Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teillä on vaikeuksia työnhaussa, niin lukekaa tämä!

Vierailija
09.11.2025 |

Nykyajan työnhaussa muista erottautuminen rekryssä on se vaikein osa. Sen vuoksi tärkeintä on kohdentaa työhakemuksensa sen mukaan millainen henkilö on rekrystä vastuussa.

Esimerkiksi, kun yhä useampi HR-on nykyään teinix bimboja, joiden keskittymiskyvyn on some ja tiktok sumentaneet, niin eivät ne jaksa lukea pitkää hakemustekstiä. Silloin lyhyet, värikkäät ja toiminnantäytteiset videot auttavat pääsemään pitkälle. Noiden kanssa täytyy olla "good vides only".

Vanhempien mummojen kanssa taas auttaa enemmän perinteiset pitkät hakemustekstit, ja jos kyseessä on yhtään kuin perinteinen palstamamma, niin pieni älykkyyden imartelu singauttaa sinut nopeasti haun kärkeen, koska se kutittelee juuri sopivasti näiden alemmuuskompleksia ja huonoa itsetuntoa.

Eli siis tiivistetystä, yritä päästä rekryäjien sisäpiiriin, niin työpaikka on melkein jo varmistettu. Substanssiosaamisella ei ole nykypäivänä niin merkitystä, joten sellaisen voi unohtaa.

Ja miehistä taas en kirjoittanut, koska miehiä aktiivisesti savustetaan ulos hr-alalta. Mutta jos sellaiseen harvinaisuuteen sattuu törmäämään, niin silloin joko naisellisten avujen tai hyvän bron esittäminen takaa työpaikan tuossa tuokiossa.

Näiden ohjeiden avulla työnhaun pitäisi sujua kuin vettä vain, onnea työnhakuun itse kullekin!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei haluta ottaa töihin niin sitten ei haluta. Miksi pitää opetella seisomaan päällään? Jos ei meriittini ja hakemukseni rehellisesti sellaisena kuin sen omana persoonana kirjoitan toimi, paikka ei ole minulle.

Vierailija
22/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51v mies työnhakija, en tunne nuorten elämää ollenkaan enkä osaa kirjoittaa heitä "puhuttelevia" hakemustekstejä. Hakemuksessa ajattelen pääasiassa sitä varsinasta työpaikkaa ja työtehtävää jota ovat hakemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 51v mies työnhakija, en tunne nuorten elämää ollenkaan enkä osaa kirjoittaa heitä "puhuttelevia" hakemustekstejä. Hakemuksessa ajattelen pääasiassa sitä varsinasta työpaikkaa ja työtehtävää jota ovat hakemassa.

Sinulla on kuitenkin netti. Oletko ajatellut tehdä LinkedIn-profiilin? Sen voit tehdä ihan omaan alaan liittyen ja ikäisellesi ja sinulle luontevalla kielenkäytöllä. Sitten voit alkaa seurata oman alasi yrityksiä ja liityä keskusteluihin mukaan. Olen lähemmin kirjoittanut tuolla yllä millaisella strategialla voit tulla ns. nähdyksi omalla alallasi. Jos sinulla on paljon työkokemusta, niin voit jakaa sitä ja tarjota jotain arvokasta muille. Näin todistat, että sinulla on osaamista. Joku saattaa kiinnostua enemmänkin ja toivottavasti aina työsuhteeseen asti.

Usein myös sen lopullisen rekrytointipäätöksen tekee joku johtotasolla oleva henklö, jotka yleensä ovat vanhempia henkilöitä. He harvoin ovat parikymppisiä.

Ja toisaalta, jos yrityksen henkilöstö kokonaisuutena arvioiden on kovin nuorta, et välttämättä viihtyisi työssä kovin hyvin, jos itse olet liian paljon eri sukupolvea .

Vierailija
24/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa hakemuksista menee kuitenkin automaattisesti roskiin, niitä ei kukaan ihminen edes lue.

Tämäkin on toki totta, eli tuurilla on myös osuutensa asiassa. Sen takia kannattaa aina soittaa hakemuksen perään, jos sellainen mahdollisuus on tarjottu. Bonuspisteitä saa, jos on oikeasti yrityksen kannalta jotain fiksua sanottavaa.

- Ap

Olen rekrytoinut muun työni ohella ja voin sanoa että turhat perään soittamiset on sietämättömiä.

Mulla sama. Kukaan perään soittelija ei ole parantanut asemiaan soittamalla, enemmän se häiritsee kun kesken muiden töiden joku alkaa vaatimaan aikatauluja ja vastauksia vaikka rekryprosessi on täysin kesken.

Vierailija
25/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kuitenkin netti. Oletko ajatellut tehdä LinkedIn-profiilin? Sen voit tehdä ihan omaan alaan liittyen ja ikäisellesi ja sinulle luontevalla kielenkäytöllä. Sitten voit alkaa seurata oman alasi yrityksiä ja liityä keskusteluihin mukaan. Olen lähemmin kirjoittanut tuolla yllä millaisella strategialla voit tulla ns. nähdyksi omalla alallasi. Jos sinulla on paljon työkokemusta, niin voit jakaa sitä ja tarjota jotain arvokasta muille. Näin todistat, että sinulla on osaamista. Joku saattaa kiinnostua enemmänkin ja toivottavasti aina työsuhteeseen asti.

Usein myös sen lopullisen rekrytointipäätöksen tekee joku johtotasolla oleva h

Eipä taida linkedinissä olla kuin johtoportaan henkilöitä, tavallisia duunareita ei juuri sillä sivustolla ole. Duunarihommat on nykyään kansoitettu muualta tulleilla tai koneellistettu, tekoäly vie toimistomaiset hommatkin, joten eipä ole paljon vaihtoehtoja jäljellä, ei ole rahkeita mihinkään asiantuntijatehtäviiin joissa vaadittaisiin korkeaa koulutusta ja vankkaa huippuosaamista.

Vierailija
26/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
27/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on hyviä pointteja kyllä.

Pitää kuitekin itse päättää mihin yritykseen tai muuhun organisaatioon haluaa töihin!

Sitten ne taustatiedot ja "sotasuunnitelma", millä tehdään itsestä työnantajalle ja rekrytoijalle se korvaamattoman  arvokas "pelaaja". Tässä täytyy selvittää kuka tosiasiasassa  päätää rekrytoinnista.

Tässä tärkeintä ovat rekrytoijan ja/tai päätäjän henkilökohtaiset motiivit ja se miten hän itse hyötyy sinun palkkaamisesta.

Tämä. Nykypäivänä ei itse osaamisella tai ahkeruudella ole mitään merkitystä. Pääasia on että olet kova "pelaaja" joten korostakaa vain sitä.

Vierailija
28/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä edes on käydä niiden vuokrafirmojen HR pikkutyttöjen juttusilla "haastattelussa" kun ne ei edes ymmärrä mitään niistä työtehtävistä johon on hakemassa.

Vierailija
29/29 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sätiedät kuka vastuussa jos ei oo sanottu ku rekryforma?

Taustatiedon haku, taustatiedon haku, taustatiedon haku. Tätä ei voi olla painottamatta tarpeeksi.

- Ap

Joo mut jos on vaa Barona joka hakee asiakasfirmalle ei tos oo paljoo mitää

Eikä videota voi tehä jos lomake 

VHS-formaatti postiin. On retroa ja vintagea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi