Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit!Kumpi hoitaa iltaisin lapsianne enempi, sinä vai miehesi?

Vierailija
17.04.2007 |

Meillä minä yritän vähän ottaa rennommin iltaisin ja vkonloppuisin antaa miehen tehda enemmän hommia. Tämä alkanut kypsyttää miestäni, sillä hänen mielestään hänen työnsä on päättynyt kun tulee kotiin eikä jatkuisi niin kuin nyt. Hänen mielestään olisi reilumpaa, jos molemmat hoitaisimme kaksosiamme yhdessä, eikä niin että minä lusmuilisin. No, milloin minä sitten saisin OMAA aikaa? Kun en aina VOI mennä ulos pienestä kämpästämme?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies onneksi autaa kotitöissä viikonloppuisin. Kyllä se vaan on enemmän naisen työ

Vierailija
2/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työ sellaista, että on todella paljon kotona. Hoitaa ihan tasavertaisesti minun kanssani lapsen.

Tosin siivous ja ruoka ovat minun heiniäni. Mies kyllä hoitaa kaikki pihahommat, autot, perinteisesti grillauksen jne. Olen tyytyväinen tähän järjestykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitten miehelläsi ole sitä omaa aikaa sen takia ettet sinä saa sitä muuten? Eihän miehesi pyydä muuta kuin että hoitaisitte niitä kaksosia yhdessä iltaisin ja viikonloppuisin. Tai voitteko hoitaa ne illat ja viikonloput vaikka puoliksi jos haluatte jotenkin eritellä nuo hoitoaikanne, sillä kyllä miehenkin täytyy saada hengähtää - ihan niinkuin sinä itsekin vaadit huiliaikaa itsellesi.

Vierailija
4/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisin suurin osa ajastani kuluu pienempää lasta hoitaessa, joten iltaisin annan sitten enemmän aikaani isommalle, ja mies hoitaa pikkuista. Meillä on jotenkin aika automaattisesti mennyt homma niin, että minä aina luen isommalle iltasadun ja isä antaa sillä aikaa iltamaidon pienemmälle.

Kyllä miehesi on tajuttava se, että sinullakin on ollut täysi työpäivä kotona ollessasi. Tarvitsette kummatkin vapaata iltaisin, joten mitäs jos vaikka vuorottelisitte? Hoidatte lapset yhdessä, kun olette kummatkin kotona, ja sitten jonain iltoina toinen ottaa vapaata, toisina toinen.

Vierailija
5/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä minä olen se joka yleensä tekee mm. ruuat 99.9% , kaikki lapsiin liittyvät jutut, kodinhuolto yleensä, kaikenlisäksi mies matkustaa tosi paljon, joten olen yksinhuoltajana paljon. Vaihtelemme vuoropäivin viikonloppuisin että toinen saa nukkua pidempään kristillisesti. Minusta vain on eriasia kun mies on töissä ja kotona on tavallaan vaihtelua sille työlle, kun taas itse olen töissä 24h vrk.

Vierailija
6/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies hoitaa esikoista melkein koko ajan ja minä pienempää...

Vierailija
7/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa kiva, jos edes yhdessä, mutta hän on niin väsynyt konttorituolissa istumisen jälkeen, ettei kuulema jaksa.

Mitään ei tee oma-aloitteisesti vaan kaikki pitää pyytää tai käskeä.

Olispa joskus päivän pari yksin tuon 2-vuotiaan kanssa ni tietäisi. Ja siinä samalla vielä kantaisi kahta vauvaa mahassaan....grrr...

Vierailija
8/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin minä koska mieheni on useimmiten reissussa tai sitten niin pitkää päivää ettei kerkiä kotiin ennenkuin lapset ovat nukkumassa, mutta jos pääsee kotiin aiemmin niin hän hoitaa kyllä ja ilman mitään mutinoita.

Vierailija
9/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä hoidan. Miehellä silloinki töitä (tosin vähemmän kuin viikolla). Mies kattoo lapsia yleensä kauppa ym reissujen ajan.

Vierailija
10/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvutellakaan että vaatisin häntä tekemään puolet illanrutiineista. Kunhan käy sanomassa lapsille hyvää yötä niin se riittää. Jos mies tekisi tavallista työpäivää ilman ylitöitä kotona, niin sitten todennäköisesti vaatisin että illan rutiinit jaetaan. Ei siis päivän vaan illan, sen ajan mitä mies on kotona.

Vierailija
11/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kodin ja lapset? Te olette kyllä ihan ihmenaisia ja rautaisia sellaisia. Olen varmaan aika heikko äidiksi, kun en tosiaankaan jaksaisi hoitaa koko ajan lapsia. Siis niin että olen lasten kanssa sen 24h vuosikausia. Oletteko te ihan järjissännekin yhä? Mitä omaa teillä on, harrastuksia, tapaamisia ystävien kanssa???

ap

Vierailija
12/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia harrastuksia ei ole, eikä ystäviä tapailla ilman lapsia, mutta koen olevani ihan täysissä järjissä..;)

Vierailija
13/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen AINA hoitanut muksut yksin.. Mitä mun harrastuksiin ym tulee, niin niitä ei ole, kun ei ole sitä omaa aikaa. Täytyy kattoo sit uusiks, kun muksut kasvaa.. Ja järjissäni olen ainakin toistaiseksi.. (ehkä kai ) =)

Vierailija
14/22 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä kummallakaan on harvoin ihan omaa aikaa, vaan jompikumpi lapsista. Nyt ovat alkaneet leikkiä enenevässä määrin keskenään, joten oma aika lisääntyy.

Vierailija
15/22 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että minulla on joka ilta jumppaa, tai sitten käyn hölkkäämässä yms.

Viikonloppuisin hengataan koko porukka yhdessä, ja käydään yhdessä siellä lenkillä tai milloin missäkin.

Meille tämä sopii, koska jos en pääse jumppaan niin pimahdan.....

Vierailija
16/22 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä jos mies leikkii lapsen kanssa parina iltana viikossa puoli tuntia. Lasta hoitaa yksikseen pari kolme kertaa vuodessa.

Vierailija
17/22 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kuuluu molemmille. Minä olen tehnyt päivän työtä kotona, mies työpaikalla. Loput sitten jaetaan. Yleensä molemmat käymme erikseen lenkillä tms., ja silloin toinen hoitaa. En ikinä voisi ajatella, että yhteisten lasten hoito olisi vain minun työni, koska olen kotona. Toisaalta, ei miehenikään voisi. Hän haluaa olla tasaveroinen vanhempi.

Vierailija
18/22 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies tulee kotiin, haluaakin olla lasten kanssa, kun ei ole nähnyt niitä koko päivänä. Minä taas kaipaan rauhaa, ja vetäydyn keittiöön kokkailemaan.

Ruoan jälkeen ollaan taas koko perheen kesken, yleensä tehdään kaikki yhdessä tai sitten toinen lapsi on äidillä, toinen isällä. Kodin ulkopuolelle kumpikaan lähtee harvoin tekemään mitään omaa, mutta usein jompikumpi lueskelee jotain illan mittaan, jos toisella lasten kanssa jotain kivaa meneillään. Joskus jompikumpi (yleensä minä) lähtee isomman kanssa kauppaan/uimahalliin/luistelemaan/kirjastoon, usein lähdetään porukalla.

Vierailija
19/22 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mun mielestä lasten kanssa oleminen ei ole kotityö sanan varsinaisessa merkityksessä. Toisekseen, niin kuin joku sanoikin, mä olen tehnyt päivän töitä kotona, mies kodin ulkopuolella. Illalla molempien " työtaakka" puolittuu. Et ole ap heikko äiti, koska kaipaat omaa aikaa! Sehän se vaikeaa pikkulapsiperheessä onkin järjestää, että miten molemmat vanhemmat saisivat joskus sitä omaa aikaa, ja sitten vielä perheenä ja pariskuntanakin pitäisi voida olla!

Vierailija
20/22 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidan koko ajan. Miehellä on sitä OMAA AIKAA. Minulla ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan