Lapsen kaveri on meillä joka päivä
Heti koulun jälkeen tulee meille, on yleensä alkuiltaan asti. Syö meillä ruoan.
Äitinsä kai olettaa, että olemme joku iltapäivähoitola.
Kommentit (39)
Meillä kanssa lasten kaverit aina kylässä. Viihtyvät paremmin meillä vissiin. En ruoki, tämä on tehty aina selväksi. Meillä syö vain omat lapset ja lasten vieraat syövät kotonaan ellei ole vanhempineen meillä kutsittuina illallisvieraina tai yökylässsä, ja nämä eivät ole edes joka viikkoista.
Kotioloissa on jotain ongelmia. Ehkä lapsen vanhemmat ovat tyytyväisiä, kun lapsi on illat muualla.
Mitä sinä nainen AP teet kotona päivällä. Mene töihin. Oletko loiseläjä kelatukilainen elätti.
Meillä sai tyttären kaveri ja kaverit olla. On ainoa lapsi, nyt jo aikuinen. Otin kaverin mukaan mökkiviikolla, vein risteilylle ja olin iloinen, että tytöt olivat seuraa toisilleen. Olisi pitänyt tehdä vielä enemmän. Kaverista tuli sittemmin huumeiden käyttäjä ja elämänsä ei ole hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sai tyttären kaveri ja kaverit olla. On ainoa lapsi, nyt jo aikuinen. Otin kaverin mukaan mökkiviikolla, vein risteilylle ja olin iloinen, että tytöt olivat seuraa toisilleen. Olisi pitänyt tehdä vielä enemmän. Kaverista tuli sittemmin huumeiden käyttäjä ja elämänsä ei ole hallinnassa.
Joo se sen varmaan olisi pelastanut.
Meillä lapsen kaveri söi täytekakkuun tarkoitetut täytteet sillä aikaa, kun silmä vältti. Hän kävi aina itse jääkaapilla. Se oli viimeinen pisara. Seuraavilla kerroilla latasimme kaapit täyteen pelkkiä jauhoja. Lopetti vierailut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä nainen AP teet kotona päivällä. Mene töihin. Oletko loiseläjä kelatukilainen elätti.
Mitäpä jos sinä vaikka hankkisit elämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästät sisälle koska? Annat ruokaa koska? Meillä naapuri luuli et heidän lapsensa voi lähettää meille noin vain ja itse lähti autolla jonnekkin. Vähän aikaa sitä siedin,kunnes tuli ovelle ja sanoin nyt ei käy. Ikkunasta näin et se oli talvipakkasella pihalla sit useita tunteja. Ei tullu sen jälkeen kertaakaan.
Luehan postauksesi uudestaan. Ajatuksella.
Niin? Luettu. Mitä sitten ja siihen vastattu.
Oon eri, mutta mun mielestä on aika kusipäistä kostaa lapselle jättämällä ulos pakkaseen. Ei lapset osaa ajatella olevansa jotenkin haitaksi, tai mikä on sopiva määrä kyläilyä. Hehän tekevät niin kuin kivalta tuntuu, eivätkä sillä mitään pahaa tarkoita. Vanhemmathan tuossa on ne idiootit, jotka eivät varmista onko teille ok, että lapsi on teillä niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin lapsen yksi kaveri usein meillä. Käy itse jääkaapilla.
Eilen ostin kaupasta neljä jäätelötuuttia, oltais tänään syöty jälkiruoaksi. Lapsen kaveri oli napannut kaksi niistä mukaansa, kun oli lähtenyt kotiinsa.
Oikeasti noin ja ihmettelet vain?! Et siis ole kieltänyt eikä nytkään lapselle tullut varkaudesta mitään seurausta. Soitto sinne kotiin ja heti.
Olemme mieheni kanssa päättäneet että olen kotona. Mieheni tuo rahat ja johtaa perhettä henkellisesti. Miä olen apuna raamatullisesti.
En ilkeisi kirjoittaa että loisin kotona kelatiilla ja miehen rahoilla.
Sama meillä, mutta en valita. Sen sijaan ilmoitin kaverin äidille, että meillä on meidän säännöt, teillä teidän, kun tämä äiti ilmoitti, että hänen lapselleen ei saa tarjota herkkuja eikä lapsen meillä ollessa saa katsoa televisiota tai pelata tabletilla/pelikoneella/läppärllä. Sanoin, että jos antaa lapselle luvan tulla meille, niin hyväksyy sen, että täällä äiti joskus leipoo ja saattaa jopa katsoa televisiosta jotain joutavanpäiväistä. Onneksi meilletulo ei ole pakollista.
Mulla oli lapsena hieman epävakaat kotiolot, eikä ruokaakaan aina ollut, siitä tuli tapa että menen koulun jälkeen kaverille, jonka äiti ruokki mut. Olen niin kiitollinen tuolle perheelle, vaikka aikuisena onkin hieman hävettänyt asia.😅
Vierailija kirjoitti:
En ilkeisi kirjoittaa että loisin kotona kelatiilla ja miehen rahoilla.
No sehän on tasan sinun ongelmasi eikä kenenkään muun.
Naapurin lapsen äiti ei taida jaksaa hoitaa lastaan vaan haluaa omaa aikaa. Saattaa jopa kehoittaa lastaan menemään koulun jälkeen naapuriin. Näiden hyväntahtoisten hyväksikäyttöä, jotka ei osaa asettaa rajoja eikä sanoa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästät sisälle koska? Annat ruokaa koska? Meillä naapuri luuli et heidän lapsensa voi lähettää meille noin vain ja itse lähti autolla jonnekkin. Vähän aikaa sitä siedin,kunnes tuli ovelle ja sanoin nyt ei käy. Ikkunasta näin et se oli talvipakkasella pihalla sit useita tunteja. Ei tullu sen jälkeen kertaakaan.
Useita tunteja pakkasessa? Et vaikuta hyvältä ihmiseltä.
Minun lapsuudessa lapset leikkivät ihan tyytyväisinä pakkasessa jopa tuntikausia. Ja kouluikäisen lapsen voi jättää illan aikana kotiin muutamaksi tunniksi ihan hyvin.
Onkohan vähän ylireagointia nyt?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luehan postauksesi uudestaan. Ajatuksella.
Niin? Luettu. Mitä sitten ja siihen vastattu.
Oon eri, mutta mun mielestä on aika kusipäistä kostaa lapselle jättämällä ulos pakkaseen. Ei lapset osaa ajatella olevansa jotenkin haitaksi, tai mikä on sopiva määrä kyläilyä. Hehän tekevät niin kuin kivalta tuntuu, eivätkä sillä mitään pahaa tarkoita. Vanhemmathan tuossa on ne idiootit, jotka eivät varmista onko teille ok,
Asia on juuri näin. Lasta ei silti tarvitse päästää sisälle. Eikä se ole mitään kostamista!
🇺🇦🇮🇱
Mitä lapsen isä sanoi, kun otit asian puheeksi?
Hommahan on niin, että kuka tahansa tulee oven taakse, ei sitä ovea tartte avata. Ja kun minullakaan ei periaatteessa ollut tietoa, että samantien auto lähtee kun lapsi on ovellani,näin vain tuurilla. Ei ole mitenkään minun vastuu kysellä koti olojen perään. Vähän väliä käy lapsia ovella,sanon nyt ei käy ja heippa. Tosin yksi lapsi kerran meille tuli, alkoi kamalasti yskimään sohvalla ja sanoi et on koko perhe kipeä. Samantien sanoin, et heippa sitten ja saat lähteä.