Miksi lasten pihaleikit kuulostavat nykyään
siltä, kuin siellä nyljettäisiin elävältä toisiaan? Usein joudun menemään huolestuneena katsomaan ikkunasta, että pitääkö tässä juosta väestönsuojaan vaiko vähintään soittaa poliisi ja ambulanssi. Lievimilläänkin kuulostaa kuin eläimiä kidutettaisiin. Mikä on muuttunut, vai olenko itse muuttunut kävyksi? T: 50-vuotias.
Kommentit (27)
Siis ihan oikeastiko nyt valitetaan lasten leikinäänistä ulkona, kun ensin on valitettu siitä, etteivät lapset enää leiki ulkona?? Aivan älytöntä.
Joo, kyllä meidänkin okt-alueella naapurin lapset kiljuivat kun leikkivät taskulamppuhippaa ja joskus trampalla hyppiessään. Mutta niin on itsekis lapsuudessa kiljuttu. En ymmärrä tätä kitinää joka ikisestä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan oikeastiko nyt valitetaan lasten leikinäänistä ulkona, kun ensin on valitettu siitä, etteivät lapset enää leiki ulkona?? Aivan älytöntä.
Joo, kyllä meidänkin okt-alueella naapurin lapset kiljuivat kun leikkivät taskulamppuhippaa ja joskus trampalla hyppiessään. Mutta niin on itsekis lapsuudessa kiljuttu. En ymmärrä tätä kitinää joka ikisestä asiasta.
Me huusimme "hippa!" "Vuh vuh!" Ja "ota kiinni mandariini!", nykylapset huutavat "AAGHGRAAAAGH!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me huusimme "hippa!" "Vuh vuh!" Ja "ota kiinni mandariini!", nykylapset huutavat "AAGHGRAAAAGH!"
Aika on tainnut sulla kullata muistot.
Olen 45vuotias ja kyllä ero on selvä.
Me huusimme aikoinaan että Hopeanuoli matkaan! Tai Pekan nimet,Pian nimet! Mutta nämä nykypäivän lapsoset taas tuottavat mahdollisimman kovaa ääntä ilman sanoja. Ihmettelen,miten päiväkodeissa ei puututa tuohon ärjyntään ja kiljuntaan joka kuuluu korttelin päähän.
Olen itse 51v mies ja tässä samassa rakennuksessa jossa asun, on päiväkoti eikä minua ole ainakaan häirinnyt lasten äänet pihalla. Suhtaudun niihin elämän ääninä, tulevaisuuden toivot siellä pihalla leikkivät.
Joku puliukkojen remuaminen olisi hyvin ärsyttävää ja vastenmielistä, ne on kuoleman ääniä.
Ehkä lapset ei enää osaa leikkiä ja pelata. Säntäillään vaan ympäriinsä rääkyen. Lapsille voisi systemaattisesti opettaa pelejä ja leikkejä.
On sitten aivan varmasti. Valitettavasti joillakin on suunnaton lapsiviha ja melkein perään ihmetellään kun ei tehdä lapsia. Antakaa lasten olla lapsia , se kestää vain aikansa. Monen olisi syytä kasvattaa siedätystä itselleen. Tännekin muutti eräs henkilö ja kysyi eikö täällä ole lainkaan lapsia ja nyt ei ole hyvä sekään kun niitä lapsia jolloinkin leikkii ja riemuitsee leikkipaikalla. Kohdin ei koskaan.