Mun sisustus on sellainen jonka itsekin tajuan olevan ehkä aika mauton, mutta se on kuitenkin minusta ihana
Esim persialaismattoja ei voi olla liikaa. Mulla on sellaiset keittiössä, eteisessä, olkkarissa ja makkarissa. Niistä tulee vähän kirjava vaikutelma varsinkin kun eteinen/oh/keittiö on suunnilleen samaa tilaa. Sitten on sellaisia puukaiverruksilla kruusattuja vanhoja huonekaluja, tummaksi lakattu. Oikein koristeelliset lampunvarjostimet on mun heikkous, niitä on pöytä- sekä jalkalampuissa. Sellaisia samettisia missä on rimpsuja. Jos tulee kirpparilla vastaan niin ostan varmasti. Olkkarin yhdellä seinällä on iso maisematapetti ja keittiö on tapetoitu täysin erityylisellä tapetilla. Tykkään pitsiliinoista, niitä on sohvapöydän päällä, lipastoilla jne. Tauluissa pitää olla komeat kultaiset kehykset, tai sitten mustat ihan simppelit.
Joskus kateellisena katselen sellaisia rauhallisia sisustuksia joissa on harmoniset värit ja ajattelen että toi olis ihana ja päätän vähän karsia. Mutta sitten en kuitenkaan.
Kommentit (38)
Huomaa tuosta Suomen kaunein koti -ohjelmasta, kuinka ihmiset moittii toisten erilaisia koteja. Niitähän vaan voi katsella ja ihmetellä, miten muut sisustaa ja millaisia koteja on. Totta kai ohjelmassa arvostellaan ja pisteytetään, mutta itse tosiaan voi olla tuomareiden kanssa eri mieltä ja jättää se haukkuminen pois.
Puunvärinen puinen lipasto on suosikki huonekalu. Asuminen on semmoista joka ei koskaan tule valmiiksi, haluaa aina uutta.
Kunpa tännekin voisi laittaa omia kuvia, kuten joskus KaksPlus- palstalle. Siellä oli mukavia keskusteluja. Itsekin laitoin kuvia kodistani ja etenkin kylppäristä tykättiin.
Vierailija kirjoitti:
🔴🔵
'Industrial loft
meets dopamine decor'.
Minun tyylini.
🔵🔴
Wau
Tuommoista runsasta sisustusta näkyy jo aika paljon lehdissä. Olet trendien aallonharjalla mattoinesi. Myös kodikas mummolatyyli on nousussa.
Minun kotia ei tulla näkemään Suomen ihanimmassa kodissa, mikään ei sovi yhteen minkään kanssa, huonekalut on vanhoja sieltä ja täältä perittyjä ja kivana sisustuselementtinä on kissan raapimapuita ja leluja pitkin kämppää. Mutta minun kodissa saa istua sohvalla tummat housut päällä eikä tarvitse olla huolissaan että menee sohva pilalle, täällä voi elää ihan vapaasti ilman huolta, että harmonia kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mä INHOAN sitä sad beige tai japandi tyylistä karuutta ja vaaleutta, mikä on useimpien suomalaisten makuun. Mun asunto on täynnä vahvoja värejä ja kuoseja. Esineitä ei löydy ääripaljoa, mutta selvästi enemmän kuin erilaisten kaunein koti -minimalistikotien tasoilta.
En tiedä mikä on sad beige mutta toi japandi on minusta ihan hieno. siksi tää aiheuttaakin vähän päänvaivaa kun ihan eri tyyliset jutut miellyttää silmää. Ap
Minä pidän rauhallisesta ja harmonisesta värimaailmasta omassa kodissani. Varmaan kun pään sisällä on kaaos, niin rauhoittaa, kun ympäristö on selkeä. Mutta pidän myös sisustuksesta, jossa on runsaasti värejä yms "dramatiikkaa" ja kotisi kuulostaa minusta ihanalta. On mullakin tosin jotain vanhoja messinkisiä kehyksiä, tiikkikalusteita, eli ihan valkoinen tai yksivärinen minunkaan makuun ole
Vierailija kirjoitti:
Minun kotia ei tulla näkemään Suomen ihanimmassa kodissa, mikään ei sovi yhteen minkään kanssa, huonekalut on vanhoja sieltä ja täältä perittyjä ja kivana sisustuselementtinä on kissan raapimapuita ja leluja pitkin kämppää. Mutta minun kodissa saa istua sohvalla tummat housut päällä eikä tarvitse olla huolissaan että menee sohva pilalle, täällä voi elää ihan vapaasti ilman huolta, että harmonia kärsii.
Kuulostaa ihan minun kodiltani.
Dopamine decor on ihana tai sitten sellainen tyyli mikä Amelie elokuvassa 😍
Vierailija kirjoitti:
Kivaltahan tuo kuulostaa. Ei minunkaan kotini ole mikään tyypillinen skandikoti. Pidän mm. kiinalaisesta antiikista ja tummista väreistä sekä tummasta puusta kuten sinäkin.
Minulla myös hyvin vähän valkoista, se väri pilaa kaiken tunnelman.
Minulla on muutama vanha anopilta peritty kaappi ja kaappikellokin on, aika isoja ovat ja koristeellisia kun ovissa on puuveistoksia. Tummaa puuta ovat. Asun myös vanhassa kivitalossa Toscanan kukkulan rinteellä ja sisustus on sen mukaista, taloon sopivaa. Ikeaa ei löydy mistään huoneesta paitsi Ikean valkoisia kynttilöitä. Tää on vähän sellainen sekoitus englantilaisten cottagea ja toscanalaista tyyliä. Tähän asti kaikki ketkä eka kertaa näkevät ovat ihastuneet. Kaapit tulivat mukanani Saksasta muuttaessani Italiaan. Täällä Italiassa sitten löytyy aarteita, kirppiksiä ei ole mutta sellaisia osto- ja myyntiliikkeitä joissa paljon vanhoja huonekaluja ja astioita, lamppuja, kynttilänjalkoja ja ties mitä. Hinnat ovat hyvin edulliset.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sisustus on mauton? Sehän riippuu ihan, keneltä kysytään. Pääasia on, että itse pitää kotinsa sisustuksesta. Kenenkään muun mielipiteellä ei ole väliä.
Miksi ihmeessä kotinsa pitäisi sisustaa muiden makuun, eivät he siellä asu. Eräs henkilö joskus kävi luonani ja melkein heti paukautti: " ei tämä sovi lainkaan lapsia varten". Tuntui pahalta , miksi kotini sisustaisin silmälläpitäen että olisi lapsia. Olisin kovasti halunnut lapsia mutta elämä päätti täysin romuttaa haaveeni. Ei ole ei , sen asian kanssa on ollut hyvin vaikea elää. Siksi sisustukseni tulee olemaan elämäni loppuun " lapsille sopimaton".
Ap:n sisustus vaikuttaa oikein kodikkaalta, varmasti viihtyisin. Usein kun tänne linkataan asuntojen myynti-ilmoituksia sillä mielellä että katsokaa kuinka kamala, huomaan aina että tämähän näyttää kivalta.
Monet Ladyt järkyttyisi, kun näkisi mun kämpän "sisustuksen" ja "so called" tyylin?
Kaikki menee toimivuus edellä! Mulle on (lähes) yks hailee miltä näyttää, kunhan homma toimii.
Kaikki huonekalutkin on mulla sentilleen paikoissa, että toimii. Kirjaimellisesti.
-M58-
Vierailija kirjoitti:
Monet Ladyt järkyttyisi, kun näkisi mun kämpän "sisustuksen" ja "so called" tyylin?
Kaikki menee toimivuus edellä! Mulle on (lähes) yks hailee miltä näyttää, kunhan homma toimii.
Kaikki huonekalutkin on mulla sentilleen paikoissa, että toimii. Kirjaimellisesti.
-M58-
Aika tyypillistä varmaan monelle miehelle. Tosin poikkeuksiakin tiedän. Itse "sisustan" fiilispohjalta eli tärkeää on, että kotona on hyvä olla. Ja kun se löytyy, sitä en kovin helposti lähde muuttamaan. Toimivuus on toki osa tätä.
🔴🔵
'Industrial loft
meets dopamine decor'.
Minun tyylini.
🔵🔴