Työ Holiday Club lomaosakkeiden myyjänä? Kokemuksia?
Tämmöinen once in a lifetaim mahdollisuus olisi nyt harkinnassa. Onko kukaan täällä ollut Holiday Clubilla töissä? Tuleeko hyvin kauppaa, onko asiakkaat tyytyväisiä? Olen aiemmin tehnyt myyntityötä, mutta hirveän pitkältä kuulostaa ne jopa 2-3 tunnin esittelyt ja myyntitilaisuudet. Mietin kanssa, tuleeko sinne paljon porukkaa vain edullisen, tai ilmaisen loman takia, mutta eivät osta mitään? Olisi kurja ja hyväksikäytetty fiilis, jos niin kävisi! There are no free lunches!
Kommentit (35)
Pistäkää myyntimiehet koville. Tehkää heille aina selväksi, että pyydetty hinta on aivan liian kova. Ei ole löhtähinnalla väliä. Aina on 30 % tinkimisvara ja myyjä maksaa sen katteillaan, jos haluaa ruokaa pöytäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Äärimmäisen vaikeaa myytävä. Monilla firmoilla on lomaoikeuksia. Mäkin käyn joka kerta kun tulee tarjous kuuntelemassa esittelyn. Mut jos alussa kerron että et pysty mitenkään myymään tätä. Mun ei kannata ostaa.
Olen ymmärtänyt, että siinä myydään taktiikalla, jolla ns väsytetään asiakas ja pyritään murtamaan vastarinta ja sen takia esittely on niin pitkä. Joutuu sanomaan ei monta kertaa, tai sortuu.
Joo se kestää jonku 40min- tunti. Vaikka mullekin on myyjä itse sanonutkin suoraan että ei täs ole sulle järkeä. Silti joutuvat jatkamaan tietyn ajan.
Kuinkakohan monelle siinä on järkeä? Ne vastikket on ihan hillittömiä suhteutettuna siihen, että omistat oikeuden käyttää kämppää viikon. Vastike yhdestä viikosta 300-500€, kait voi olla enemmänkin. Plus osakkeen hinta kymppitonneja. Sitten huutokaupoissa on näitä eurolla parilla tyrkyllä.
Siitä on 15 vuotta aikaa, kun olin silloisen kumppanin kanssa kyseisen firman tiloissa esittelyssä. Kun emme suostuneet ostamaan osaketta, meitä painostettiin, emmekä päässeet muualle kuin vessaan. Kun sanoimme viimeisen kerran ei, meidät haukuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on 15 vuotta aikaa, kun olin silloisen kumppanin kanssa kyseisen firman tiloissa esittelyssä. Kun emme suostuneet ostamaan osaketta, meitä painostettiin, emmekä päässeet muualle kuin vessaan. Kun sanoimme viimeisen kerran ei, meidät haukuttiin.
Kuulostaa jonkinlaiselta panttivankitilanteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi ERITTÄIN huono kokemus noista myyjistä, ja sitten yksi erittäin mukava kokemus noista myyjistä.
Ei kai sinne kukaan mene muuten kuin rahan takia, mutta jotkut myy mafiatyyliin "tarjous josta et voi kieltäytyä".
En suosittele, jos ei ole paksu nahka.
Mafiatyyliin? Saitko sieltä jonkun hevosenpään postissa jos et ostanut?
Myyjä ensin painosti, ja kun en ostanut, kävi pomonsa luona eri huoneessa, ja palattuaan painosti vielä enemmän.
Hyvin epämiellyttävä tyyppi. Se työ näköjään kerää pohjasakkaa.
Tuo kuuluu vissiin siihen myyntitapaan, miten sitä tehdään. Käydään välillä pomon luona ja sitten painostetaan vähän eri lauseilla.
Tai sitten niin että ensiksi myyjä pyytää tavarasta kymppitonnia.
Asiakas sanoo maksavansa vain yhdeksän.
Myyjä sanoo "kysyn pomolta", esittävät sivussa teatterina kuinka pomo raivoaa myyjälle. Myyjä tulee ja sanoo että "pomo sanoi ettei käy missään nimessä, kymppi on netto. Mä saan varmaan lopputilin kun teen näin, mut voin myydä sulle 9.5 tonnilla jos lyödään lukkoon heti eikä hiiskuta muille".
Asiakas suostuu ja maksaa 9.5 tonnia, koska nyt sai oikeesti tiukan hinnan.
Myöhemmin pomo ja myyjä nauravat räkäisesti, kun olisivat voineet myydä vaikka kuudella tonnilla...
Holiday Club on nyt ekaa kertaa vuosiin voitolla, se teki miljoonien tappiota monta vuotta. Lafka on jonkun intialaisen konsernin omistuksessa nykyään.
Kait joku niitä osakkeita koko ajan siis ostaa, kun miljoonien liikevaihtoa tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Äärimmäisen vaikeaa myytävä. Monilla firmoilla on lomaoikeuksia. Mäkin käyn joka kerta kun tulee tarjous kuuntelemassa esittelyn. Mut jos alussa kerron että et pysty mitenkään myymään tätä. Mun ei kannata ostaa.
Olen ymmärtänyt, että siinä myydään taktiikalla, jolla ns väsytetään asiakas ja pyritään murtamaan vastarinta ja sen takia esittely on niin pitkä. Joutuu sanomaan ei monta kertaa, tai sortuu.
Joo se kestää jonku 40min- tunti. Vaikka mullekin on myyjä itse sanonutkin suoraan että ei täs ole sulle järkeä. Silti joutuvat jatkamaan tietyn ajan.
Kuinkakohan monelle siinä on järkeä? Ne vastikket on ihan hillittömiä suhteutettuna siihen, että omistat oikeuden käyttää kämppää viikon. Vastike yhdestä
No jos lasketaan että sä otat sen paketin, aamupalat, kylpylä liput ja asunnon täydellä hintaa. Ja käyt siellä seuraavan 10v joka vuosi. Sillon toi tulee halvemmaksi.
Mikäli sulla ei ole työpaikan kautta. Tai et etsi tarjouksia ja on aina pakko päästä tyyliin holiday club
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan monelle siinä on järkeä? Ne vastikket on ihan hillittömiä suhteutettuna siihen, että omistat oik
Mutta tuo on aina tämän hetken kannattavuuslaskelma. Kuka takaa, ettei sen lomaosakkeen kulut ja vastikkeet nouse tulevaisuudessa, tai HC muuta ehtoja ja käytäntöjä, mitä tulee esim aamupalojen ja kylpylälippujen saatavuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan monelle siinä on järkeä? Ne vastikket on ihan hillittömiä suhteutettuna siihen, että omistat oikeuden käyttää kämppää viikon. Vastike yhdestä
Juuri näin. Sairaan kallis ja tyhmä systeemi asiakkaalle. Saadaan huoneiston hinnaksi 15 000e 52 viikkoa = 780 000e 😁.
Menimme tarkoituksella esittelyy tietäen mitä sontaa sieltä tulee. Keskityimme vain selvittämään vuosikuluja ja kertomaan ehdot miten siitä pääsee eroon. Lopputulos oli järkyttävän kallis investointi, josta halutessaan eroon ei saa käytännössä mitään takaisin. En tajua kuka noita voi ostaa.
Asiakkaana helppo kieltäytyä: toteat puolisolle: miten ihmeessä saadaan rahoitus kun LUOTTOTIEDOT menneet ja ollaan ulosotossa. Haluavat äkkiä eroon meistä - kiitos, otettiin edullinen loma ja onhan ne tiedotkin kunnossa
Ap:lle: ei aikoinaan menty pelkästään edullisen loman takia, vaan että saatiin nauraa epätoivoisen myyjän yritykselle spinnata järjettömästä investoinnista muka ainutlaatuinen tilaisuus. Saa kyllä olla aika vajaa jos tuohon vedätykseen lankeaa.
No ei siinä mitään, kyseltiin pari tuntia tyhmiä ja näyteltiin hölmöjä. Myyjäparka sai laskeskella kaikenlaisia vaihtoehtoja mitä keksittiin pohdiskella.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaana helppo kieltäytyä: toteat puolisolle: miten ihmeessä saadaan rahoitus kun LUOTTOTIEDOT menneet ja ollaan ulosotossa. Haluavat äkkiä eroon meistä - kiitos, otettiin edullinen loma ja onhan ne tiedotkin kunnossa
Hah hah haa!
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle: ei aikoinaan menty pelkästään edullisen loman takia, vaan että saatiin nauraa epätoivoisen myyjän yritykselle spinnata järjettömästä investoinnista muka ainutlaatuinen tilaisuus. Saa kyllä olla aika vajaa jos tuohon vedätykseen lankeaa.
No ei siinä mitään, kyseltiin pari tuntia tyhmiä ja näyteltiin hölmöjä. Myyjäparka sai laskeskella kaikenlaisia vaihtoehtoja mitä keksittiin pohdiskella.
Ei kai kukaan näitä "investointeina" myy? Ehkä ihan ok, jos viehättyy juuri noista kohteista ja tuosta systeemistä ja haluaa aina olla siellä sen saman viikon joka vuosi. Vaikka on RCI pistesysteemi, niin olen käsittänyt, että myös sen jäsenyys maksaa ja joutuu maksamaan varausmaksuja ehkä, jos haluaa pisteyttämällä vaihtaa sen oman viikon. Kauhea määrä vaivaa ja laskelmia, kun taas jos ei olisi tuommoista sitoumusta, niin on vapaa menemään just sinne minne haluaa lomalle.
Yks myyjä jäi kyl mieleen. Kerroin et saan työn puolesta mistä vaan hdc mestasta viikon 350€. Niin monta x vuodessa kun haluan. Tää laski tota auki, yritti väkisin saada sen oman viikko osakkeen halvemmaksi, pelkästään numeroja pyrittäessä. Ei luovuttanut millään, ei mitenkään vaikka myytävä paketti oli paljon kalliimpi. Alko lopulta selittää kun nykyään voi työpaikka lähtee alta jne.. mitäs sitten? Sit maksatte koko summan holiday clubilla. Jos sattuu edes missään olemaan vapaata.
Toi oli niin koominen tilanne et mä nauroin krapulassa päin naamaa varmaan puolet ajasta.