Anoppi vihjailee jatkuvasti lastenlapsista, kiusallinen olo ja mies ei välitä!
Ja jos miehelle on sanottu asiasta, että se on tungettelevaa, niin hän ei reagoi vaan antaa asian olla. Ei halua rikkoa välejä äitiinsä.
Lapsia ei siis ole, eikä ole tarkoituskaan hankkia, kun elämä on muutenkin mukavaa.
Miten tämän anopin lisääntymishulluuden voisi saada loppumaan?
Se on sanomattakin selvää että hän ei auttaisi päivääkään lasten hoitamisessa kun jo nyt on muka niin kiireinen koko ajan. Juoksee pitkin kyliä, kokouksia, kerhoja yms.
Jos anopille sanoisi rumasti takaisin, sen tietää kuka saa "ilkeän ihmisen" maineen ja juorut päällensä kun yrittää vain puolustaa itseään.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Meillä toisinpäin. Olen selkeästi raskaana, kertaakaan anoppi ei ole kysynyt vointia, onnitellut, kysellyt, mitä voisi hankkia lapsenlapselle. Ehei, keskustelunaiheet on ilmastonmuutoksessa ja raakkukadossa, ei puhettakaan vauvoista tai lapsista tai siitä, että minä voisin tarvita apua.
Olen sanonut tästä miehelle ja mies ihmettelee, että eikö se ole meidän vauva, ei siihen tarvitse äitiä sotkea mukaan.
Kuulostaa mukavammalta kuin oman anopin taivastelut miten valtava muka olin ja arvailut miten monta kiloa olin lihonut. Olin toipunut syömishäiriöstä vain pari vuotta aiemmin ja anoppi tiesi tämän. Samaan aikaan moni työkaveri ei edes ollut huomannut minun olevan raskaana ennen kuin jäin äitiyslomalle. Eli en ollut mitenkään valtava.
Sama anoppi muuten vaati saada nimetä lapsen ja halusi tämän heti synnäriltä tultuamme yökylään. Sinun anoppi kuulostaa paaaaljon paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Sano anopille, että kyllähän te jatkuvasti tekemistä harjoittelette, niin loppuu kyselyt. Jos ei auta, niin vihjaa miehen olevan tuhkamuna.
Jos ei vieläkään mene perille, niin aina voi sanoa, että mies tulee mieluummin "minne tahansa muualle".
Mun eksä sai ihan hirveät kilarit. Oltiin sen äidin luona, veljensä perheineen oli siellä myös. Eksälle olin tehnyt selväksi, etten halua lapsia ja se oli samaa mieltä. Sitten sen äiti siinä kysyi, että koskas hän saa lisää lapsenlapsia. Ihan ystävällisesti sanoin, etten aio hankkia lapsia ikinä niin jälkeenpäin eksä oli vihainen kun ei olisi saanut sanoa äidillensä noin. Hänelle tuli paha mieli. Siis vaikka hän itsekään ei halunnut lapsia niin mä olin se hirviö, joka sanoi sen ääneen. Olisi pitänyt vaan myötäillä loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano anopille, että kyllähän te jatkuvasti tekemistä harjoittelette, niin loppuu kyselyt. Jos ei auta, niin vihjaa miehen olevan tuhkamuna.
Jos ei vieläkään mene perille, niin aina voi sanoa, että mies tulee mieluummin "minne tahansa muualle".
Mun eksä sai ihan hirveät kilarit. Oltiin sen äidin luona, veljensä perheineen oli siellä myös. Eksälle olin tehnyt selväksi, etten halua lapsia ja se oli samaa mieltä. Sitten sen äiti siinä kysyi, että koskas hän saa lisää lapsenlapsia. Ihan ystävällisesti sanoin, etten aio hankkia lapsia ikinä niin jälkeenpäin eksä oli vihainen kun ei olisi saanut sanoa äidillensä noin. Hänelle tuli paha mieli. Siis vaikka hän itsekään ei halunnut lapsia niin mä olin se hirviö, joka sanoi sen ääneen. Olisi pitänyt vaan myötäillä loputtomiin.
Samantyylinen kokemus. Mieheni oli varaamassa vasektomia-aikaa, ja tokaisi että tästä ei sitten saa kertoa äidille mitään.
Täh? Siis lapsenlapsikuumeiselle äidille ei saa kertoa ettemme aio hankkia lapsia? Ihme logiikka, toinen vaan odottelee turhaan.
Mies ei halua rikkoa välejä äitiinsä ja kestää sen takia asiattomuudet. Nice.
Miksi ap on tekemisissä anoppinsa kanssa?
Kyllä minä jättäisin lisääntymishullun anopin lisääntymään poikansa kanssa kaikessa rauhassa. Pojallakaan kun ei vaikuta olevan mitään sitä vastaan.
Sano anopille, että ette halua ottaa sitä riskiä että lapsenne perii isän äidin kuullunymmärryksen.
Tyhmä anoppi! Minultakin kyseli minun anoppi. Onneksi ei hankittu lapsia. Mies petti vähän väliä. Mutta eihän anopille voinut kertoa, että toi sinun kultapoika voi tehdä lapsen vaikka tyttöystävänsä kanssa.
Kellekään sivulliselle ei kuulu kuinka monta lasta hankkii tai on hankkimatta.
Älä ikinä sano syytä kenellekään. Pääset helpommalla. Muuten syytetään ties mistä ja kadut lopun ikää. Hiljaisuus on paras ratkaisu. Kun anoppi vihjaa, ala joka ikinen kerta puhumaan samasta aiheesta, josta hän ei pidä. Esim. oletteko ajatelleet aloittaa remonttia täällä tai jotain muuta yhtä tyhmää.
Laita anopin numero estoon. Poikansa hoitaa asiat äitinsä kanssa, koska perhettä ei aijota perustaa.
Mun isällä oli huonot välit äitiinsä ja äitini on valittanut ainakin 50 vuotta kuinka hirveä anoppi hänellä on ollut.
En tiedä enää, että mitä sanoisi.
Miksi et voi sanoa suoraan että te ette aio hankkia lapsia? Jos ei ymmärrä niin väännä rautalangasta että olette vapaaehtoisesti lapsettomia nyt ja tulevaisuudessa niin että ei kannata enää haaveilla lapsenlapsista.
Suomalaiset eivät osaa puhua edes omille sukulaisille. Aina pitää kierrellä ja kaarrella ja jopa valehdella ettei vaan tule kenellekään paha mieli. Pitäiskös kasvaa oikeasti aikuiseksi ja hommata selkäranka ja puhua asiallisesti suoraan? Niin ja lakata miettimästä että mitähän ne muut minusta/meistä nyt ajattelee! ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Kerro anopille, että eemillä ei seiso,, onko jätskitikkuja lainata? Teipataan nysän varteen tukitikuksi.
Tuolloin alkas viimeistään jo viukin puhumaan... "täällä on kyllä käynyt monia tyyppejä mutta ei tänne ole tuotu yhtäkään vielä paareilla työntäen"
Vastaa anopille vastakysymyksenä: kiitoksia kysymyksestä, vastaan ihan heti, mutta sitä ennen kiinnostaisi kuulla miten teidän oma seksielämä sujuu?
Vielä parempi, jos yleisönä joulupyödässä puoli sukua.
Sanot suoraan ettette halua lapsia. Mikä siinä on niin vaikeata teille nyhveröille? Täällä sitten vingutte
Miehesi on tosi passiivinen ja näin antaa anopillesi suurimman vallan jankuttaa asiasta yhä uudelleen. Ja jos mies ei halua vastata anoppisi vihjaluihin ei silloin sinunkaan tarvitse. Aina voi vain tuijottaa sen näköisenä, ettet ole kuullut yhtään mitään ja vaihtaa puheenaihetta.
Toinen vaihtoehto on vastakysymys anopille, että mistä se hänen lapsenlapsitarpeensa oikein kumpuaa. Laita perustelemaan, mitä varten hän niin huolettomasti haluaa kaataa vastuullenne ihmishenkiä.
Reiluinta olisi kertoa suoraa anopille että olette päätyneet lapsettomuuteen ja olette tyytyväisiä elämään tällä päätöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät osaa puhua edes omille sukulaisille. Aina pitää kierrellä ja kaarrella ja jopa valehdella ettei vaan tule kenellekään paha mieli. Pitäiskös kasvaa oikeasti aikuiseksi ja hommata selkäranka ja puhua asiallisesti suoraan? Niin ja lakata miettimästä että mitähän ne muut minusta/meistä nyt ajattelee! ihan sama.
Mutta kun se asia ei kuulu kellekään. Sitä tarvitse kertoa.
Oikea keino on NO CONTACT.
Vierailija kirjoitti:
Reiluinta olisi kertoa suoraa anopille että olette päätyneet lapsettomuuteen ja olette tyytyväisiä elämään tällä päätöksellä.
Ja tämä lopettaisi sekopääanopin toiminnan, koska...?
Ei, vaan totuus: eivät halua lapsia. Joulu on just oikea aika ja paikka siihen, siis suureen riitaan, jolloin Totuus tulee selkeästi kaikkien asianomaisten tietoon.
Sen jälkeen näkevät, missä oikeasti perheessä mennään. Ei tarvitse enää kierrellä ja kaarrella. Ei se ole kuin suun avaamisesta kiinni.