Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SoTen säännöt ja vanheneminen

Vierailija
11.11.2025 |

SoTen säännöt ja vanheneminen pelottavat. Olen läheltä seurannut aiemmin hyväkuntoista, iäkästä naapuriamme, joka syksyllä satutti itsensä lääkärihoitoa vaativassa tapaturmassa. Kolhut eivät lähteneetkään paranemaan toivotusti. Nyt häntä on jo reilut pari kuukautta juoksutettu ympyrää terveyskeskuksen, sairaalan vuodeosastohoidon ja kotisairaanhoidon välillä.

Viime viikonloppuna naapurimme oli jälleen todella huonossa kunnossa ja soitti itselleen ambulanssin, että pääsisi hoitoon. Ambulanssi tuli, mutta koska hän vielä itse puhui selkeästi, vaikka kuume oli korkealla, ei ambulanssi suostunut ottamaan häntä kyytiin - terveyskeskukseen piti päästä omin voimin. Kävelemälläkö, vaikka jalat eivät kantaneet, sitäkö ambulanssikuskit tarkoittivat? Minä kuitenkin hänet vein ensiapuun. Ja sillä reissulla naapurimme edelleen on - antibioottitipassa osastolla estämässä/hoitamassa verenmyrkytystä. Mitä sitten, kun naapuri onkin jo niin huonossa kunnossa, ettei itse edes enää pysty tilaamaan ambulanssia itselleen? 

Uskomatonta tämä nykyhoito - tai lähinnä sen puute -  ja sen säännöt!  Pelottavaa! Kotiinko sitä pitää kuolla ilman asianmukaista hoitoa? 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä