Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloittelijana salilla, ahdistaa

Vierailija
09.11.2025 |

Kun kaikki jakaa eri tietoja kokoajan. Minulle teki treeni ohjelman alkuun ystäväni joka on treenannut monta vuotta ja se kyllä myös näkyy. Olen treenannut nyt 2kk ja olen huomannut jo tulosta itse. Yritän olla treenaamisesta hiljaa välttääkseni ahdistavan ja nolon keskustelun kun kaikki jotka käyvät salilla kiinnostuu minun treeneistä ja kyselee mitä teet ja miten paljon ja millä painoilla? Kun kerron niin alkaa tulemaan ohjeita että ei noin kun tee näin. Ja kaikki kertoo ihan eri ohjeet. Osa sanoo tee isommilla painoilla ja vähemmän toistoja, osa sanoo tee pienemmillä painoilla ja enemmän toistoja. Älä tee tuota liikettä vaan tätä liikettä jne.

Nämä keskustelut on niin vaivaannuttavia kun minulle tämä ystävän tekemä ohjelma on tuntunut hyvälle ja mielestäni painotkin on hyvät ja tuloksia näkyy.

Sitten kaikki puhuu kuin minun pitäisi tietää treenaamisesta jo kaikki. Osa liikkeiden nimistä ja muut sali sanastot eivät kerro minulle mitään.

Jos sanon että en tässä vaiheessa halua vaihtaa tätä ohjelmaa niin tulee kommenttia että et saa tuolla tavoin tulosta tai että voisit saada parempaa tulosta tms.

Näiden taki tekee välillä vaan mieli lopettaa treenaaminen, kukaan ei tule neuvomaan jos makaan sohvalla syömässä illat. Miksi ihmiset ei tajua olla neuvomatta jos ei pyydetä neuvomaan? Vaikka varmasti hyvää vain tarkoittaa mutta cmoon keskittykää itseenne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää:

Pyysin erästä ihmistä salille kaveriksi varmistamaan mm. penkkiä. Hän alkoi kyselemään tekemisiäni salilla ja neuvomaan kaikessa muussa. En sitten ottanut häntä enää kaveriksi.

Vierailija
2/7 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa kyselijöille ympäripyöreästi, että sinulla on räätälöity ohjelma, joka tuntuu sopivan sinulle hyvin. Ja torppaa kaikki tarkemmat kyselyt vaikka sanomalla vain, ettet nyt kehtaa kertoa, kun olet tällainen vasta-alkaja ja varovasti aloittelet tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt salilla iäisyyden, ja minua on tultu neuvomaan tasan yhden kerran.

Vierailija
4/7 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt salilla iäisyyden, ja minua on tultu neuvomaan tasan yhden kerran.

En myöskään keskustele ihmisten kanssa salilla. Ei se ole mikään seurustelukerho.

Vierailija
5/7 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällainen on-off saleilija, käyn tekemässä lähinnä aerobista ja koko vartalon lihastreeniä. Ei ole kukaan koskaan kysellyt ellen itse ole aloittanut. Lähinnä joku saattaa kysyä millä salilla käyn ja millaiset puitteet siellä on. Mutta jos näin nyt kävisi että joku haluaisi alkaa mun treenejä ruotia niin sanoisin vaan että kiitos ei ole tarvetta, mä liikun omaksi iloksi ja ostan pt-palveluita jos koen että haluan esim. tekniikkaopetusta tai uuden ohjelman.

Vierailija
6/7 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää. Olen käynyt salilla säännöllisen epäsäännöllisesti vuodesta 1987 alkaen. Koskaan kukaan ei ole tullut neuvomaan mitään. Kaksi kertaa olen itse neuvonut, kun joku on tehnyt liikettä niin, että se on jo näyttänyt vaaralliselta (esim. kun noin 15-vuotias poika teki jalkakyykkyä kantapäät ja jalkaterät yhdessä, mutta polvet sivulle sojottaen, neuvoin häntä laittamaan jalat haara-asentoon).

Vierailija
7/7 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhunut tässä aloituksessa että on tullut salilla neuvomaan vai yleisesti jossain vaikka kahvipöydässä asia tullut puheeksi ja on kyselty miten teen jne. ja sitten alettu neuvomaan. Ei minuakaan salilla ole kukaan neuvonut. AP 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme