Juutalainen vastaa hetken kysymyksiisi.. edellinen, päivällä aloittamani ketju näköjään hävisi jonnekkin
Kommentit (22)
kosher on oikeaoppisesti, juutalaisten säädösten mukaan valmistettua ruokaa. Yleensä kyse ruoasta, muukin voi olla kosheria.
ap.
mutta en voi sanoa henkilökohtaisesti itse odottavan jotain messiasta.
Tai jos ei vielä ole, mutta joskus ehkä on, aiotko ympärileikkauttaa pojat? Miksi, jos näin?
Vai etkö tee eroa, onko ystävänäsi juutalaienn tai pakana?
mitä nyt sukujuhlissa tapaan. Elämme ihan kuin muutkin täällä.
Mitä ajattelet ortodoksijuutalaisista? (Oletko itse?)
En puhu hebreaa. Huono juttu, tätä kysytään aina. Ei ole tullut vaan opeteltua, ehkä seurakunnan yhteydessä olisi oppinutkin.
ap.
eli tottakai palestiinalaisille oma valtio. Emme me kaikki juutalaiset ole sitä mieltä muutenkaan että Israelin tulisi saada pitää Raamatun aikaiset rajat. Ihmisoikeudet kuuluu kaikille ihmisille.
Eikö sinua puhuttele esim se, että juutalaiset karkoitettiin 2000 v sitten omasta maastaan ja he asuivat hajallaan ympäri maailmaa ja kuitenkin 2000 vuoden jälkeen he palasivat omaan maahansa. Ja heprean kieli, joka oli täysin kuollut heräsi eloon. Kaikki tämä on ennustettu edeltäkäsin Raamatussa (Vanhassa Testamentissä). Sinä olet osa tuota valittua kansaa.
Klassinen hebrea (mishna) on kuollut edelleenkin, eihän siitä kielestä tiedetä juuri mitään enää. Nykyhebrea kehitettiin Siionisti-liikkeen myötä noin 1890 luvulla. Mutta tottahan ne sukua ovat toisilleen.
Raamatun ennustuksista en tiedä, olen realisti.
ap.
28. Miksi minun pitäisi se lukea? En halua alkaa rypemään missään juutalaisessa itsesäälissä, jos sitä mienaat. ;)
en kyllä lue paljoa muutenkaan. Jotain dekkareita lähinnä.
ap.
Juutalaisia autetaan muuttamaan Israeliin ja yritetään käännyttää koska Jeesus ei voi tulla takaisin ennenkuin juutalaiset on palanneet luvattuun maahansa ja kääntyneet kristityiksi?
Minä suosittelen puolestani Isaac Singerin " Orja" , se se on hyvä teos!
ap.
Vierailija:
Juutalaisia autetaan muuttamaan Israeliin ja yritetään käännyttää koska Jeesus ei voi tulla takaisin ennenkuin juutalaiset on palanneet luvattuun maahansa ja kääntyneet kristityiksi?
Minä olen hyvin maallinen mies eikä mua kannata värvätä Israeliin muuttamaan. En aio lähtee, siellä on levotonta ja liian kuuma. ;)
Ylöstempaus tulee tapahtumaan ennen, kuin peite juutalaisten silmiltä putoaa. sitten ne 144000 valittua lähtee liikkeelle ja sitten vasta Jeesus tulee ja perustaa 1000v valtakunnan
Vierailija:
ap.