Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lasten pihaleikit kuulostavat nykyään

Vierailija
12.11.2025 |

siltä, kuin siellä nyljettäisiin elävältä toisiaan? Usein joudun menemään huolestuneena katsomaan ikkunasta, että pitääkö tässä juosta väestönsuojaan vaiko vähintään soittaa poliisi ja ambulanssi. Lievimilläänkin kuulostaa kuin eläimiä kidutettaisiin. Mikä on muuttunut, vai olenko itse muuttunut kävyksi? T: 50-vuotias.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla niinkin, että itse lapsena ei kuulostele niitä ääniä...

Vierailija
2/8 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun talossa on aika hyvät ääni eristykset. En edes kuule kun teini tulee mopolla pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan lapset on sellaisia olleet. 

Vierailija
4/8 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyshys, kuiskaten, pitää leikkiä.

Pikkurakin äitikulta

Vierailija
5/8 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan vielä lapset nauroi ulkona leikkiessään. Huuteli toistensa nimiä, leikkiin tai peliin liittyviä juttuja - ymmärrettäviä sanoja siis. Nyt kuulostaa massamurhalta.

Vierailija
6/8 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä eri asia, raikuuko siellä ilo vai kauhu ja sen osaa kyllä jokainen aikuinen erottaa.

Vierailija
7/8 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minä en sitten osaa enää erottaa. Vähän kuin kuulemansa perusteella odottaisi näkevänsä pultsarileirin, mutta sen sijaan näkisikin nunnat virsikirjat käsissään. Absurdia.

Vierailija
8/8 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapset leikkivät hiljaa ja rauhassa. Tehtiin käpylehmiä, kerrottiin loruja ja arvoituksia, leikittiin marmorikuulilla tai vain istuttiin penkillä. Oltiin hiljaa

Sitten kuritus kiellettiin ja tilalle tuli vapaa kasvatus, metelöinti ja elämöinti. Rauha loppui ja tilalle tuli rauhattomuus. Lapsettomana pieneläkeläisenä haluaisin vain rauhaa ja hiljaisuutta. Hävetkää lapset ja vanhemmat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän