S-marketilla meni hermot paistopisteen -60% ilta-alen kyttääjiin
S-market Salossa lopetti paistopisteen tuotteiden alennusmyyntien niitä kyttäävien asiakkaiden takia. Jatkossa tuotteet annetaan hyväntekeväisyyteen.
Kommentit (322)
Eikö olisi helppoa rajoittaa tätä esimerkiksi vähentämällä tarjous "vain" 30%:iin?
Itse kyllä jäisi silloin hyllyyn, todella usein käyn lähikaupassa juuri alennuksen alkuaikoihin. Sen olen huomannut, että lihat ym. tullaan nykyään keräilemään kärryihin viimeistään puolen maissa ts. kun itse menen kauppaan siellä istuskelee ihmisiä punalaput kärryssä ympäriinsä, kun pari vuotta sitten välillä löysi itsekin jotain alella.
No, onko parempi, että tuotteet menee halvemmalla kuin että asiakkaat jättää kokonaan ostamatta? Merkki siitä, että alkuperäiset hinnat on liian kalliita.
Hyväntekeväisyyteen antaminen on ihan hyvä vaihtoehto, mutta siinä vaiheessa kun tuotteet päätyvät ruokajonolaisille ne ovat jo monta päivää vanhoja. Ne pitäisi saada heti jakeluun.
Ahneet mummelit asialla. Mulle kaikki heti. Pilasivat hyvän asian.
Täällä kanssa hamstraajat vie lihat, kalat ja muut parhaat palat 30-60 min ennen alen alkua.
Rahvas ottaa paljain käsin paistopisteen tuotteita. Yleensä ne on matttuja tai 60-80 v työläistaustausta työtön/eläkesakkia.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla helkkarimoinen roskaruoan halu, että jaksaa viettää tunteja kaupassa aleen. Voisiko tehdä niin, että vain laputetut tuotteet saa alennuksena, ei laputetut normihinnalla vaikka hamstraisit päivän niitä hyllyjen välissä
leipoisivat itse, samalla rahalla saa naaman täyteen sörsseliä ja sen pari tuntia voi tehdä jotain järkevääkin, kuten ulkoilla
Ei siinä motivoi se tuote vaan halpuus, siihen on opittu että jos jotain saa alle markkinahinnan tai peräti ilmaiseksi niin kannattaa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan eduskunman rikkainkin kertoi mediasda ostavansa punalaputettuja.
Juriidisesti se on ihan oikein mutta mitenkähän moraalisesti?
Mihis eettiseen järjestelmään viittaat?
Siellä tuote on tarjolla sekä köyhälle ettö rikkaalle, ale on tuotteen ominaisuus, ei etuoikeus suhteessa vähätuloisemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen uutinen:
"Hamstraajat kärryttelivät pullia jopa tunteja S-Market lopetti ilta-alen"
Siinä on ollut tuntipalkka kohdallaan 😂 enemmän olisi tienannut vaikka pulloja keräämällä.
Ai pullahamstraajat keräämässä pulloja? Tarkoitit varmaan keräämässä pullia
Ilta-alet voisi poistaa kokonaan! Ärsyttää tosiaan ne käytävillä maleksijat kärryt täynnä punalappuja. -30% on ihan riittävä ale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa ajassa ehtis itse tehdä taikinan, nostattaa sen ja syödä pari pellistä.
Ja lihaa sais halvemmalla hyllystä normaalihinnalla. Alessa yleensä aina jotain erikoisempaa ja kilohinta kalliimpi vielä alen jälkeenkin. Joillekin se punainen hintalappu on kuin bensaa liekkeihin, tulevat hulluiksi.
Olen huomannut saman. Lihat ovat usein niin kalliita, että alennuksen jälkeenkin niiden hinta on kalliimpi kuin normaalin ihmisen ostaman lihan. Pullan ostamisen sijaankin rahat kannattaa käyttää johonkin tarpeelliseen. Itse ostan alennustuotteen vain, jos se muutenkin on ostoslistassa ja yleensä tyydyn siihen -30% alennukseen, koska käyn kaupassa tasan silloin kun sinne on järkevä mennä, eli usein kotimatkalla
Kauppa voisi ostaa vähemmän tuotetta ja hyllyt tyhjinä kuin hamstrata pullahiirille ylenmäärin pullaa punalaputettuna kuinka vtun laiska ihmisen pitää olla, ettei jaksa itse samalla hinnalla ostaa vaikka pakasteesta niitä ja saada just vaikka pussillisen nassuunsa jos jaksaa ahtaa kaksin käsin ja fiksumpi leipoo itse ja säästää.
poistakaa nämä typerät ale ja laittakaa vähemmän myyntiin! Ei synny hävikkiäkään
Onks tietoo onko teille myyty tässä kaupassa BOVAER lisäaineetta syötetty 43 tilalla 3000 lehmälle teiltä salaa ja hallituksen rahoittamana? On meinaan aikamoinen myrkky ja luke voi haulla kun on juttu salattu valtamediassa
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen ylipäänsä kerää jotain vanhentuneita pullia? Munkit esimerkiksi menettävät makunsa hyvinkin nopeasti ja alkavat maistumaan rinkeleille
rinkelit ei ronkeleille kelpaa..
Kuinka ihmiset jaksaa pyöriä ruokakaupassa monta tuntia? Ostaako he vaan niitä aletuotteita vai kertyykö kärryyn odotellessa ja kaupassa kierrellessä muutakin? Mikäli ostavat muutakin, niin eikö se ole kaupalle lopulta kuitenkin kannattavaa?
On erittäin hyvä, että hävikki katoaa kaupoista ja 60% ale on siihen selkeä reitti.
Ihmeen paljon näitä "ale tarpeeton" ja "minä tyydyn 30%". No upeaa hei!
Salo on poikkeus, systeemi on yleisesti ottaen hyvä.
Vierailija kirjoitti:
No, onko parempi, että tuotteet menee halvemmalla kuin että asiakkaat jättää kokonaan ostamatta? Merkki siitä, että alkuperäiset hinnat on liian kalliita.
Hyväntekeväisyyteen antaminen on ihan hyvä vaihtoehto, mutta siinä vaiheessa kun tuotteet päätyvät ruokajonolaisille ne ovat jo monta päivää vanhoja. Ne pitäisi saada heti jakeluun.
Kysehän oli siitä, että näitä ei voi halukkaat ostaa normaalihinnalla, koska ne hamstrataan koreihin kohta paistamisen jälkeen ja lunastetaan vasta klo 20, kun aleaika alkaa. Eli kauppias paistaa ilta-asiakkaille uutta sämpylää yms. klo 17 ja klo 18 ne on jo alekyttääjien ostoskärryissä, eikä kauppaan töiden jälkeen tulevat asiakkaat niitä enää saa mihinkään hintaan. Nyt sitten saa, koska niitä ei myydä ollenkaan alella ja hamstraajat ei raskii ostaa täydellä hinnalla.
Mun lähi-Prismassa paistopisteale alkaa vasta klo 23 ja kun itse olen yökukkuja, niin olen nähnyt, että siellä kyllä usein olisi tarjolla tuotteita. Harmi kun ei voi tosiaan kauheasti pullaa syödä painonhallintasyistä :(.
Täytyykin tästä lähteä S-markettiin ja Prismaan kyttäämään ilta-ale tuotteita.
Nyt on kyllä S haukannut hatullisen halpaa!
En käy ilta-aleissa, mutta miksei muka niille, jotka sitä haluavat, voisi antaa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti olleet suomalaisia. Ei työssäkäyvillä ole aikaa tälläiseen.
Eläkeläisiä.
Mun kaupan leipomo lopetti ilta-alemyynnit samasta syystä, Kalevit ei ostaneet enää lainkaan normaalilla hinnalla.
Iltahamstraajat eivät ole vanhuksia tai eläkeläisiä, sillä useimmat eivät jaksa iltaisin enää käydä kaupassa. Kyllä nämä ahnehtijat ovat nuorempia ihmisiä, joista moni on vain nuuka ihminen. Tiedän itsekin nuoren miehen, joka laskee joka pennin tarkalleen. Hän ei ole köyhä, vaan ihan normaalipalkkainen. Harrastaa juuri tätä iltaisin kaupassa käyntiä..
Vierailija kirjoitti:
Ja lyödäänkö vetoa, niin noi pullien kärryttelijät ei olleet edes pienituloosia, vaan ahneita moukkia joilla olisi varaa ostaa mitä haluavat.
Luuletko että hyvätuloinen hengailee kaupassa vapaaehtoisesti pari tuntia? 😆
Eiköhän ne ole töissä ja sitten käyvät kaupassa töiden jälkeen. Kotiin illaksi.
Onpa röyhkeitä asiakkaita. Näistä tyypeistä saisi jonkun Putoushahmon.