HS: Lukiota käyvä Sofia haluaa näyttää täydelliseltä, sillä vähempi ei riitä
https://www.hs.fi/talous/art-2000011603358.html
"Sofia on työstänyt kasvojaan kaksi tuntia tänä aamuna. 17-vuotiaan lukiolaisen rutiiniin kuuluu pipetillä kosteuttava seerumi, sitten C-vitamiiniseerumi, kaksi ihovoidetta ja aurinkovoide.
Hän työstää meikkivoidetta iholleen sienellä, lisää silmien ja sierainten ympärille peitevoidetta, piirtää hiusrajaa ja poskipäitä ruskeaan taittavalla varjostuskynällä, levittää kahta sävyä poskipunaa ja puuteroi koko kasvot."
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Repeen kyllä, jos käyttää pakkelointiin kaksi tuntia joka päivä ja sitten kirjoittaakin vain M:n paperit.
S"ofia asuu Münchenin lähellä kerrostalolähiössä ja elää kuin miljoonat ihmiset ympäri maailman. Nuoret tytöt muokkaavat ulkonäköään kuin taideteosta. He opettavat toisilleen lastenhuoneissaan, miten itsestä tuodaan esiin paras versio"
Taitaa olla sellainen marienhof-lähiö. Jonkun pitäisi kertoa sofioille, että elämässä voittaa se, joka käyttää tuon kaksi tuntia nukkumiseen ja pystyy sen takia omaksumaan koulussa uusia asioita ihan eri tavalla.
Tai sitten ei. Oletko ikinä kuullut kympin tytöistä ja mitä heille usein käy?
Kympin tytöt pärjäävät elämässä keskimäärin paremmin. Pääsevät opiskelemaan sinne minne haluavat eli usein hakupainealoille.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä iso, ISO plussa tälle! 👍 Ulkonäöstään huolehtivat ja ulkonäköönsä panostavat naiset ovat todella naisellisia! 😍
Ihanaa, että feministiset voimaatumisfantasiat alkavat naisilla viimeinkin murentua ja naiset panostavat NAISELLISIIN asioihin. 😍Minua asia ei ikäni puolesta noin nuorten naisten vuoksi kosketa. Mutta siitä olen niin iloinen nuorten miesten puolesta, että heillä on sittenkin toivoa, että heidän sukupolvensa naiset ovat ulkonäköönsä panostavia naisellisia naisia, eivätkä feministivoimaantujia.
Noin oli jo 30v sitten. On ollut tämä yksi kehopositiivinen sukupolvi, nyt ajat ja muoti taas muuttuneet. Olen myös iloinen. Naisen kuuluu näyttää naiselta, ei möhkäleeltä. Kai siihen herkkujen syömiseen aika pian tottuu. Ei siinä ole mitään kunnioitettavaa, että syö itsensä hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi näiden pikku prinsessojen kanssa. 2 vuoden päästä on työkyvytön kun on stressannut itsensä masennukseen.
Ei kannata ainakaan miesten takia laittautua, sillä valtaosa miehistä ei meikkipellejä arvosta vaan just sitä luonnollisuutta. Muiden naisten takiakaan ei kannata muuttaa itseään. Helpoimmalla pääsee ja olo on stressitön kun tajuaa että on täydellinen luomuna.
Kannattaa. Asut varmaan maaseudulla, et ole parisuhteessa, ja olet eläkkeellä. Silloin ei ulkonäöllä olekaan väliä.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä iso, ISO plussa tälle! 👍 Ulkonäöstään huolehtivat ja ulkonäköönsä panostavat naiset ovat todella naisellisia! 😍
Ihanaa, että feministiset voimaatumisfantasiat alkavat naisilla viimeinkin murentua ja naiset panostavat NAISELLISIIN asioihin. 😍Minua asia ei ikäni puolesta noin nuorten naisten vuoksi kosketa. Mutta siitä olen niin iloinen nuorten miesten puolesta, että heillä on sittenkin toivoa, että heidän sukupolvensa naiset ovat ulkonäköönsä panostavia naisellisia naisia, eivätkä feministivoimaantujia.
Joo, av-mammuus taisi sitten mennä muodista.
Sori siitä...
No, jos ei ole älyllä siunattu niin pitää ulkoisilla avuilla yrittää pärjätä. Paras yrittää sitten saavuttaa tavoitteensa nuorena, jos ne kietoutuvat kaikki ulkonäön ympärille.
Oma 18 vuotias tyttöni, käy lukiota. Meikkaa ja pukeutuu naisellisesti joka päivä.
Ei opiskelu ja kauniilta näyttäminen syö toisiaan pois.
17v tykkää meikata ja tienaa vielä rahaakin sillä ja täällä keskustellaan ihan kuin hän olisi leikkaamassa raajojaan irti 😄 Kyllä noita 2h puunaajia oli ennenkin teineissä, ette vaan lukenut siitä lehdestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin oli jo 30v sitten. On ollut tämä yksi kehopositiivinen sukupolvi, nyt ajat ja muoti taas muuttuneet. Olen myös iloinen. Naisen kuuluu näyttää naiselta, ei möhkäleeltä. Kai siihen herkkujen syömiseen aika pian tottuu. Ei siinä ole mitään kunnioitettavaa, että syö itsensä hengiltä.
Ai meikit laihduttaa, vai mikä tän viestin pointti oli?
Tää on vähän hassua, että tää on otsikoitu ikään kuin Sofia olisi joku tavallinen lukiolainen, jos hän onkin oikeasti someinfluensseri, joka tekee rahaa ulkonäöllään ja sattumoisin käy samaan aikaan lukiota.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaa kuselta haiseva läskinaisvihaajarunkkari
Vierailija kirjoitti:
Kai sinulla on edes yksi miljoona tililläsi? Jos ei, miksi et ole voimaantunut mies ja sellaista hankkinut? Oletko mies ollenkaan vai kenties sittenkin pelkkä hiiri?
Pakkomielteistä. Miten voi mennä 2 tuntia? Itse meikkaan joka aamu ja siihen menee max. 15min.
Vierailija kirjoitti:
No, jos ei ole älyllä siunattu niin pitää ulkoisilla avuilla yrittää pärjätä. Paras yrittää sitten saavuttaa tavoitteensa nuorena, jos ne kietoutuvat kaikki ulkonäön ympärille.
Juuri näin. Vanhuus tulee kaikille. Ja jos leikata itseään nuoremmaksi yrittää, siitä tulee ihmisen irvikuva. Kai sekin sitten epätoivoisille miehille kelpaa. 😆
Itselläni oli juurikin tälläinen Sofia luokkakaverina lukiossa. Hänellä meni 2 h joka päivä itsensä laittamiseen aamulla. Ja tuli kouluun joka päivä myös sellaisissa vaatteissa, kuin olisi ollut menossa missikisoihin tai juhliin. Oli kyllä kaunis, ja suosittu poikien keskuudessa, mutta tosi itseään täynnä, ja ei menestynyt koulussa. Kulki nokka pystyssä. Kerran kertoi tuohtuneena, miten joku ulkomaalainen mies oli huomannut ja huomioinut hänen öitinsö, mutta ei häntä.
Surullista jos oma itse ei riitä ja täytyy omaksua joku typerä someidentiteetti.
Kaikki meikkaajat voisivat alkaa miettimään kosmetiikankäyttönsä ympäristövaikutuksia. NYT. Tästä harvoin puhutaan tai on mitään juttuja, ilmeisesti ettei naisille tulisi paha mieli. Ja eläinkokeita käytetään edelleen, mutta ei näytä meikkaajia häiritsevän eläinten kärsimykset.
Mistä asti HS on alkanut kääntää ulkomaisia artikkeleita suomeksi? Juttu kertoo saksalaisesta nuoresta eikä taatusti päde Suomeen ainakaan tuossa määrin.
Tuhlaa nuoruutensa ihan turhuuteen. Nuoruus menee pakkeloidessa naamaa ja tuijottamassa omaa peilikuvaansa. Kehittäisi itseään, maailmankuvaansa, opiskelisi, ottaisi selvää, miten maailma pyörii. Voi itku sentään, kun jää pyörimään vain oman napansa ympärillä. Todella sääli.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki meikkaajat voisivat alkaa miettimään kosmetiikankäyttönsä ympäristövaikutuksia. NYT. Tästä harvoin puhutaan tai on mitään juttuja, ilmeisesti ettei naisille tulisi paha mieli. Ja eläinkokeita käytetään edelleen, mutta ei näytä meikkaajia häiritsevän eläinten kärsimykset.
Googlasin nopeasti meikkien ympäristövaikutukset. Onhan se ikävää luettavaa kyllä.
Huhhuh, näyttää ihan lapselta. Surullista, että noin nuorille ja viattoman näköisille kasvoille pitää rakentaa joka aamu joku teatterimaski, joka vanhentaa häntä ainakin 15 vuotta. Ketä varten??