Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka raskasta on laitoshuoltajan työ?

Vierailija
10.11.2025 |

Katsoin, että tuollaisia keikkatöitä olisi tarjolla sairaalassa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt mitään raskasta ole osastoilla. Mut jos ei oikein kokemusta, en välttämättä suosittele. Ellei sitten hallussa ole eristys siivoukset, eritetahran poistot, hygienia passi, ruoka huolto jne. Ja vaikka se aina ei raskasta ole osastolla,niin silti sielläkin on niitä päiviä kun lääkäri päättää puolet osastosta passittaa kotiin.

Eiköhän nuokin opi hyvin nopeasti kuka tahansa normaaliälyinen ihminen.

Ap

Sitten opiskellaan omalla ajalla. Työajalla ei ole aikaa vääntää rautalangasta ja säästösyistä meillekin keikkalaiset tulee ihan " läpsystä vaihto". Eli jos ei osaa,kannattaa tulla omalla ajalla,muuten näytetään et tossa on työohjeet ja mulla loppu päivä,pärjäile.

Ei opiskella omalla ajalla. Ihme vastarannan kiiski negaaja olet.

Vierailija
22/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt mitään raskasta ole osastoilla. Mut jos ei oikein kokemusta, en välttämättä suosittele. Ellei sitten hallussa ole eristys siivoukset, eritetahran poistot, hygienia passi, ruoka huolto jne. Ja vaikka se aina ei raskasta ole osastolla,niin silti sielläkin on niitä päiviä kun lääkäri päättää puolet osastosta passittaa kotiin.

Entä yhdys sanat?

Mä en yhdyssanoilla laitoshuoltajan töitä tee, vaan 16,40e tunti ja pyhinä tuplat ja la-su yönä 140% lisillä.

Höpsö, ei osastoilla oli laitoshuoltajilla yövuoroja, eikä niistä 140% lisää makseta. Mutta siinä olet kyllä oikeassa, että laitoshuollosta löytyy ne ei kauhean järjen jättiläiset😄😄

Eri, mutta +100% klo 18 eteenpäin lauantai-illasta ja yölisä klo 21-> on +40%. Osastoilla ei öitä, mutta leikkurissa ja päivystyksessä niitä kyllä on. Se järjen jättiläinen, joka rahoittaa opiskelunsa tällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nuokin opi hyvin nopeasti kuka tahansa normaaliälyinen ihminen.

Ap

Ei se ole älystä kiinni jaksaako vaan luonteesta. Eivät kaikki tykkää, toiset tykkää paljonkin. Kokeilemalla selviää.

Vierailija
24/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et pääse ilman laitoshuoltajan tutkintoa.

"Sinulla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta puhtausalasta, vaan perehdytämme sinut huolellisesti tehtäviisi ja sitoudumme tarjoamaan työtä sovituksi ajaksi."

Tämä siis luki tuossa ilmoituksessa, joten ei vaadita sen enempää kokemusta kuin koulutustakaan.

Ap

Sitten vaan hakemaan. Suosittelen jos vaihtoehto on pitkäaikaistyöttömyys.

Vierailija
25/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä yhdys sanat?

Mä en yhdyssanoilla laitoshuoltajan töitä tee, vaan 16,40e tunti ja pyhinä tuplat ja la-su yönä 140% lisillä.

Höpsö, ei osastoilla oli laitoshuoltajilla yövuoroja, eikä niistä 140% lisää makseta. Mutta siinä olet kyllä oikeassa, että laitoshuollosta löytyy ne ei kauhean järjen jättiläiset😄😄

Eri, mutta +100% klo 18 eteenpäin lauantai-illasta ja yölisä klo 21-> on +40%. Osastoilla ei öitä, mutta leikkurissa ja päivystyksessä niitä kyllä on. Se järjen jättiläinen, joka rahoittaa opiskelunsa tällä.

Ja, toinen eri lisää, synnärilläkin on yövuoro. Edelliselle, meissä on paljon korkeakoulutettuja, osaatko arvata miksi? Se kellariväki on eläköitynyt jo ajat sitten kuntien työllistämisvelvoitteen kanssa. Terv. FM ensimmäisessä ammatissaan, olen maksanut asuntolainan poiskin tällä.

Vierailija
26/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinulla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta puhtausalasta, vaan perehdytämme sinut huolellisesti tehtäviisi ja sitoudumme tarjoamaan työtä sovituksi ajaksi."

Tämä siis luki tuossa ilmoituksessa, joten ei vaadita sen enempää kokemusta kuin koulutustakaan.

Ap

Sitten vaan hakemaan. Suosittelen jos vaihtoehto on pitkäaikaistyöttömyys.

Olen jo pitkäaikaistyötön, mutta en ihan täysin työkykyinen.

Ap

Vierailija
27/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin paljon kielitaidottomia laitoshuoltajia ettei se vaikeaa voi olla. Palkka on hyvä ja työ kevyttä. Istuvat siivouskomerossa ja kahvihuoneessa enimmäkseen

Vierailija
28/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole raskasta hae 

Vierailija
29/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Oppisopimuksella laitoshuoltajaksi voi kouluttautua tyhmempikin insinööri.

Vierailija
30/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä yhdys sanat?

Ja missäköhän sinä olet töissä? Et kyllä kovin fiksulta vaikuta sinäkään😄😄

Vierailija
31/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä yhdys sanat?

Ja ilkesit juuri tulla tänne kertomaan miten tyhmä olet.

Vierailija
32/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonossa kunnossa olevalle kaikki on raskasta.

Ylipianoiset hoitajat aina valittaa kuinka on äärimmisen fyysistä ja raskata duuni,  urheilevat ei koskaan valita.

Vierailija
33/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonossa kunnossa olevalle kaikki on raskasta.

Ylipianoiset hoitajat aina valittaa kuinka on äärimmisen fyysistä ja raskata duuni,  urheilevat ei koskaan valita.

Tässä työssä kyllä uudet ja etenkin toimistotyöhön tottuneet ovat aluksi kovilla. Omatkin jalat ovat ihan spagettia aina syksyisin, kun aloitan työt ja olen hyvässä kirmailukunnossa keväisin, kun lopetan ne. Meikäläisiin verrattuna hoitajat istuvat paljon, eivätkä hekään istu paljoa, mutten ole nähnyt kenenkään kirjaavan seisten. Välillä pitää oikoa jalkoja. 9&25, sahu

Vierailija
34/43 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lisät ja hälyrahat tästä hommasta tekee kannattavan varsinkin opiskelijalle. Meilläkin on hommissa mm. tuleva fyysikko, oikislaisia ja lääkisläisiä.

Vierailija
35/43 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöyristyttävä väite!  Et taatusti ole työskennellyt akuuttisairaanhoidon vuodeosastolla jossa hektinen työtahti. Olen ollut iltavuorossa, jonka alettua valtavan kiireen keskellä pidin ensimmäisen vessatauon kolmen tunnin kuluttua. Siinä ohessa join nopeasti pari mukia kahvia, nopeasti sen jälkeen taas työtehtäviin. Minuuttipeliä kelloa vilkuillen. Ainoatakaan helppoa päivää ei ole, aikaisemmin viikonloput olivat rauhallisempia, mutta ei enää vuosiiin.

Vierailija
36/43 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sekatyöläinen (mopa) sairaalassa, eli keittiö, logistiikka (potilaskuljetus/tavarankuljetus/varastohommat) sekä laitoshuolto kuuluvat työnkuvaan.

Laitoshuoltoa olen jonkun verran tehnyt, se on ihan mukavaa jos saa alueelle edes jonkinlaisen peredytyksen eikä jää selviytymään omilleen jos vakkareita on esim. saikulla. Leikkausosastosta olen toistaiseksi pitänyt eniten. 

Saako kysyä paljonko saat palkkaa ja millainen työaika. Entä koulutus tai työkokemus, mikä olisi hyvä?

Kiinnostaisi nuo kuljetushommat ja varastohommat. Jonkun työpaikkailmoituksen olen bongannut mutta en vielä hakenut. Terkuin viisikymppinen alanvaihtaja.

Vierailija
37/43 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

Saako kysyä paljonko saat palkkaa ja millainen työaika. Entä koulutus tai työkokemus, mikä olisi hyvä?

Kiinnostaisi nuo kuljetushommat ja varastohommat. Jonkun työpaikkailmoituksen olen bongannut mutta en vielä hakenut. Terkuin viisikymppinen alanvaihtaja.

Peruspalkkani on 2665/kk, siihen ikä -ja vuorolisät päälle. Palkkaan vaikuttaa ainakin HUSilla teetko kahden, vai kolmen ammattiryhmän hommia. Teen työtä kolmessa vuorossa, mutta yövuoroja olen saanut tehdä toistaiseksi tosi vähän. 

Entry level-työtähän tämä on, käsittääkseni mitään tutkintovaatimuksia ei ole mutta tietenkin jos on paljon hakijoita tehtävään niin mahdollisuudet paranee jos on kokemusta vastaavista töistä, oli se sitten logistiikkaa taikka muuta. 

Vierailija
38/43 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltajan työ on aliarvostettua, työpisteestä riipuen vuorot voivat olla erittäin  kuormittavia tai helpompia. Ihmisläheisessä työssä empaattisuus ja vuorovaikutustaidot  ovat tärkeitä, potilaat ovat sairauksiensa ja elämäntilanteesa vuoksi usein  herkässä tilassa.  Vakituisen henkilökunnan jaksaminen on koetuksella, jos perehdytystä täytyy tehdä omien töiden ohella. Nykyisin siitä huolehtiminen kuuluu esihenkilöiden vastuulle ainakin omalla työpaikallani.  Itse en ole ollut töissä sellaisissa taloissa, joissa laitoshuoltaja pääsisi helpolla. Jos lepuutan jalkojani muutaman minuutin vaikkapa siivoushuoneessa, se kertoo siitä, että yritän välttyä  saamasta sydänkohtausta. Epäasiallinen kommentointi masentaa ammattinimikkeestä riippumatta ihmistä, joka on työhönsä sitoutunut ja pyrkii osaltaan vastaamaan kokonaisuuden turvallisuudesta ja toimivuudesta. 

Vierailija
39/43 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kohteesta miten raskasta on. Sairaalassa työskentelyyn tarvitset tutkinnon.

Vierailija
40/43 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kohteesta miten raskasta on. Sairaalassa työskentelyyn tarvitset tutkinnon.

Tosin käytäviä, yleisiä wc-tiloja yms. pääsee siivoamaan sielläkin varmasti ilman tutkintoa.