Onko kukaan tehnyt vakuutuksen kanssa nĂ€in?đ€
Jos tiedÀt, ettÀ tulossa on iso lÀÀkÀrilasku, niin olet ottanut vakuutuksen, joka maksaa laskun. Ja mtöhemmin sitten lopettanu vakuutuksen? Mulla ei siis ole toimeentuloa, joka maksaisi laskun, mutta lasku on niin suuri, ettei minulla olisi varaa siihen muuten
Kommentit (21)
Ei toimi vakuutus rehellisesti noin. Jos sÀ tiedÀt mitÀ on tulossa, se vaiva on jo nyt.... sellaisia menoja ei mikÀÀn vakuutus kata.
Totta kai voi ottaa vakuutuksen, mutta jos epÀilykin kyseisestÀ sairaudesta(?) on kirjattu johonkin jo aiemmin, se suljetaan pois korvattavista hoidoista. VakuutusyhtiöillÀ voi myös olla jokin 'karenssiaika', minkÀ jÀlkeen vakuutuksesta vasta korvataan.
Olisi epÀilyttÀvÀÀ, jos otat vakuutuksen ja seuraavan pÀivÀnÀ menet spesialistin vastaanotolle. SiellÀ mahd todettava sairaus on kehittynyt pidemmÀn ajan kuluessa. EpÀilen korvauksen saamista tulevista hoidoista.
MÀ otin pitkÀn reissun pÀÀllÀ matkavakuutuksen, joka korvasi hammashoitoja. Hammas oli siinÀ vaiheessa jo lohjennut. Vakuutus kyllÀ korvasi, mutta vain hyvin rajoitettuun summaan asti. EnpÀ tuosta juuri hyötynyt, kun se vakuutus itsekin maksoi melkoisesti. En tiedÀ, korvaako mikÀÀn matkavakuutus esim. juurihoitoa.
Ajattelet potentiaalisesti joko jonkinsorttista vakuutuspetosta tai sitten skenaariota joka todennÀköisesti ei tule toimimaan haluamallasi tavalla. Kaikki on pienellÀ prÀntillÀ jossain paperisaa.
Jos olet selvÀnÀkijÀ ja tiedÀt ettÀ joudut parin vuoden pÀÀstÀ akuutisti johonkin sydÀnleikkaukseen niin siitÀ vaan vakuutusta ottamaan.
EntÀs jo joudun leikkausjonoon ja otan sitten vasta vakuutuksen? Eikö korvaa siis mitÀÀn?
Vierailija kirjoitti:
EntÀs jo joudun leikkausjonoon ja otan sitten vasta vakuutuksen? Eikö korvaa siis mitÀÀn?
Ei todellakaan korvaa! Muutenhan kaikki tekisivĂ€t noin. đ
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella tehtÀvÀt leikkaukset eivÀt ole potilaalle kalliita. Niihinkin maksuihin voi hakea alennusta, jos on pienituloinen/vÀhÀvarainen.
Ei kai omaisuuttaan (esim. kotia) tarvi realisoida, ettÀ saa sairaalamaksut maksettua?
Vierailija kirjoitti:
Vakuutukset otetaan etukÀteen. NiitÀ ei myönnetÀ enÀÀ kun vahinko on jo tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutukset otetaan etukÀteen. NiitÀ ei myönnetÀ enÀÀ kun vahinko on jo tapahtunut.
Mutta jos kukaan ei tiedĂ€, ettĂ€ nĂ€in on kĂ€ynyt? Ajatteles, ettĂ€ henkilö kuolla kupsahtaa eikĂ€ ollut henkivakuutusta. TietyissĂ€ olosuhteissa kuoleman toteamista/ilmoittamista voi lykĂ€tĂ€, ja edunsaaja ottaa henkivakuutuksen vainajan nimissĂ€. đ€
suomessa voi mennÀ julkiselle puolelle lÀÀkÀriin. vakuutus on jo maksettu koko eliniÀn ajan/ niin pitkÀÀn kuin olet suomen kansalainen. terveyskeskuksesta saa sitten lÀhetteen sairaalaan, jos tarvis.
Itse sain tk:sta lÀhetteen sairaalaan gynen polille ultraÀÀneen, koska tk:ssa ei ollut laitetta ja lÀÀkÀri kasoi, ettÀ olisi syytÀ katsoa ultralla
ja tuo aloituksessa mainitsemasi homma ei vÀlttÀmÀttÀ toimi: noissa vakuutuksissa on usein jokin aikarajoitus tyyliin: alkaa olla voimassa vasta puolen vuoden vakuutuksen pitÀmisen jÀlkeen tai vastaavaa, joten paljon halvemmalla pÀÀset, kun menet ihan tk:hon
Ap on mestaririkollinen, kukaan ei ole tÀtÀ aiemmin hoksannut eivÀtkÀ vakuutusyhtiöt ikinÀ osaisi varautua moiseen tilanteeseen! Bravo, Bravo!!!
Vierailija kirjoitti:
Ap on mestaririkollinen, kukaan ei ole tÀtÀ aiemmin hoksannut eivÀtkÀ vakuutusyhtiöt ikinÀ osaisi varautua moiseen tilanteeseen! Bravo, Bravo!!!
No juu, ap ei ole Àlyn jÀttilÀinen, mutta itse olen onnistunut hyötymÀÀn riistÀjistÀ. Ei nÀistÀ sen enempÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos kukaan ei tiedĂ€, ettĂ€ nĂ€in on kĂ€ynyt? Ajatteles, ettĂ€ henkilö kuolla kupsahtaa eikĂ€ ollut henkivakuutusta. TietyissĂ€ olosuhteissa kuoleman toteamista/ilmoittamista voi lykĂ€tĂ€, ja edunsaaja ottaa henkivakuutuksen vainajan nimissĂ€. đ€
KyllÀ tieto kuolemasta menee viranomaisille hyvinkin nopeasti. Kuolema todetaan tapahtuneeksi viipymÀttÀ lÀÀkÀrin toimesta.
Vai ajattelitko, ettÀ ruumista piilotellaan kotona, jotta saadaan henkivakuutus otettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuollut ei tÀyttele ja anna terveysselvitystÀ.
Vierailija kirjoitti:
No ei korvaa ainakaan kovin paljon, kun ennen vakuutuksen ottamista tiedossa olevat sairaudet rajataan korvausten ulkopuolelle. Jos pÀÀset hoitojonoon, se tarkoittaa, ettÀ vaiva on ollut ennen kuin otit vakuutuksen. Kaikkihan ottaisi vakuutuksen juuri ennen kallista toimenpidettÀ ja irtisanoisi sen heti, jos vakuutukset toimisivat noin kuin ap toivoo.
Olin neurokirurgisessa leikkauksessa yliopistollisessa sairaalassa ja hinta oli 0 euroa. Vain vuodeosastoajasta maksoin. Mihin ap sitÀ vakuutusta tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Olin neurokirurgisessa leikkauksessa yliopistollisessa sairaalassa ja hinta oli 0 euroa. Vain vuodeosastoajasta maksoin. Mihin ap sitÀ vakuutusta tarvitaan?
Ajattelin, ettÀ leikkaus maksaisi minulle paljon. Paljon se osastoaika maksoi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
suomessa voi mennÀ julkiselle puolelle lÀÀkÀriin. vakuutus on jo maksettu koko eliniÀn ajan/ niin pitkÀÀn kuin olet suomen kansalainen. terveyskeskuksesta saa sitten lÀhetteen sairaalaan, jos tarvis.
Itse sain tk:sta lÀhetteen sairaalaan gynen polille ultraÀÀneen, koska tk:ssa ei ollut laitetta ja lÀÀkÀri kasoi, ettÀ olisi syytÀ katsoa ultralla
ja tuo aloituksessa mainitsemasi homma ei vÀlttÀmÀttÀ toimi: noissa vakuutuksissa on usein jokin aikarajoitus tyyliin: alkaa olla voimassa vasta puolen vuoden vakuutuksen pitÀmisen jÀlkeen tai vastaavaa, joten paljon halvemmalla pÀÀset, kun menet ihan tk:hon
Ei toimi ainakaan turussa, hoitoa saa vain jos sydÀri tms
Ja lÀÀkÀrikÀyntikin pakollinen, koska ilman sitÀ tulen kuolemaan, niin jos haluan elÀÀ lÀÀkÀriin olisi mentÀvÀ