Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temu-skeidan tilaaminen on jotenkin järjen vastaista

Vierailija
11.11.2025 |

Kiinassa valmistetaan kaikenlaista krääsää, eikä laadun tai turvallisuuden suhteen ole mitään takuita. Ohi virallisten reittien hankitut tuotteet eivät välttämättä täytä mitään standardeja ja saattavat todellakin olla vaarallisia ja/tai terveydelle haitallisia. Itse en tilaa mitään suoraan sieltä.

Kommentit (691)

Vierailija
621/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä "normaali" ihminen tuolta tarvitsee? En tarvitse LED-dildoja perseeseen enkä tekoripsiä. (N/31)

Jos et luomua saa, tarvitset. Eli todennäköisesti tarvitset sen ledpuikon 

Vierailija
622/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset sotkee CE-merkin ja China Export merkin. Kiinalaiset on tehneet tarkoituksella aivan CE-merkin näköisen China Export merkin.

https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/cddc0ca2-7ba8-4b9a-a5ed-06523302…

Täyttä roskaa, tuossa tekoälyn vastaus aiheesta: "

Kiinalainen urbaanilegenda CE-merkinnästä liittyy usein väärinkäsitykseen sen merkityksestä: ihmiset luulevat sen tarkoittavan "Made in China" tai "China Export", mutta todellisuudessa CE-merkki (Conformité Européenne) on valmistajan vakuutus, että tuote täyttää EU:n turvallisuus-, terveys- ja ympäristövaatimukset, ja vaikka kiinalaiset tuotteet sitä käyttävätkin, se on merkki EU-vaatimusten täyttymisestä, ei Kiinan tuotemerkki. 

CE-merkki: Tosiasiat

Mitä se tarkoittaa: CE-merkintä tarkoittaa "Conformité Européenne" (Euroopan vaatimustenmukainen).

Kuka sen k

LOL. Uskot johonkin tekoälyn vastaukseen. Etkö tiedä että kiinalaiset päättää mitä tekoäly vastaa ja tottakai se vastaa niiden edun mukaisesti eli tässä tapauksessa valehtelee. Tekoäly ei suolla faktoja, vaikka kuinka uskottavasti yrittää selittää. Kannattais ymmärtää se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tuotteitahan on testattu ja vaatteista ei kyllä löytynyt mitään myrkkyä, joka ei lähtisi normaalilla ensipesulla pois. Hieman ärsyttäviä aineita kyllä, mutta ei mitään fataalia. 

Ja kyllä, aion jatkossakin tilata Temusta tavaraa. Miksi helvetissä maksaisin täällä 2-3 -kertaa enemmän samasta, jonka voin tilata Temusta helposti. Eikä minulle ole mitään huonolaatuista kamaa tullut. Katson tarkkaan, mitä tilaan ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Esimerkiksi farkut on olleet oikein hyviä ja noin 10 Eurolla pari olen saanut kaikenlaisia. Myös alusvaatteet on hyviä, myös rintsikat, jotka maksaa sen 3-5 Euroa. Lisäksi takkeja, neuletakkeja, uimapukuja, kesämekkoja jne. 

Vierailija
624/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kuolintodistukseen tuli tyhmä temulainen, sähkölaite räjäytti hänen päänsä ja poltti talon.

Vierailija
625/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinasta on tulosta kovaa vauhtia supervalta, maailman hallitsija. Tilaamalla Kiinasta edistät tätä. Joku päivä ne hallitsee Suomeakin. Itse edesautoit sitä. Sinun lapsesi tulee jo kärsimään siitä.

Vierailija
626/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä tuotteitahan on testattu ja vaatteista ei kyllä löytynyt mitään myrkkyä, joka ei lähtisi normaalilla ensipesulla pois. Hieman ärsyttäviä aineita kyllä, mutta ei mitään fataalia. 

Ja kyllä, aion jatkossakin tilata Temusta tavaraa. Miksi helvetissä maksaisin täällä 2-3 -kertaa enemmän samasta, jonka voin tilata Temusta helposti. Eikä minulle ole mitään huonolaatuista kamaa tullut. Katson tarkkaan, mitä tilaan ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Esimerkiksi farkut on olleet oikein hyviä ja noin 10 Eurolla pari olen saanut kaikenlaisia. Myös alusvaatteet on hyviä, myös rintsikat, jotka maksaa sen 3-5 Euroa. Lisäksi takkeja, neuletakkeja, uimapukuja, kesämekkoja jne. 

Esim. asbesti ei lähde pesemällä.

Vierailija
627/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset sotkee CE-merkin ja China Export merkin. Kiinalaiset on tehneet tarkoituksella aivan CE-merkin näköisen China Export merkin.

Kiinalainen urbaanilegenda CE-merkinnästä liittyy usein väärinkäsitykseen sen merkityksestä: ihmiset luulevat sen tarkoittavan "Made in China" tai "China Export", mutta todellisuudessa CE-merkki (Conformité Européenne) on valmistajan vakuutus, että tuote täyttää EU:n turvallisuus-, terveys- ja ympäristövaatimukset, ja vaikka kiinalaiset tuotteet sitä käyttävätkin, se on merkki EU-vaatimusten täyttymisestä, ei Kiinan tuotemerkki. 

Mitä se tarkoittaa: CE-merkintä tarkoittaa "Conformité Européenne" (Euroopan vaatimustenmukainen).

Kuka sen k

Olen eri henkilö, kuin jolle vastasit, mutta huomasin, että ethän sinä ole selvästi edes käsittänyt, mitä olet ollut tekoälyltä kysymässä tai mihin kysymykseen olit sen avulla vastaamassa. 

Kysytään oikea kysymys: Onko totta, että kiinalaiset ovat tehneet Conformité Européenne (yhteensopiva Euroopan vaatimusten kanssa) eli CE-merkinnästä lähes samannäköisen China Export merkin?

Kyllä, tämä on totta ja dokumentoitu ilmiö. Tässä tarkemmin:

China Export -merkki

Kiinassa on ollut tuotteita, joissa CE-merkki näyttää samalta, mutta tarkoittaa China Export eli tuotettu Kiinassa.

Merkintä saattaa olla tahallinen väärentäminen, tai valmistaja ei ymmärrä merkinnän merkitystä.

Ero on usein pieni typografinen ero:

CE: kirjaimet ovat hieman kauempana toisistaan.

China Export: kirjaimet lähellä, jolloin C ja E lähes sulautuvat yhteen.

Tästä linkistä voit tarkistaa eron: 

https://instrux.co.uk/what-does-ce-marking-look-like/

Vierailija
628/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi joillakuilla riittää rahaa ylimääräiseen ja joillakin ei riitä oman sanomansa mukaan ostaa Ehdottoman Tarpeellista Tavaraa tokmannilta tai prismasta?

Mitä niin välttämätöntä köyhä tai vähävarainen tarvitsee Kiinasta, jota hänen ei ole varaa ostaa Suomesta?"

Kun noin noheva olet, niin etsipä minulle suomalaista tekoa oleva, Suomessa myytävä mahonkinen, vähintään kolmikerroksinen pöytähopeiden säilytysarkku, jossa jokaiselle aterimelle on oma paikkansa.

Lisäksi arkun pitäisi olla niin suuri, että sinne sopivat 240mm pitkät aterimet, ja yksi laatikoista saisi olla niin syvä, että sinne voi laittaa kauhoja ja muita isompia ottimia. Kiitos!

Tuollainen teetetään puusepällä.

Nyt tekee mieli siteerata raamattua:"Autuaita ovat yksinkertaiset, sillä h

Kannattaa ostaa koivusta ja kuusesta ja männystä valmistettuja laatikoita, niin ne valmistuu ihan suomalaisesta puusta. Ei tarvi tilailla mahonkeja mistään

eri

Vierailija
629/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan omaa tyhmyyttä tilata Temusta jotain tekstiilejä tai kosmetiikkaa, joka on toistuvasti kosketuksissa ihoon. Eipähän ole mun ongelma jos joku muu saa syövän. Sähkölaitteiden tilaaminen sen sijaan riskeeraa jo kaikki muutkin. SE on jo todella tyhmää. Jotain nippeleitä ja nappeleita, joihin kukaan ei jatkuvasti koske voi tilailla. Tosin niissäkin on se riski toki että ne sisältää asbestia, joka vapautuu ilmaan kun ne hajoaa. Mutta ne on yleensä jonkun kotona ja asbesti vapautuu sinne, joten eipä ole sekään mun ongelma. MUTTA: ÄLKÄÄ OIKEASTI TILATKO SÄHKÖLAITTEITA SIELTÄ TEMUSTA!!!!

Vierailija
630/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaan Temusta sukkia kymmenesosalla Suomen kauppojen hinnasta, kerropa minkälaisia elintärkeitä standardeja jää välistä pois ja minkälaiseen hengenvaaraan altistun.

Samoja sukkia käyttää 1+ miljardi kiinalaista aivan ongelmitta.

Ei muuten käytä. Kiinalaisilla on omalle väelle paremmat kaupat. Niissä on laadukkaampaa tavaraa. Ei ne ostele Temu-kaupoista. Ne on tarkoitettu länsimaalaisille vain, heikompilaatuista kampetta.

Vierailija
631/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaan Temusta sukkia kymmenesosalla Suomen kauppojen hinnasta, kerropa minkälaisia elintärkeitä standardeja jää välistä pois ja minkälaiseen hengenvaaraan altistun.

Ei muuten käytä. Kiinalaisilla on omalle väelle paremmat kaupat. Niissä on laadukkaampaa tavaraa. Ei ne ostele Temu-kaupoista. Ne on tarkoitettu länsimaalaisille vain, heikompilaatuista kampetta.

Höpsis. Kaikkea täällä satuillaan. Miljardille kiinalaiselle puoliköyhälle tehdään priimaa ja varakkaille länsimaalaisille jätettä.

Koittakaa keksiä hädissänne uskottavampia väitteitä.

Vierailija
632/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Kaikkea täällä satuillaan. Miljardille kiinalaiselle puoliköyhälle tehdään priimaa ja varakkaille länsimaalaisille jätettä.

Koittakaa keksiä hädissänne uskottavampia väitteitä.

Ei se ole valetta vaan totuus. Käy vaikka Kiinassa itse katsomassa.

Vierailija
633/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan niillä missiona länsimaalaisten hävittäminen. Labrassa kehitelty korona-hiv-virus ei toiminut, mutta Temu tuotteiden mukana saa läheteltyä hitaasti tappavia myrkkyjä tehokkaaseen tahtiin. 

Vierailija
634/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinasta on tulosta kovaa vauhtia supervalta, maailman hallitsija. Tilaamalla Kiinasta edistät tätä. Joku päivä ne hallitsee Suomeakin. Itse edesautoit sitä. Sinun lapsesi tulee jo kärsimään siitä.

Kiinasta tulee mitä tulee riippumatta siitä ostitko sieltä vai et. Aivan samoin kuin Stubbista tuli pressa riippumatta siitä äänestitkö sinä vai et. 

Vierailija
635/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa: CE-merkintä tarkoittaa "Conformité Européenne"

LOL. Uskot johonkin tekoälyn vastaukseen. Etkö tiedä että kiinalaiset päättää mitä tekoäly vastaa ja tottakai se vastaa niiden edun mukaisesti eli tässä tapauksessa valehtelee. Tekoäly ei suolla faktoja, vaikka kuinka uskottavasti yrittää selittää. Kannattais ymmärtää se.

Väitteesi on väärinkäsitystä, tuo taas EI OLE tekoälyn vastaus, vaan...

"Verheugenin komission puolesta antama vastaus

12.3.2008

Kirjallinen kysymys

Komissio on tietoinen siitä, että CE-merkinnän yhteydessä vallitsee väärinkäsitys, jonka mukaan sillä tarkoitetaan "kiinalaista vientiä". Komissio ei ole tietoinen "Kiinan vientimerkin" olemassaolosta, mutta katsoo, että arvoisan parlamentin jäsenen mainitsema merkki muodostaa CE-merkinnän EU:n lainsäädännön mukaisesti, mutta siinä ei noudateta siinä määrättyjä mittoja ja mittasuhteita."

Vierailija
636/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut jo, ja syy on herra Tokmannin ja kumppanien.

Vierailija
637/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerton nyt omakohtaisen kokemuksen temusta. Aiemmin tilannut 4-5 pakettia eri juttuja. Kaikki ok. Ei reklamoitavaa. Nyt tilasin 4 tuotetta. Kengät täyttä sutta, vaikka kesällä vielä ihan ok kamaa. Sähköinen vempele kaiverrukseen oli täysin susi. Vain parin euron näytön suoja oli kelvolli en. ENÄÄ EN KIINA PASKAA TILAA! kannan rahani ihan rehellisesti kivijalkakauppaan. Tuen näin kotimaan työllisyyttäkin. Rahaa ei tosin juuri ole, eli minun avut on vähempi, kuin hyttysen pierut Saharassa. Mutta säästän vaikka ja ostan lastua ennen kuin ostan kiinasta täyttä paskaa! köyhällä ei todellakaan ole vara heittää uusia tavaroita roskikseen. Noista pitu tulka lahjoja osista Mutta ei noita voi antaa edes vihamiehille!  Tässä kaunistelematon ja puolueeton totuus. minäkin olin alkuun tyytyväinen ja temun puolustaja. Enää en ole!

Vierailija
638/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan omaa tyhmyyttä tilata Temusta jotain tekstiilejä tai kosmetiikkaa, joka on toistuvasti kosketuksissa ihoon. Eipähän ole mun ongelma jos joku muu saa syövän. Sähkölaitteiden tilaaminen sen sijaan riskeeraa jo kaikki muutkin. SE on jo todella tyhmää. Jotain nippeleitä ja nappeleita, joihin kukaan ei jatkuvasti koske voi tilailla. Tosin niissäkin on se riski toki että ne sisältää asbestia, joka vapautuu ilmaan kun ne hajoaa. Mutta ne on yleensä jonkun kotona ja asbesti vapautuu sinne, joten eipä ole sekään mun ongelma. MUTTA: ÄLKÄÄ OIKEASTI TILATKO SÄHKÖLAITTEITA SIELTÄ TEMUSTA!!!!

Miten aiot välttää Kiinalaisia sähkölaitteita, ja uskotko ihan rehellisesti kykeneväsi tähän?

Vai meinastko sillä olevan merkitystä kuka tuotteet on tilannut?

Vierailija
639/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aiot välttää Kiinalaisia sähkölaitteita, ja uskotko ihan rehellisesti kykeneväsi tähän?

Vai meinastko sillä olevan merkitystä kuka tuotteet on tilannut?

Rahanpesussa pyritään hämärryttämään rahan rikollinen alkuperä. Ja tämä sinua edellinen uskoo herra Tokmannin valkopesevän Kiinalaiset tuotteet ei Kiinalaisiksi😂

Vierailija
640/691 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äärioikeistolainen kapitalismi lyö nyt takaisin. Mistä luulet kauppoihin tulevan tavaran lähteen? Ettei vaan olisi TEMU. Ihan vain vertailun vuoksi katselin muutamaa tuotetta ja kas kummaa saan samat yli 60% halvemalla TEMUSTA. Siis olenko maksanut vuosia näille välistävetäjille kallimpia hintoja? Hehän saivat yhteisöveroalennuksen nykyiseltä äärioikeistohallitukselta. Mistä sinä luulet että suomen hyvinvointi perustuu? Rahasta ei muusta ja jos kukaan ei maksa veroja ei ole hyvinvointia tai lapsilisiä koulutusta poliisia, teitä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan