttani kurkannut, vaikka olen päättänyt, etten sitä ota. Esikolta on niin paljon tavaroita jäljellä!

Mitäköhän vielä? Ei taida tulla muuta mieleen, joten menen päikkäreille...

Enni 12+5

Vierailija
11/29 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin ihan poikki ollut viimeiset 2 päivää, esikoinen on TAAS raukka flunssassa ja korvatulehdus, joten tämä taas vaikuttaa omiin uniin... Voikun vois jo jäädä töistä pois niin tytönkin sairastelut taas loppuis tai ainakin vähenisi rankasti.

Omaan napaan ei juurikaan mitään uutta, olo on ollu erinomainen väsymystä lukuunottamatta.

Ei tässä itseasiassa ollu mitään asiaa, joten nyt sitten poistun ja pian nukkumaan.

Katuska ja 16+5

Vierailija
12/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meille kummosta. Pakko lähtee hakemaan sitä hiivakuuria kun nyt on alkanu vihloo ikävästi alavatsaa :(...

uusiäp kuvat: miekään en niitä nähny, sen paketin kuvat siel oli mikä oli jo vuosi sitten jaossa (kaverin muksu synty viime lokakuussa ja sil on tuo pakkaus), eli vaihtuuko se ny tässä jossakin vaiheessa vai jakaako ne nyt vaan tota yhtä ja samaa? Mutta samapa tuo, ei me sitä kuiteskaa oteta.

joo tää lähtee tonne ulos..

väpä ja touho 12+3

Vierailija
13/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa minäkin... Pistin tämän viestin jo johonkin aikaisempaan ketjuun mutta se taisi olla vähän myöhässä. Siispä uusinta.

Tervehdys siis, en olekaan täällä vielä tmänä raskauden aika käynytkään, mutta nyt alkoi taas muiden kokemukset kiinnostaa :) Mulla on laskettu aika lokakuun puolessa välissä eli nyt alkoi rv 14.

Kiinnostuin tuosta SaPan viestistä, sullakin oli esikoinen intoutunut maailmaan jo turhan varhain. Meidän esikoinen syntyi rv 32 ihan vaan supisteluiden vuoksi, ei siis mitään muuta syytä keksitty. Mua alkoi silloin supistella jo joskus rv 20 ja vaikka ne oli kivuttomia, kohdunsuu pehmeni ja niin sitten kävi että supistukset muuttui kivuliaksi ja parin päivän estolääkityksestä huolimatta vedet meni tosiaa jo 8 viikkoa ennen la:a. Nyt on vähän ahdistus, että mitä jos taas käy niin. Tänään olin tuntevinani eka kertaa puristusta alavatsassa, voiko tokassa raskaudessa supistella jo näin varhain? Onko sulle SaPa annettu jotain erikoisohjeita?

Mukavaa oli myös lukea, että jollakin muullakin on jo maha kasvanut - mun maha on jotenkin totaalisesti pullahtanut ulos nyt viime päivinä eikä mitkään housut enää mene jalkaan. Viime raskaudessa ostin ekat äitiyshousut joskus rv 20 jälkeen, mutta nyt on pakko jo siirtyä niihin! Jos en olisi ultrassa käynyt, olisin varma että odotan kaksosia...

Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
14/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VEERA-J: Vastailinki sulle jo jotain ma-ti -pinossa. Jos et sitä vielä huomannu, niin tämän viestiketjun alussa on linkki siihen aiempaan pinoon. :)

Kyllä minuu nyt alko tosissaan ahistamaan toi painon nousu. Katsoin edellisestä nla-kortista, etten sillon vielä edes 18. viikolla painanu näin paljon vaikka nyt oli lähtöpainokin alhaisempi kuin silloin. Mutta kun koko ajan on nälkä!!! Kai se sitten on vaan kuviteltua...

Harmittaa vaan niin, kun tiedän, että melkein kaikki ennen rv 20 kertyvä massa on sitä ylimääräistä, mitä poltellaan pois sitten vasta kun synnytyksen jälkeen pääsee taas urheilemaan. Viimeks pääsin takas omiin mittoihini esikoisen ollessa 6-8 kk. Eikös se aina seuraavista vaan pysy sitkeemmässä se kaikki ylimääräinen..???

No, mutta pääasia kuitenkin, että vauva voi hyvin. Ei tää nyt niin vakava juttu oo, pari päivää tätä märehdin ja sit taas unohtuu koko asia. :)

sapa rv 14+6

Vierailija
15/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä asiaa ihmettelen, nimittäin päivisin mua pissattaa ihan normaalisti, mutta öisin jatkuvasti! Esim viimeyönä kävin ennen nukkumaanmenoa ennen klo 23 vessassa, sitten klo 01, 03, 05, 07, 08.30, eli jatkuvasti parin tunnin välein! Joka kerta tuntuu, että tarve on pakottava, mutta loppujen lopuksi ulos ei tule kovinkaan paljon. Muuten on normaalia pissaa, ei kirvele tms. Ja päivisin siis tätä ongelmaa ei ole. Voisko olla jostain tulehduksesta tms kyse silti, vaiko ihan normaalia? Uni on tämän takia katkonaista ja tuntuu, etten nuku ollenkaan!

Toiseksi nyt on issiastyyppinen kipu helpottanut, mutta alaselkä mennyt jumiin. Ei välttämättä raskaudesta johdu, kun eilen siivosin aika paljon. Mutta silti ärsyttävä vaiva, panadolia otin eilen kaksi, eikä sekään oikein auttanut. Löysin muuten tälläsen äitiysvatsatanssijutun, taidan mennä kokeilemaan jossain vaiheessa: http://www.hellahathor.com/

Vatsa on täälläkin kasvanut, pitää mennä katselemaan äitiysvaatetarjontaa. Ainut huono puoli on se, että esim H&M vaatteet on mun mielestä tosi pientä kokoa, vaikka normaalisti mahdun kokoon m-l ja 40-42, niin ei toivoakaan H&M:n vaatteissa. Pitänee katsastaa kaupungin muu tarjonta.

Tintti rv 14 tasan

Vierailija
16/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintti23: Mulla sama vika (paitsi, että kyllä päivisinkin melko tiuhaan saan käydä), että öisin käytävä 3-4 kertaa vessassa. Mulla ainakin johtuu siitä, että supistelee ja supistus jotenkin painaa virtsarakkoa ja tuntuu, että pakko mennä vessaan ja lujaa, jossa sitten supistus laukeaa ja pönttöön lirahtaa ihan vähän...

Mulla alkoi tällä kertaa supistukset jo viikolla 6, ja päivittäin useita kertoja supistaa. Välillä monta kertaa tunnissa, mutta ei ole kipeitä. Edellisissä raskauksissa on muistaakseni alkanut joskus 15 viikon jälkeen, mutta lapset mulla kyllä pysyneet loppuun asti (38-40 viikolle) tiukasti sisällä. Tulleet kyllä sitten vauhdilla, kun ovat päättäneet tulla, että kai paikat on olleet pehmeinä valmiiksi. Kuopuksesta taisin olla synnytyssalissa 15 minuuttia:) Eli luomuna tuli kun ei ehditty kivunlievitystä antamaan. Toisaalta nyt sellainen olo, että voisi yrittää tämänkin saada ulos ilman kivunlievitystä (tai siis pelkän ilokaasun voimalla) kun edelliselläkin kerralla hengissä selvisin. Vaikka sattuihan tuo ja paljon, vaan aika kultaa muistot.

Töihin mars.

marrge

Vierailija
17/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pomppaan tuolta plussanneiden lapsettomien puolelta tänne, lokakuisiin kanssa siellä kuulun ja aina käyn myös lukemassa teijän pinon.

pakko tulla kommentoimaan tosta vessassa ravaamisesta yöllä,mulla nimittäin ihan tasan samanlainen aikatalu, oon veilä tosiaan ruvennu tuijottamaan kelloa kun tuun vessasta. Ehkä pari viime päivää on aamuyöstä tullu vähän pidempi väli. ja tosiaan tuntuu et on kova hätä, mut eipä sit ookkaan. ja päivällä käyn normaalisti vessassa, taitaa olla päässä vikaa;) ja viikolla 16+3 mennään..

-maya ja rusina-

Vierailija
18/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannutkaan sitä ensin. Lohdutuksena voin sanoa, että ekassa raskaudessa olin sairaslomalla vko 27 lähtien (en tosin missään vuodelevossa) ja kaikenlisäksi ramppasin ultrassa 10 päivän välein kohdunsuun tilanteen tarkastamista varten, mutta ei siitä mitään hyötyä ollut vaan vauva syntyi kuitenkin rv 32. Tosin tuohon sairaslomakäskyyn asti yritin elää ihan normaalisti (esim. kävin kuntosalilla ja kävelyllä, vaikka välillä supisti niin ettei siitä meinannut tulla mitään) kun neuvolassa sanottiin että supistukset on ihan normaalia ja suunnilleen kuvittelin niiden olevan niin runsaita. No, nyt otetaan vähän vakavammin, mutta ei mulla mitään erikoislääkärikäyntiä ole kai luvassa? Tiedätkö, että mitä se erikoislääkäri sitten katsoo? Mulla on keskiraskauden neuvolalääkärikäyntikin vain tarvittaessa, kun täällä on (säästösyistä) muille kuin ensisynnyttäjille vain alku- ja loppuraskauden lääkäri.

Vierailija
19/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki

TERVETULOA Maya79!

TÖISSÄKÄYNTIKYSYMYS Minä asustelen siis täällä keksieuroopassa, ja laskeskelin tässä juuri, että kohta kun toukokuuta pukkaa, niin sitten olen enää noin suunnilleen touko-kesä-elo ja syyskuun töissä (heinä lomaa), neljä kuukautta! Täytyy sanoa, että olen tykännyt olla tässä työssä ja on kaikkea mielenkiintoista tulossa ja koska, kuten olen aiemmin kertonut, täällä on vaan kolmen kuukauden beibivapaa, niin enhän mä sitten niin nopeasti palaa töihin! No, periaatteessa voisin olla palkattomalla vapaalla pidempään (taloudellisesti ok), koska imettävää äitiä ei voi pakottaa takaisin töihin (ei menetä työpaikkaa), mutta ajattelimme yhdistää tämän lapsentulon Suomeen paluuseen, niin joudun siis irtisanoutumaan ja täytyy sanoa, että olen jo hieman haikeana, en olisi uskonut! Ehtiihän sitä sitten töitä tehdä vielä paljon, ja eiköhän sitä joku uusi paikka löydy, mutta olen yllättynyt, miten haikeana olen töistä luopumisesta. Kysymys siis: Ovatko muut iloisia paussista vai hieman haikeitakin?

t AJL

Vierailija
20/29 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tässä kirjoitella, kun odotan, että voisi neuvolaan soittaa.

Sattu nimittäin eilis iltana, kun töistä olin kotiin tulossa, että täräytin hirven yli. En ollut kyllä ensimäinen sen kanssa törmännyt. Minuuttia aikaisemmin oli eräs toinen autoilija ajanut kunnon kolarin sen kanssa, ja sitten ajanut autonsa pidemmälle, ennenkuin pysähtynyt. Tuli aika moisena yllärinä hirvi keskellä kaistaa, kun luulin, että siellä pidemmällä oli jotain sattunut. Onneksi minun osumasta hirvi sitten sinkosikin tiensivuun, ettei enää muut ajaneet päälle.

No aika shokki oli, ja nyt tuntuu, että parempi soittaa neuvolaan, ja kertoa tapahtuneesta, jos haluavat tarkastaa vauvan vointia.

Onneksi olin sen verran lähellä jo kotia, että mies tuli hakemaan sitten pois paikalta.

Mutta eipä ole viime önä paljon tullu nukuttua, ja nyt lihakset kipeänä jännityksestä.

Mutta tässä nää kuulumiset, alan soitteleen neuvolaan päin.

Pepiliina 12+4