Onko kukaan tehnyt vakuutuksen kanssa näin?🤔
Jos tiedät, että tulossa on iso lääkärilasku, niin olet ottanut vakuutuksen, joka maksaa laskun. Ja mtöhemmin sitten lopettanu vakuutuksen? Mulla ei siis ole toimeentuloa, joka maksaisi laskun, mutta lasku on niin suuri, ettei minulla olisi varaa siihen muuten
Kommentit (24)
Ei toimi vakuutus rehellisesti noin. Jos sä tiedät mitä on tulossa, se vaiva on jo nyt.... sellaisia menoja ei mikään vakuutus kata.
Totta kai voi ottaa vakuutuksen, mutta jos epäilykin kyseisestä sairaudesta(?) on kirjattu johonkin jo aiemmin, se suljetaan pois korvattavista hoidoista. Vakuutusyhtiöillä voi myös olla jokin 'karenssiaika', minkä jälkeen vakuutuksesta vasta korvataan.
Olisi epäilyttävää, jos otat vakuutuksen ja seuraavan päivänä menet spesialistin vastaanotolle. Siellä mahd todettava sairaus on kehittynyt pidemmän ajan kuluessa. Epäilen korvauksen saamista tulevista hoidoista.
Mä otin pitkän reissun päällä matkavakuutuksen, joka korvasi hammashoitoja. Hammas oli siinä vaiheessa jo lohjennut. Vakuutus kyllä korvasi, mutta vain hyvin rajoitettuun summaan asti. Enpä tuosta juuri hyötynyt, kun se vakuutus itsekin maksoi melkoisesti. En tiedä, korvaako mikään matkavakuutus esim. juurihoitoa.
Ajattelet potentiaalisesti joko jonkinsorttista vakuutuspetosta tai sitten skenaariota joka todennäköisesti ei tule toimimaan haluamallasi tavalla. Kaikki on pienellä präntillä jossain paperisaa.
Jos olet selvänäkijä ja tiedät että joudut parin vuoden päästä akuutisti johonkin sydänleikkaukseen niin siitä vaan vakuutusta ottamaan.
Entäs jo joudun leikkausjonoon ja otan sitten vasta vakuutuksen? Eikö korvaa siis mitään?
Vierailija kirjoitti:
Entäs jo joudun leikkausjonoon ja otan sitten vasta vakuutuksen? Eikö korvaa siis mitään?
Ei todellakaan korvaa! Muutenhan kaikki tekisivät noin. 😄
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella tehtävät leikkaukset eivät ole potilaalle kalliita. Niihinkin maksuihin voi hakea alennusta, jos on pienituloinen/vähävarainen.
Ei kai omaisuuttaan (esim. kotia) tarvi realisoida, että saa sairaalamaksut maksettua?
Vierailija kirjoitti:
Vakuutukset otetaan etukäteen. Niitä ei myönnetä enää kun vahinko on jo tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutukset otetaan etukäteen. Niitä ei myönnetä enää kun vahinko on jo tapahtunut.
Mutta jos kukaan ei tiedä, että näin on käynyt? Ajatteles, että henkilö kuolla kupsahtaa eikä ollut henkivakuutusta. Tietyissä olosuhteissa kuoleman toteamista/ilmoittamista voi lykätä, ja edunsaaja ottaa henkivakuutuksen vainajan nimissä. 🤠
suomessa voi mennä julkiselle puolelle lääkäriin. vakuutus on jo maksettu koko eliniän ajan/ niin pitkään kuin olet suomen kansalainen. terveyskeskuksesta saa sitten lähetteen sairaalaan, jos tarvis.
Itse sain tk:sta lähetteen sairaalaan gynen polille ultraääneen, koska tk:ssa ei ollut laitetta ja lääkäri kasoi, että olisi syytä katsoa ultralla
ja tuo aloituksessa mainitsemasi homma ei välttämättä toimi: noissa vakuutuksissa on usein jokin aikarajoitus tyyliin: alkaa olla voimassa vasta puolen vuoden vakuutuksen pitämisen jälkeen tai vastaavaa, joten paljon halvemmalla pääset, kun menet ihan tk:hon
Ap on mestaririkollinen, kukaan ei ole tätä aiemmin hoksannut eivätkä vakuutusyhtiöt ikinä osaisi varautua moiseen tilanteeseen! Bravo, Bravo!!!
Vierailija kirjoitti:
Ap on mestaririkollinen, kukaan ei ole tätä aiemmin hoksannut eivätkä vakuutusyhtiöt ikinä osaisi varautua moiseen tilanteeseen! Bravo, Bravo!!!
No juu, ap ei ole älyn jättiläinen, mutta itse olen onnistunut hyötymään riistäjistä. Ei näistä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos kukaan ei tiedä, että näin on käynyt? Ajatteles, että henkilö kuolla kupsahtaa eikä ollut henkivakuutusta. Tietyissä olosuhteissa kuoleman toteamista/ilmoittamista voi lykätä, ja edunsaaja ottaa henkivakuutuksen vainajan nimissä. 🤠
Kyllä tieto kuolemasta menee viranomaisille hyvinkin nopeasti. Kuolema todetaan tapahtuneeksi viipymättä lääkärin toimesta.
Vai ajattelitko, että ruumista piilotellaan kotona, jotta saadaan henkivakuutus otettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuollut ei täyttele ja anna terveysselvitystä.
Vierailija kirjoitti:
No ei korvaa ainakaan kovin paljon, kun ennen vakuutuksen ottamista tiedossa olevat sairaudet rajataan korvausten ulkopuolelle. Jos pääset hoitojonoon, se tarkoittaa, että vaiva on ollut ennen kuin otit vakuutuksen. Kaikkihan ottaisi vakuutuksen juuri ennen kallista toimenpidettä ja irtisanoisi sen heti, jos vakuutukset toimisivat noin kuin ap toivoo.
Olin neurokirurgisessa leikkauksessa yliopistollisessa sairaalassa ja hinta oli 0 euroa. Vain vuodeosastoajasta maksoin. Mihin ap sitä vakuutusta tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Olin neurokirurgisessa leikkauksessa yliopistollisessa sairaalassa ja hinta oli 0 euroa. Vain vuodeosastoajasta maksoin. Mihin ap sitä vakuutusta tarvitaan?
Ajattelin, että leikkaus maksaisi minulle paljon. Paljon se osastoaika maksoi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
suomessa voi mennä julkiselle puolelle lääkäriin. vakuutus on jo maksettu koko eliniän ajan/ niin pitkään kuin olet suomen kansalainen. terveyskeskuksesta saa sitten lähetteen sairaalaan, jos tarvis.
Itse sain tk:sta lähetteen sairaalaan gynen polille ultraääneen, koska tk:ssa ei ollut laitetta ja lääkäri kasoi, että olisi syytä katsoa ultralla
ja tuo aloituksessa mainitsemasi homma ei välttämättä toimi: noissa vakuutuksissa on usein jokin aikarajoitus tyyliin: alkaa olla voimassa vasta puolen vuoden vakuutuksen pitämisen jälkeen tai vastaavaa, joten paljon halvemmalla pääset, kun menet ihan tk:hon
Ei toimi ainakaan turussa, hoitoa saa vain jos sydäri tms
Ja lääkärikäyntikin pakollinen, koska ilman sitä tulen kuolemaan, niin jos haluan elää lääkäriin olisi mentävä