Ruotsissa naispoliitikot lopettavat uhkausten takia
Ja tämänkin ketjun joku miespersutrolli poistaa saman tien.
Ruotsissa useat johtavat liberaalit naispoliitiikot ovat jo päätyneet uransa lopettamiseen ja alan vaihtoon valtavan uhkausten ja vihapostin määrän takia. Myös naisten perheet ovat olleet vaarassa uhkausten takia ja naispuolisia poliittisia aktivisteja on surmattu.
Naisia ajetaan pois julkisesta elämästä villinä rehottavien viharyhmien, nettitrollien ja äärioikeistolaisten ääriliikkeiden toimesta. Ruotsissa, yhdessä maailman vahvimmista demokratioista tästä on tulossa uusi normaalitila. Uhkailijat eivät ole maahan muuttaneita vaan "tavallisia ruotsalaismiehiä".
Vuonna 2016 julkaistu raportti, jossa tarkasteltiin tietoja 39 maasta, osoitti, että henkinen väkivalta vaikutti neljään viidestä naispoliitikosta. Seksuaalisesti halventavat huomautukset vaikuttivat 65 prosenttiin kyselyyn vastanneista ja tappouhkaukset, raiskaukset, pahoinpitelyt tai sieppaukset 44 prosenttiin.
www.theguardian.com/commentisfree/2025/nov/10/sweden-online-hate-anti-i…
Tämähän on ihan käsittämätöntä. Ei tällaista voi hyväksyä.
Kommentit (75)
Työyhteisöissä on ollut myös huomattavissa miesten asennemuutosta. Sellaiset jotka aiemmin pitivät feminismiä osana sivistynyttä mieheyttä on nyt alkaneet "konservatiiveiksi" ja haluavat puhua koko ajan miesasioista ja uhriutua.
Huippuna omakohtaisesti koettu kun alallaan todella arvostettu asiantuntijamies oli kohdellut ehkä hiukan ylimielisesti nuorta naista. Otin tätä esille ja hän alkoi selittää, miten kauheaa, että jossain päin maailmaa miehet tekevät ihan itse murhia sen takia, että heitä julkisuudessa leimataan. Olin ihan että okei.. Eli tästä ei voi puhua koska alat uhkailla epäsuorasti itse murhalla? Vähän ajan päästä hän jo raivosi siitä, miten raskaana olevan kollegan äitiysloma vaikuttaa aikatauluihin.
Kulttuuriala.
Vierailija kirjoitti:
Työyhteisöissä on ollut myös huomattavissa miesten asennemuutosta. Sellaiset jotka aiemmin pitivät feminismiä osana sivistynyttä mieheyttä on nyt alkaneet "konservatiiveiksi" ja haluavat puhua koko ajan miesasioista ja uhriutua.
Huippuna omakohtaisesti koettu kun alallaan todella arvostettu asiantuntijamies oli kohdellut ehkä hiukan ylimielisesti nuorta naista. Otin tätä esille ja hän alkoi selittää, miten kauheaa, että jossain päin maailmaa miehet tekevät ihan itse murhia sen takia, että heitä julkisuudessa leimataan. Olin ihan että okei.. Eli tästä ei voi puhua koska alat uhkailla epäsuorasti itse murhalla? Vähän ajan päästä hän jo raivosi siitä, miten raskaana olevan kollegan äitiysloma vaikuttaa aikatauluihin.
Kulttuuriala.
Kulttuurialafeministi joutui niellä omaa hiidenkeittoaan, ja nyt uhriutuu. Hehe.
Naisen paikka ei ole politiikassa sen he ovat itse aivan henkilökohtaisesti todistaneet kun katsoo niitä aikaan saamisia ja puheita mitä he pitävät eduskunnissa ympäri maailman. Unohtamatta mitä historia meille todistaa.
Pelkkää kanalamon kotkottamista ja lehmien ampumista lehteriltä kuultavissa eikä missään ei järjenpisaraa.
Tämä on erikoista miten järjestelmällistä tämä kommentointi on. Paljonko on tuntipalkka siellä? Koko ajan saa olla täällä poistattamassa ketjuja ja kommentteja, jotka on vaan puoluetuen kierrätystä jonkun jonnen tai kalle-matin etätyöpizzaan.
Kommentoinnin kielellisessä tasossa on näköjään kolme variaatiota, sekin jostain nettivaikuttamisen oppikirjasta.
Ei se hiljentäminen onnistu.
Persujen kommentoijahahmot on
Seksi-Pera: kuvottavien seksijuttujen tunkeminen joka ketjuun aiheesta riippumatta
Kriittinen älymystö Matti: sivistyssanoja ja hyviä lauserakenteita viljelevä outoihin aikoihin paikalla oleva kommentoija, joka vihaa naisia
Jonnejonne: öyhöttäväpoika, joka ei osaa ihan kielioppia
Rasisti-Rami: kaikki ketjut rasismia tukkoon tykittävä kommentoija
Taso-Ville: Henry Laasasen tasoteorioihin tykästynyt incelhahmo
Katso ketkä kaikki tänään bongaat!
Vierailija kirjoitti:
Naisen paikka ei ole politiikassa sen he ovat itse aivan henkilökohtaisesti todistaneet kun katsoo niitä aikaan saamisia ja puheita mitä he pitävät eduskunnissa ympäri maailman. Unohtamatta mitä historia meille todistaa.
Pelkkää kanalamon kotkottamista ja lehmien ampumista lehteriltä kuultavissa eikä missään ei järjenpisaraa.
Älä yleistä. Purra ei ole kaikki naiset.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoinnin kielellisessä tasossa on näköjään kolme variaatiota, sekin jostain nettivaikuttamisen oppikirjasta.
Ei se hiljentäminen onnistu.
Maalitus-, ra.iskaus- ja tap.pouhkaus?
Taisi olla venäjän trollitehtaalta tuokin kommentti, mikä on kanalamo ja lehmien ampuminen lehteriltä?
Vierailija kirjoitti:
Persujen kommentoijahahmot on
Seksi-Pera: kuvottavien seksijuttujen tunkeminen joka ketjuun aiheesta riippumatta
Kriittinen älymystö Matti: sivistyssanoja ja hyviä lauserakenteita viljelevä outoihin aikoihin paikalla oleva kommentoija, joka vihaa naisia
Jonnejonne: öyhöttäväpoika, joka ei osaa ihan kielioppia
Rasisti-Rami: kaikki ketjut rasismia tukkoon tykittävä kommentoija
Taso-Ville: Henry Laasasen tasoteorioihin tykästynyt incelhahmo
Lisäisin vielä palstan oman sankarin inttäjäpersun, joka yrittää tukahduttaa keskustelun tunkemalla olkiukkoja kommentoijien suuhun.
USA:ssa väkivaltaa, murhia ja murhayrityksiä kokevat oikeistopoliitikot.
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla venäjän trollitehtaalta tuokin kommentti, mikä on kanalamo ja lehmien ampuminen lehteriltä?
Persulit tekee nattzzitervehdyksiä eduskunnan lehteriltä, niin miksi eivät ampuisi sieltä lehmiäkin?
Vierailija kirjoitti:
Niin, toisten oikeistolaisten taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, toisten oikeistolaisten taholta.
Transvassarit oikeistolaisia? :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt yli 20 vuotta virkamiehenä. Viime vuosina virkamiesten painostus, uhkailu ja maalittaminen on tullut jokapäiväiseksi riesaksi. Ketkä tähän syyllistyvät? Ihan jokainen on tähän mennessä ollut kantasuomalainen mies. Todennäköisesti näin on myös poliitikkojen kohdalla.
Palautteesta ei uhriuduta vaan parannetaan työn laatua. Näin siis tuottavalla, yksityisellä sektorilla.
Onko t*ppouhkaus sinun mielestäsi "palautetta"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtälailla oikean puolen poliitikkonaisia uhkaillaan ja maalitetaan. Eikö purrastakin yritetty tehtailla perättömiä huoli-ilmoituksia? Kampanja loppui, kun asia tuli julkisuuteen.
Surullinen ilmiö kaiken kaikkiaan. Muistelisin myös, että pelkkä toimittajan naisnimi sai tuplasti uhkailuja ja törkyä verrattuna miesnimeen.
Huoli-ilmoitus ja se että henkilö itse itkee mediassa "noitavainoista" ei vastaa millään lailla tappouhkauksia koko lähipiirille, seksuaalisella väkivallalla uhkailua ja murhaamista.
Pahoitteluni huonosta esimerkistä. Ehkä uimataidoton uhkaava uimavalvoja, joka piinasi Marinia ja hänen perhettään olisi parempi esimerkki ilmiöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärioikeisto tuota tekee. Ei muslimit.
Muslimit tekevät tuota, äärioikeisto on vassarin fantasiaa !
ÖYH ÖYH PERFUT!!!! IHAN VAMMATTI PERFUT!!!!! LÄSSYNLÄSSYN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! joko on kärpässienikiljut korkattu.